Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cats- elokuva

Vierailija
03.01.2020 |

Onko joku käynyt katsomassa? Suomessa saanut kriitikoilta kaksi tähteä (esim AL, HS, IL). Maailmalla lytättiin täysin. Mietin, että onko tosiaan niin huono?
Itse olen nähnyt teatterissa kahdesti ja ongelmana jo silloin tuo, että mitään varsinaista juonta ei tuossa ole.
Täytyy kai käydä katsomassa, että millainen tämä elokuva oikein on, kun noin haukutaan.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikkia tuskin ovat onnistuneet pilaamaan. Se ainakin on parasta A-luokkaa.

Mutta joo: kun kaikki maailman raha on käytössä, miksei heti korjattu noita puutteita koeyleisöä käyttämällä?

Tuntuu alkeelliselta mokalta.

Tuskin tulee käytyä katsomassa.

No aika mitäänsanomatonta se musiikkikin siinä on. Ei siitä mieleen ainakaan mulla jäänyt kuin se Memory. Kokonaisuudessaan juonikin oli silkkaa shaibaa.

No ei kai se juoni nyt yllätyksenä tule, maailman tunnetuin musikaali 😅

Vierailija
22/44 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikkia tuskin ovat onnistuneet pilaamaan. Se ainakin on parasta A-luokkaa.

Mutta joo: kun kaikki maailman raha on käytössä, miksei heti korjattu noita puutteita koeyleisöä käyttämällä?

Tuntuu alkeelliselta mokalta.

Tuskin tulee käytyä katsomassa.

No aika mitäänsanomatonta se musiikkikin siinä on. Ei siitä mieleen ainakaan mulla jäänyt kuin se Memory. Kokonaisuudessaan juonikin oli silkkaa shaibaa.

No ei kai se juoni nyt yllätyksenä tule, maailman tunnetuin musikaali 😅

Yllätyksenä tulee se, ettei juonta ole vaan erillisiä esityksiä peräkkäin. Mitä muuta voi odottaa kun teksti perustuu lastenkirjaan ja erillisiin runoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kauhuelokuvia, mutta mikään ei ole aiheuttanut sellaisia kylmiä väreitä kuin nuo kissat! Niissä on jotain karmivaa ja luonnotonta. Eli en menisi katsomaam vaikka  ilmaiseksi pääsisin.

Vierailija
24/44 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson kauhuelokuvia, mutta mikään ei ole aiheuttanut sellaisia kylmiä väreitä kuin nuo kissat! Niissä on jotain karmivaa ja luonnotonta. Eli en menisi katsomaam vaikka  ilmaiseksi pääsisin.

Tämä. Sinänsä on jännä, että jotkin avataren sinisistä tyypeistä tuli tosi suosittuja. Samoin scifissä on ihmisiä muistuttavia olioita, mutta silti niistä ei tule tuollaisia karmivia fiboja.

Vierailija
25/44 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Sinänsä on jännä, että jotkin avataren sinisistä tyypeistä tuli tosi suosittuja. Samoin scifissä on ihmisiä muistuttavia olioita, mutta silti niistä ei tule tuollaisia karmivia fiboja.

Onko nämä kissaihmisiä vai ihmiskissoja. En tiedä, ihan kummallisia, karvaa siellä täällä ja jalkojen välissä ei mitään. Unisex-tyyppejä kaikki.

Vierailija
26/44 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin nuo kissat oli karmeita. Groteskeja. Jotenkin riivatun näköisiä kaikki :D

Vierailija
27/44 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat tehneet piirroselokuvan

Vierailija
28/44 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian lähellä oikeaa elämää? Telkkarissa näkyy jo kissamaisia naamoja, kun monille on tehty kaiken maailman operaatioita. Lisätty vaan karvoitusta. Olisi kannattanut tehdä kunnon animaatiot, niin ettei näyttelijöitä edes enää tunnista. Niin, että ihan oikeasti olisivat kissoja. Nyt omituinen semiversio ihmis-kissa-risteytys. Luulisi teknologian riittävän parempaankin lopputulokseen. 

Vierailija
29/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene katsomaan, sillä voin pahoin jo trailerista. Yleensä en reagoi voimakkaasti elokuvin, mutta tästä riitti jo pelkkä mainos. Siinä vain oli jotain todella omituista, epäluonnollista, ahdistavaa. 

Musikaaleista kyllä pidän, sekä fantasiasta yms., eli siitä ei ole kyse.

Sama. En ollut nähnyt ainoatakaan arvostelua kun näin trailerin ja promokuvia. Ne olivat niin creepyjä esim. Judy Dench karvaisena, että tuli ällötys. Tykkään kissoista ja tämän musikaalin olen nähnyt näyttämöllä, mutta en todellakaan mene katsomaan.

Judy Dench karvaisena! Kiitos, repesin ihan täysin :D

Ja toisen henkilön kommentti "alkutyrmistys". Voin jotenkin kuvitella kun yleisöltä leuat putoaa.

Vierailija
30/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten ihan pakko käydä YouTubessa katsomassa traileri. Tosiaan, groteskeja. Miten ne onkin niin inhan näköisiä. Ei ihmisiä mutta ei ollenkaan kissojen viehkoutta. Jaiks!

Vierailija
31/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trailerin perusteella - kaiken muun karmeuden lisäksi - kissojen mittasuhteet on ihan oudot, kun niitä vertaa ympäröiviin esineisiin ja rakennuksiin.

Näyttää sellaiselta kammotukselta joka on niin huono, että siitä tulee tulevaisuudessa kulttielokuva jota ihmiset parveilevat katsomaan ihan vain tunteakseen ällötystä.

Vierailija
32/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
33/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö kukaan tätä katsomassa?

Vierailija
34/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisinkin mennä katsomaan uteliaisuudesta ja ihan huumorimielellä.😺

Vierailija
35/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene, kun on taas oltu niin helv m0nikulttuurista ja muutettu puolet hahmoista müstiksi.

Kyllähän kissoja on erivärisiä. Oletko jotenkin yksinkertainen?

Vierailija
36/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion mennä kattomaan. Voihan se olla elokuvana "huono" (kriitikon mielestä) mikä taas on mulle yhdentekevää. Viihdettähän se vaan on...

Vierailija
37/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cats kuuluu teatteriin, ei valkokankaalle. Olen kerran nähnyt sen livenä ja esityksestä jäi parhaiten mieleen se interaktiivisuus yleisön kanssa. Kun "kissat" juoksivat pitkin katsomoa ja huiskivat yleisöä hännillään jne. Siihen ei elokuva pysty vaikka olisi kuinka monta kymmentä miljoonaa laitettu tehosteisiin.

Vierailija
38/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin katsomassa. Kissojen toteutus ei ollut niin outoa kuin ensin ajattelin eikä se häirinnyt silmää niin paljon kuin ensin ajattelin. Mutta pitkäveteinen leffa oli. Tunnin jälkeen kaikki oli nähty eivätkä edes hyvät musiikkikappaleet pelastaneet tylsyydeltä.

Vierailija
39/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häirinnyt tietokoneelta nähty traileri niinkään, mutta kun kävin leffassa muutama päivä sitten, sattui Catsin traileri isolle kankaalle. Tunsin yllättäen ahdistusta ja halusin vain karkuun. Todella outo tunne. Ja tykkään yleensä kauhuelokuvistakin. Tämä oli sen sijaan jotakin luonnotonta, kuin painajaisista. Olisi mielenkiintoista kuulla jokin psykologin tai tutkijan selitys ilmiölle.

Vierailija
40/44 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trailerin perusteella - kaiken muun karmeuden lisäksi - kissojen mittasuhteet on ihan oudot, kun niitä vertaa ympäröiviin esineisiin ja rakennuksiin.

Näyttää sellaiselta kammotukselta joka on niin huono, että siitä tulee tulevaisuudessa kulttielokuva jota ihmiset parveilevat katsomaan ihan vain tunteakseen ällötystä.

Minua ehkä eniten häiritsee just nuo mittasuhteet. Se myös on outoa, että hahmot yrittää olla mahdollisimman kissoja, mutta sitten ne on niin "alasti" siellä karvan alla. Ei kissoilla sinänsä lihakset erotu sen karvapeitteen alta niinkuin esim siltä balettitanssijalta.. Lisäksi outoa on liikkuminen kahdella jalalla jos yritetään olla mahdollisimman kissamaisia. Tämä nyt ei vaan sovi elokuvaksi.