Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiltti mies pakotetaan todennäköisesti täysin naisvaltaiseen ryhmään tulevan lukukauden ajaksi

Vierailija
02.01.2020 |

Yhdellä lukukauden kestävällä kurssilla pitää tehdä kourallinen ryhmätöitä. Juttuna on että luennoitsija tekee ryhmät arpomalla eikä niistä voi valittaa.
Ilmoittautuneiden nimet näkee (jostain syystä) Moodlessa. Edellyttäen että kaikki ilmoittautuneet todellakin osallistuu kurssille, ja kaikki ryhmät on enintään kolmen henkilön kokoisia, on todennäköisyyteni joutua kahden naisen kanssa samaan ryhmään n. 65 prosentin luokkaa. Todennäköisyys että joutuisin täysin miesvaltaiseen ryhmään on alle 10 prosenttia. Todennäköisyyslaskentani on lukion tasolla mutta nämä luvut ovat peräisin eri Fortran-simulaatioista, mitä olen tehnyt illan aikana.
Se on varmaa ettei ryhmätyöstä tule yhtään mitään jos joudun naisvaltaiseen ryhmään. Jos menee kuten aiemmin niin "ryhmä sopii" yhteydenpitomenetelmäksi Whatsappin tai jonkun Facebook-ryhmän sen jälkeen kun ne on varsin hyvin tietoisia etten ole kummassakaan, siitä huolimatta että yliopistolla on sähköposti nimenomaan tarkoitusta varten. Seuraavaksi ne jättää sähköpostini vastaamatta tai avaamatta ja kertoo luennoitsijalle etten koskaan saavu yhdessä sovittuihin tapaamisiin.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kanssa töiden tekeminen tekisi sulle erittäin hyvää. Netissä naisvihassa vellominen on vääristänyt kuvasi naisista. Naiset on nimittäin persoonia, yksilöllisiä ja erilaisia ihmisiä, ihan niinkuin miehetkin. Usko tai älä.

Vierailija
82/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet naiset itse pelkää hämähäkkejä ja nyt haukkuu miestä jos se pelkää naisia!

Kumpihan on isompi: nainen vai hämähäkki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat todella julmia ujoja miehiä kohtaan, ja tiedätte tämän itsekin.

Höpön höpön. Te ujot vaan pidätte itseänne maailman napana jota kaikkien pitäisi paapoa ja huomioida. Välinpitämättömyys, eli normaali reaktio sellaista ihmistä kohtaan joka ei itse ota mitään kontaktia, on teille "julmuutta", koska jonkun pitäisi koko ajan silittää teidän päätä.

Kasvakaa aikuiseksi ja ymmärtäkää että sosiaalisessa tilanteessa jokaisen pitää tehdä oma osansa, "pull his own weight". Sosiaaliset tilanteet ei toimi jos joku valitsee olla vapaamatkustaja.

Itselläni on Asperger ja olen siten tietysti yltiöintrovertti. Olen myös kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta kovasti. Jos minä olen oppinut miten sosiaalisissa tilanteissa kuuluu "pelata" ja miten niissä voi olla rento,  se ei varmasti ole ylivoimaista kenellekään. Mutta kun te ujot ette halua. On niin paljon kivempaa sääliä itseään kuin tehdä töitä muutoksen eteen.

Oikeasti en käsitä miksette voi vaan näytellä? Fake it until you make it? Niin me muutkin olemme tehneet.

Realiteetti on, että aiikuisen ihmisen yksinkertaisesti on PAKKO löytää keinot toimia kaikissa vastaantulevissa sosiaalisissa tilanteissa jos aikoo elämässä pärjätä. Muuten syrjäytyy. Ei se ole mikään valintakysymys. Paitsi valinta pärjäämisen ja syrjäytymisen välillä.

Täytyy ymmärtää että se sosiaalinen peli täytyy opetella ITSEN, ei niiden muiden takia.

Vierailija
84/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat todella julmia ujoja miehiä kohtaan, ja tiedätte tämän itsekin.

Ei kannata yleistää. On juu typeriä ja julmiakin naisia tullut kohdattua, ja sitten todella mukavia.

Ne typerät ja julmat kannattaa unohtaa, vai haluaisitko suhteeseen sellaisen kanssa?

Vierailija
85/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kannattanut ihan pysyä siellä Fortranin ja kenties Cobolin parissa.  Siellä naisten osuus on takuulla alle 5 %.

Vierailija
86/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia en pysty käymään koulussa kun siellä on ryhmätöitä ja pitää pitää esitelmiä luokan edessä.

8v sitten yritin viimeeksi ja meni pari päivää että alkoi ryhmätyöt naisten kanssa jotka katsoi mua halveksuen ja siitä viikko kun piti pitää esitelmä koko luokan edessä. Ennen esitelmää valvoin 2 yötä putkeen kun en saanut unta jännityksen takia. Esitelmän edeltävänä yönä kun en saanut unta niin kylmästi laitoin luurit kiinni ja päätin mielessäni että nyt loppu se koulu. Ja niinhän se loppu.

T: Shy KM

Kouluissa voi pyytää erikseen opettajilta, ettei tarvitsisi puhua luokassa. Pyytää vapautumista lisätehtävien avulla esim. Itse aikoinani sain näin suoritettua kaksi tutkintoa, ei mennyt opetus hukkaan turhan jännityksen takia. Kannattaa vedota nimenomaan siihen, että vaikuttaa häiritseväst koulun käyntiin. Suostuvat varmasti, koska valmistuvista oppilaista saa rahaa koululle ja kunnalle.

Työllistyitkö? Miten selviät nykyään töissä, jos sinulla työpaikka on?

Vierailija
87/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä sinussa on kilttiä?

Ujous ja epäsosiaalisuus eivät tee ihmisestä kilttiä.

Vierailija
88/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sinä ap suhtaudut niihin naisiin vihamielisesti. Et ole siis yhtään heitä parempi lähtökohtaisesti. Oletko miettinyt sitä? Ehkä heitä pelottaa jopa sinun tukahdutettu aggressiivisuutesi ja vihasi.

Vierailija
89/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaapa itsenne naisina vastaavaan tilanteeseen.

Ei varmasti olisi kivaa teistäkään?

Koko opiskeluaikani oman aineeni vuosikurssi koostui miehistä ja minusta. Käytännössä kaikki ”ryhmätöihin” vertautuvat asiat tein näiden miesten kanssa.

Oli rentoa ja innostavaa. Kukaan ei kysynyt, koska olen viimeksi saanut. En lukenut kysymystä kenenkään katseestakaan, onneksi. Se, että kuvittelee tietävänsä toisten ajatukset, on vakavasti huolestuttava merkki.

Kaikki näistä opiskelukavereistani ovat nykyään perheellisiä miehiä. He eivät vihaa ja inhoa toista sukupuolta, kuten ap.

Vierailija
90/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaapa itsenne naisina vastaavaan tilanteeseen.

Ei varmasti olisi kivaa teistäkään?

Opiskelen naisena insinöörialaa. Yli 60 opiskelijasta 5 on naisia enkä ole kertaakaan ollut ryhmässä, jossa olisi joku toinen nainen. Ihan hyvin tulen toimeen toisten kanssa enkä ajattele, että he mitään erikoista minusta ajattelisivat. En ole saanut kavereita, joiden kanssa näkisin vapaa-ajalla, mutta kaikki muut opiskelijat ovat olleet mukavia. Jos epäilisin niitä ryhmäläisiä koko ajan jostain pahoista ajatuksista, kuten kiltti mies tekee, niin uskon kyllä, että se näkyisi käytöksestäni, ja se todennäköisesti vaikuttaisi myös heidän käytökseensä. Ehkä en vielä vaan ole törmännyt niihin mulkeroihin, mutta ihan turha se on lähtökohtaisesti ajatella, että kaikki ryhmän jäsenet olisivat jotenkin tosi vihamielisiä yhtä (tuntematonta) ryhmäläistä kohtaan.

Vierailija
91/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap näytti taas esimerkin siitä millä mekanismilla persoonallisuushäiriö pilaa elämän. Ap heijastaa oman päänsä sisällön ja oman käsityksensä itsestään muihin ihmisiin ja kuvittelee omat ajatuksensa muiden ihmisten ajatuksiksi. Hän kulkee ympäriinsä ajatellen että tuo ja tuo nainen ajattelee että olen luuseri ja että en saa pildeä. Mitä nainen on oikeasti sanonut hänelle: 1) Olet söpö ja 2) ihme kun et saa pildeä. Tämä ei kuitenkaan mene perille koska miehellä ei ole vastaanotto päällä, hän jauhaa vain omaa levyään ja levy aiheuttaa hänessä vihamielisyyttä ja kyräilyä joka on se mihin ihmiset reagoi. Ihmiset ei siis ajattele kuten mies kuvittelee "ajatuksia lukiessaan" - mikä luuseri ja ei saa pildeä - vaan miksi tuo ihminen vaikuttaa niin vihamieliseltä, minulla on hänen seurassaan vaivaantunut olo. Jos sama mies lähettäisi rentoja ja asiallisia viboja kukaan ei ajattelisi yhtään mitään ja käyttäytyisi miestä kohtaan vastavuoroisen rennosti ja asiallisesti. Tuo on siis kierre joka ruokkii itse itseään ja jota ap tuskin saa poikki ilman apua koska itsereflektiokyvystä ei näy merkkiäkään.

Vierailija
92/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä jos on pelkkiä naisia ryhmässä, siinä on selvä mahdollisuus piluhommiin.

Jännitykseen kannattaa vähän ryypätä, on sama onko kännissä vai krapulassa esiintymässä.

Vierailija
93/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

iha ok mut ootko kattonu simpsonit sarjasta jakson himo läski homer :D siinä esiintyy koko simpsonit perhe eli myös bart simpsons homer poika fanit saavat nauraa ja naurattaahan se tietty myös vaikka homerin läski kuteet ja muut :D kannattaa kattoo nopee

Vierailija
94/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen nainen ei välitä tuon taivaallista tietoturvasta, vaan helppoudesta. Eikä siinä mitään, jos haluaa käyttää vakoiluohjelmia henkilökohtaiseen viestittelyyn, mutta koulun sähköposti olisi opiskelutarkoituksiin oikea väline.

Vierailija
95/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta prosenttia tiimissä pitää olla miehiä, jotta tuntisit olosi turvalliseksi? Mietin vain, oletko valinnut opiskeltavan alasi siten, että myös työelämässä tiimeissä on aina sinulle tarpeellinen määrä miehiä? Työskentelen naisena miesvaltaisella alalla, mutta asiakaskuntamme koostuu päasiassa naisista. On ihan tavallista, että palavereissa on yksi tai korkeintaan kaksi miestä. 

Vierailija
96/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluuloinen persoonallisuushäiriö

Tälle persoonallisuushäiriölle on luonteenomaista epäluuloisuus, ylenmääräinen herkkyys takaiskuille, kyvyttömyys antaa loukkauksia anteeksi sekä taipumus kokemusten vääristymiseen tulkitsemalla toisten neutraalit tai ystävälliset teot vihamielisiksi tai

halveksiviksi. Piirteisiin kuuluvat myös toistuvat perusteettomat epäilykset puolison tai sukupuolikumppanin seksuaalisesta uskollisuudesta sekä taistelunhaluinen ja itsepintainen tietoisuus omista oikeuksista. Myös liiallinen itsekeskeisyys ja

omahyväisyys ovat usein esiintyviä ominaisuuksia.

Diagnostiset kriteerit:

A. Täyttää persoonallisuushäiriön (F60) yleiset kriteerit.

B.Vähintään neljä seuraavista:

(1) ylenmääräinen herkkyys takaiskuille ja torjuvalle käytökselle

(2) taipumus kantaa kaunaa pitkään, esimerkiksi kieltäytymällä antamasta anteeksi loukkauksia

(3) epäluuloisuus ja taipumus kokemusten vääristymiseen tulkitsemalla muiden neutraalit tai ystävälliset teot vihamielisiksi tai ylimielisiksi

(4) omien oikeuksien puolustaminen taistelunhaluisesti ja sitkeästi ottamatta huomioon kulloistakin tilannetta

(5) puolison tai seksuaalikumppanin uskollisuuden toistuva, perusteeton epäileminen

(6) itsekeskeinen, omahyväinen elämänasenne

(7) kuvitelmat jatkuvasta vehkeilystä sekä itseä kohtaan että maailmassa yleensä

Vierailija
97/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle persoonallisuushäiriölle on luonteenomaista epäluuloisuus, ylenmääräinen herkkyys takaiskuille, kyvyttömyys antaa loukkauksia anteeksi sekä taipumus kokemusten vääristymiseen tulkitsemalla toisten neutraalit tai ystävälliset teot vihamielisiksi tai

halveksiviksi. Piirteisiin kuuluvat myös toistuvat perusteettomat epäilykset puolison tai sukupuolikumppanin seksuaalisesta uskollisuudesta sekä taistelunhaluinen ja itsepintainen tietoisuus omista oikeuksista. Myös liiallinen itsekeskeisyys ja

Diagnostiset kriteerit:

(2) taipumus kantaa kaunaa pitkään, esimerkiksi kieltäytymällä antamasta anteeksi loukkauksia

(3) epäluuloisuus ja taipumus kokemusten vääristymiseen tulkitsemalla muiden neutraalit tai ystävälliset teot vihamielisiksi tai ylimielisiksi

(4) omien oikeuksien puolustaminen taistelunhaluisesti ja sitkeästi ottamatta huomioon kulloistakin tilannetta

(5) puolison tai seksuaalikumppanin uskollisuuden toistuva, perusteeton epäileminen

(7) kuvitelmat jatkuvasta vehkeilystä sekä itseä kohtaan että maailmassa yleensä

Olet ap tainnut kirjoitella täällä ennenkin ja tämä kuvaa sua 10/10. Tuo kohta omahyväinen ja itsekeskeinen elämänasenne ja kuvitelmat jatkuvasta vehkeilystä sinua kohtaan aiheuttanee sen ettet koskaan tuu hakemaan tuohon apua.

Vierailija
98/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen nainen ei välitä tuon taivaallista tietoturvasta, vaan helppoudesta. Eikä siinä mitään, jos haluaa käyttää vakoiluohjelmia henkilökohtaiseen viestittelyyn, mutta koulun sähköposti olisi opiskelutarkoituksiin oikea väline.

Kai teillä koululla on käytössä joku pikaviestichatti palvelu? Johan noita oli 10 vuotta sitten kun itse opiskelin. Paljon kätevämpi kuin sähköposti.

Vierailija
99/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aloittajaa kohtaan syvää vihaa ja halveksuntaa.

Itse olen killtinainen, ja olen joutunut olemaan ainoana tyttönä/naisena jo ala-asteelta lähtien. Olen ollut koko elämäni ajan poikien ja miesten kiusaamisen ja syrjimisen kohde. Olen kokenut erittäin raakaa vkvaltaa poikien ja miesten tekemänä. Kukaan ei ole koskaan auttanut minua vaikka olen pyytänyt apua.

Ap, T-A-P-A ITSESI!

Tämäkin ketju on täynnä miestenhyysäjiä. Kun itse olen kertonut palstalla vaikeuksistani, olen saanut osakseni vihaa, naureskelua yms.. Koskaan kukaan ei osoita minkäänlaista myötätuntoa tai ymmärrystä naista kohtaan!

Vierailija
100/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnostiset kriteerit:

Ja mikä tuohon auttaa ja luuletko että on henkilön vika? Luuletko että muut ihmiset ei ole tuota aiheuttaneet? Tuo on seurauksien ja tapahtumien summa.