Näkymättömyyden kokemus K-raudassa.
Kaupassa on usein "myyjiä" enemmän kuin asiakkaita. He ovat kuitenkin niin keskittyneitä "töihinsä" (puhelin, vaeltelu, tietokone, työkaverin kanssa rupattelu,,,), että eivät näe asiakkaita. En olisi uskonut että rautakauppavitsit ovat todellisuutta edelleen. Olen rakentaja, vaikka en siltä näytäkään.
Kommentit (37)
Rautakaupat ovat aina olleet tyhjinä myyjistä. Noin 20 vuotta sitten ystäväni meni rautakauppaan (Hki),
eikä yhtäkään myyjää paikalla. Ystävä on rohkea ja kovaääninen ja karjaisi MYYJÄÄÄÄ.......
Ukkoja alkoi hipsiä joka nurkasta.
Hahahaha jaan kokemuksen. Mistähän tämä johtuu?
Boikotoin K-rautaa juuri kyseisestä syystä. En ikinä ole saanut siellä hyvää palvelua tai palvelua ylipäätään.
Olen asioinut K-Raudoissa monta kertaa viime aikoina (mm. Lanterna ja Oulunkylä) ja myyjiä saa palvelemaan ottamalla vuoronumeron. Yleensä on ollut jonoa. Yhtään kertaa ei ole käynyt, että minun vuoronumeroni olisi ohitettu.
Voisitko kertoa tarkemmin, miten sinun vuoronumerosi on ohitettu?
Bauhausista on myyjiä tolkuttomasti.
Mutta ne menevät puolijuoksua puhelin korvalla karkuun tai palaveeraavat käytävillä porukalla niin, ettei asiakkaiden passaa häiritä.
Viimeksi kun kävin k raudassa, kysyin myyjältä pistoketta, että saan kattolampun rasiaan kiinni.
Hän vastasi ettei ole mikään sähkömies, eikä riitä lisenssi neuvomaan minua.
Vaikka kyse on töpselistä, jonka vähäisenä sähkötyönä maallikkokin saa asentaa.
Näistä syistä en enää itse tee remonttia, vaan tilaan remppafirman joka saa ostaa tavaransa mistä lystää.
K-Raudassa ei pysty käymään saamatta raivokohtausta.
Miksi minä en ole huomannut asiaa koskaan? Päinvastoin myyjät ovat aina ystävällisiä, auttavaisia ja etsivät tiedon, jos eivät sitä tiedä.
Olen ihan tavallinen ystävällinen ja normaalilla itsetunnolla varustettu nainen, joka ei matele ja nöyristele missään.
Olisko siis ap sinun omassa matomaisessa välttelevässä olemuksessasi vikaa, jos et saa palvelua? Jos et ota katsekontaktia ja tuo itseäsi ja tarvettasi saada palvelua esiin, niin tottakai saat lymytä siellä hyllyjen välissä ihan rauhassa.
Sama tilanne Kodin Terrassa. Jos onnistuu myyjän löytämään niin naama nutturalla ja huokaillen myyjä osoittaa mieltään siitä että häntä häirittiin.
Ainakaan siellä K-raudassa missä minä asioin, ei ole vuoronumerosysteemiä. Sama näkymättömyyden kokemus täälläkin, etsin metalliverkkoa enkä löytänyt. En löytänyt myyjääkään. Lopulta löysin kaksi myyjää juttelemasta jostain ja heiltä sitten kysyin apua. Toinen osoitti epämääräisesti että katso tuon kulman takaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen asioinut K-Raudoissa monta kertaa viime aikoina (mm. Lanterna ja Oulunkylä) ja myyjiä saa palvelemaan ottamalla vuoronumeron. Yleensä on ollut jonoa. Yhtään kertaa ei ole käynyt, että minun vuoronumeroni olisi ohitettu.
Voisitko kertoa tarkemmin, miten sinun vuoronumerosi on ohitettu?
En ole ap, mutta kysynpä silti, onko Oulunkylän K-Rautaan otettu numerojonotusjärjestelmä. Siinäpä tervetullut uudistus.
Kävin muutama vuosi sitten parin vuoden ajan ostamassa remonttitarvikkeita vähintään kerran viikossa melkein jokaiselta osastolta. Myyjiä näkyi harvakseltaan ja palveluhenkisyyttä ei ollenkaan: katsekontaktin ottaminen oli mahdotonta, ja kun myyjän sai kiinni, hän oli joko toiselta osastolta tai ei muuten vain tiennyt vastausta mihinkään. Kun yritin löytää piha-alueelta henkilökuntaa nostamaan puutavaraa peräkärryyni, näin jotakin ainutkertaista ja ällistyttävää: myyjän, joka katsoi hetken aikaa minua ja kädessäni heiluvaa maksukuittia, kääntyi ja lähti puolijuoksua karkuun. Kaikenlaista olen nähnyt, mutta pakeneva myyjä oli yllätys.
Palautetta annoin jokaisella kerralla, kun ostaminen kävi vaikeaksi. Mikään ei muuttunut. Jos nyt on paremmin, ihan hyvä, mutta minun tieni vie jo automaattisesti jonnekin muualle. Ei myyjän pyydystäminen muuallakaan aina helppoa ole, mutta Oulunkylän rautakaupassa jäi monta tavaraa ostamatta, kun ei asiakaspalvelua ollut.
Ap tuskin on käynyt yhdessäkään K-raudassa. Siellä otetaan vuoronumero jolla palvellaan. En usko että just sun kohdalla, ihan joka kerta, ohitettaisiin sun vuoro. Toki näin voi käydä jos seisoskelet jossain hyllyjen välissä etkä reagoi kun vuoro tulee. Mutta se ei ole kaupan vika, vai mitä.
Minä edustan just sitä asiakastyyppiä jota nuoret kollit ei halua palvella. Ylipainoinen, keski-ikäinen ja päälle ruma ku viitapiru. Kummasti vaan palvelevat kiltisti enkä minä lähde kyselemään hotsittaako vaiko ei. Mua varten ne siellä on, todellakaan en ole tippaakaan kiinnostunut minkään pikkunilkin palveluhalukkuudesta. Kun itse on neutraali suhtautumisessa niin monesti näkee nulikoiden asenteessa pientä parannusta palvelutilanteen loppua kohden. Pahimman nulikkaiän ohittaneet taas ovat hyvinkin palveluhaluisia ja monesti olen saanut hyviä vinkkejä ihan pyytämättäkin.
Sen sijaan jo mainittu Bauhaus, sen kierrän kaukaa. Myyjät vois käydä opiskelemassa vaikka K-raudassa mitä asiakaspalvelulla tarkoitetaan.
Sama kokemus, mieheni sanoi, et ota joku kallis moottorisaha tms ja lähde sen kanssa ulos, niin eiköhän ala myyjiä näkymään.
Kertokaa joku rautakauppavitsi. Onko tää joku oma genre?
Siis k raudassa myyjiä pitää komentaa. Asioin siellä säännöllisesti, se myyjä pitää vakea, sille pitää sanoa selkeästi ja tyhjentävästi:
-tarvitsen tämän ja tämän
-missä ne on? Vie minut sinne
Sitten myyjältä pitää tiukata tuotteiden eroja ym asioita, monesti heillä ei ole asiantuntemusta mutta valehtelevat jotain ympäripyöreää.
Vanhempia ihmisiä käy sääliksi. En tiedä mistä tuo myyjäjuttu johtuu. Asenne on alussa aina niillä tympeä, töykeä, täysin veltto ja palveluhaluton.
Niin unohdin lisätä että omasta kokemuksestani stark on parempi.
Tsipatsip kirjoitti:
K-Raudassa ei pysty käymään saamatta raivokohtausta.
Tarvittaisiin rautakauppoja naisille. Miksi siihen ei ole tartuttu?
Vierailija kirjoitti:
Boikotoin K-rautaa juuri kyseisestä syystä. En ikinä ole saanut siellä hyvää palvelua tai palvelua ylipäätään.
Jaa, no itse olen käynyt sekä Espoon keskuksessa että Suomenojalla ja aina olen pyytämällä saanut palvelua. Kimppuun nyt ei kukaan käy. Viimeeksi tuossa joulun alla antoivat vielä koiralle jonkun herkunkin siinä kassalla. Ei kyllä syönyt sitä, kun on niin nirso, mutta ajatus oli tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä en ole huomannut asiaa koskaan? Päinvastoin myyjät ovat aina ystävällisiä, auttavaisia ja etsivät tiedon, jos eivät sitä tiedä.
Olen ihan tavallinen ystävällinen ja normaalilla itsetunnolla varustettu nainen, joka ei matele ja nöyristele missään.
Olisko siis ap sinun omassa matomaisessa välttelevässä olemuksessasi vikaa, jos et saa palvelua? Jos et ota katsekontaktia ja tuo itseäsi ja tarvettasi saada palvelua esiin, niin tottakai saat lymytä siellä hyllyjen välissä ihan rauhassa.
Minä (en ole ap) olen katsekontaktia välttelevä mato, mutten silti saa olla kaupoissa rauhassa! Aina myyjät tulevat häiritsemään. Siksi yleensä tilaan ostokseni netistä.
Juuri tunti sitten juttelin tuttavani kanssa asiasta. Sanoin, etten vapaaehtoisesti mene K-rautaan. Jos siellä sattuu saamaan myyjän kiinni, on palvelu äärettömän ylimielistä.
Naisia ei palvella jos et herätä panohalua ;-(