juhannusohjelmanne? onko jossain perheessä sekä äiti että isä täysin raittiina?
Me lähdetään vanhempieni mökkiin mut tullaan kyl yöksi kotiin kun ei oikein mahduta nukkumaan siellä. Lapset 2,10,12 ja 14v. Grillataan, ja ollaan vain rauhassa ja veikkaan et mies kyl muutaman olueen juo. Toivotaan hyvää ilmaa. Kellään joku nopsa ja hyvä salaattiviihje tai vaikka joku peltipiirakan ohje? Kiitän etukäteen.
Kommentit (21)
näin minun lapsuudenkodissani tehtiin.
mutta siihen se yleensä jää, en koskaan oo käsittäny sitä, että kun on joku tietty juhlapyhä tai tietty päivä niin on suorastaan pakko olla kännissä!! En ole absolutisti ja viinaa otan, mutta mä otan sillon kun siltä tuntuu, enkä kalenteri kädessä.
sitten kun lapset on nukkumassa niin ehkä istuskellaan miehen kanssa pihalla ja juodaan muutama olut/siideri mieheen.
juomiin hakeaksemme iloisempaa meininkiä! sitä riittää ilmankin, ja todellakin, täysin raittiina koko perhe jopa, eikä mitää ongelmaa ;)
Selvinpäin ollaan kuten aina ja ympäri vuoden.
Mennään minun vanhempien mökille josta tullaan yöksi kotiin
Minulla ei ole korttia joten mies ajaa eikä voi ottaa. Itse en tykkää oluesta ja muutamasta siideristä tulee vain päänsärky joten juon mielummin vaikka limpparia.
En ota alkoholia jos olen vastuussa lapsesta.
Heinäkuussa lapsi menee mummolaan hoitoon viikonlopuksi, joten sitten voin ottaa muutaman siiderin jos mieli tekee ja juhlia myöhäistä juhannusta.
Eli meillä on tiedossa onnellinen, raitis, lämminhenkinen, iloinen juhannus. Kenenkään ei tarvi pelätä että kukaan rupeis örveltään tai touhuamaan jotain tyhmää ja kyseenalaista. Voimme luottaa toisiimme 100 %:sesti. Oikeestaan en muuten ollenkaan ymmärrä, miksi ihmiset juovat, kun loppujen lopuksi siitä tulee vaan tyhjä ja nolo olo. Toivoisin mahdollisimman moneen perheeseen raitista juhannusta!
aatto juopotellaan molemmat,
lapset tietty hoidossa!
la sitten lasten kanssa...
kun yleensä suomessa käytetään liikaa alkoholia.
Itsellä tulee varmaan hiukan otettua, ja mies myös. Grillaillessa ja syödessä. Varmaan muutama vielä senkin jälkeen kun lapsi nukkumassa.
Mennään iltapäivästä äitini mökille (ei yöpymiskelpoinen), grillaillaan, touhutaan ulkosalla, iltasella kävellään kylärantaan katsomaan kokkoa ja toivon mukaan syömään muurinpohjalettuja. Yöksi kotiin, ja kun taapero nukkuu, niin äiti menee takapihalle istumaan ja juo yhden kuivan omppusiiderin (koska se on niin HYVÄÄ) ja polttelee ehkä yhden tupakin. T: yh-ä ja poika 2v
Olen vitosen kanssa samoilla linjoilla: en oikein ymmärrä sitä, että kun on joku juhlapyhä niin joidenkin on ihan pakko pakko olla kännissä! Stupid.
En ole absolutisti ja nuorempana tuli biletettyä viinan voimalla paljonkin, mutta enää ei vaan huvita. Lasi viiniä silloin tällöin on ihan jees.
grillataan, saunotaan yms mä olen selvä (raskaana) ja illan isäntä on selvä, muut saattaa pari kaljaa/siideriä juoda.
Yleensäkin en pidä tästä suomalaisesta kännäämiskulttuurista. En tajua kuka ne kaikki viinakset juo tässä maassa, emme ainakaan me!!!
Juhannusta vietän lasten kanssa vanhempieni mökillä. Vanhempani eivät juo ja autolla pitää itsenikin liikkua, joten jätän juhannusjuomat väliin.
Tuli nuorena oltua tanssiravintolassa niin monta vuotta töissä ja kateltua kahjojen örveltämistä kännissä, että evvk!
Hauskaa jussia kaikille!
Kotona tehdään töitä.
Tai no voi olla että mies ottaa yhden oluen.
kun ei muutenkaan käytetä alkoholia. Vieraat kyllä ottavat, mutta kohtuudella, koska lapsia on paikalla. Eikä sädekehä purista. Lapsena oli kamalaa katsella juopuneita vanhempia ja sukulaisia.
.