Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiltti mies pakotetaan todennäköisesti täysin naisvaltaiseen ryhmään tulevan lukukauden ajaksi

Vierailija
02.01.2020 |

Yhdellä lukukauden kestävällä kurssilla pitää tehdä kourallinen ryhmätöitä. Juttuna on että luennoitsija tekee ryhmät arpomalla eikä niistä voi valittaa.
Ilmoittautuneiden nimet näkee (jostain syystä) Moodlessa. Edellyttäen että kaikki ilmoittautuneet todellakin osallistuu kurssille, ja kaikki ryhmät on enintään kolmen henkilön kokoisia, on todennäköisyyteni joutua kahden naisen kanssa samaan ryhmään n. 65 prosentin luokkaa. Todennäköisyys että joutuisin täysin miesvaltaiseen ryhmään on alle 10 prosenttia. Todennäköisyyslaskentani on lukion tasolla mutta nämä luvut ovat peräisin eri Fortran-simulaatioista, mitä olen tehnyt illan aikana.
Se on varmaa ettei ryhmätyöstä tule yhtään mitään jos joudun naisvaltaiseen ryhmään. Jos menee kuten aiemmin niin "ryhmä sopii" yhteydenpitomenetelmäksi Whatsappin tai jonkun Facebook-ryhmän sen jälkeen kun ne on varsin hyvin tietoisia etten ole kummassakaan, siitä huolimatta että yliopistolla on sähköposti nimenomaan tarkoitusta varten. Seuraavaksi ne jättää sähköpostini vastaamatta tai avaamatta ja kertoo luennoitsijalle etten koskaan saavu yhdessä sovittuihin tapaamisiin.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah! Nyt alkaa selviämään miksi täällä ollaan vuosi toisensa perään :)

Vierailija
62/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia en pysty käymään koulussa kun siellä on ryhmätöitä ja pitää pitää esitelmiä luokan edessä.

8v sitten yritin viimeeksi ja meni pari päivää että alkoi ryhmätyöt naisten kanssa jotka katsoi mua halveksuen ja siitä viikko kun piti pitää esitelmä koko luokan edessä. Ennen esitelmää valvoin 2 yötä putkeen kun en saanut unta jännityksen takia. Esitelmän edeltävänä yönä kun en saanut unta niin kylmästi laitoin luurit kiinni ja päätin mielessäni että nyt loppu se koulu. Ja niinhän se loppu.

T: Shy KM

Ajatelkaa että tällaisen kiltti miehen vain naisen lempeä kosketus voisi parantaa, mutta naisethan eivät tunnetusti välitä kilttiksistä vaan deittailevat ennemmin viinaa kiskovia ja nyrkkitappelevia jännäkundeja :(

Enpä tiedä. Viinaa kyllä kiskon ja taistelulajiharrastuksen puolesta nyrkkien käyttö ei ihan vierasta ole, mutta, että olisin tapellut, muuta kuin veljen kanssa alle kymmenvuotiaana. Jännäkundi, hah, aika tylsä tyyppi olen, ja siltikin deittailen ihan kivaa ja kaunista naista. Yksi juttu vähän välejämme hiertää: se että kiskon viinaa, raitis pitäisi olla.

Mutta jatka harhoissasi jos niin haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten kanssa on kyllä jännä olla usein, siinä jos on useampi nainen, niin joutuu itsekin olemaan yksi tytöistä, mutta naiset hyväksyvät sen. Sitä jotenkin sulautuu siihen ryhmään.

Tämähän se on. Kiltin miehen on turha tuoda ilmi omaa seksuaalisuuttaan tai flirttailla. Voi joutua aika pikaisesti kuraattorin juttusille tai tulla syyte ahdistelusta.

Täh? Koulun ryhmätöissä ei tuoda esiin mitään seksuaalisuuksia.

Taitaa olla sosiaaliset normit kilttiksellä hieman hukassa.

Vierailija
64/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaapa itsenne naisina vastaavaan tilanteeseen.

Ei varmasti olisi kivaa teistäkään?

Vierailija
65/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa whatsappin ja facebookin välttely olla tekosyy kun luultavasti ne miehetkin sitä haluaisivat käyttää ensisijaisena viestittelykeinona.

AP:lle kyllä suosittelen terapiaa ja rauhoittavaa lääkitystä noihin harhoihinsa, ellei ole provo.

Vierailija
66/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihan saatanasta nuo facebookit ja whatsappit. Jos on yksinäinen ihminen, niin miksi vitussa pitää hankkiutua tuollaisiin virityksiin opiskelemisen vuoksi? Ei opiskelun pitäisi olla jotenkin riippuvaista somesta.

Terveisin Naispelko26

Mun mielestä opiskelussa ei pitäisi edes joutua tekemään ryhmätöitä tai esiintymään. Itseä vartenhan siellä opiskellaan eikä olla missään pellekoulussa missä pitäisi esiintyä arvostelevien katseiden alla.

Mites sinä sitten opettelet oikeita työtehtäviä? Varmaan jossain siivoojan työssä ei tarvitse tehdä ryhmätöitä tai esiintyä, mutta jos menet yliopistoon...

Vierailija
67/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia en pysty käymään koulussa kun siellä on ryhmätöitä ja pitää pitää esitelmiä luokan edessä.

8v sitten yritin viimeeksi ja meni pari päivää että alkoi ryhmätyöt naisten kanssa jotka katsoi mua halveksuen ja siitä viikko kun piti pitää esitelmä koko luokan edessä. Ennen esitelmää valvoin 2 yötä putkeen kun en saanut unta jännityksen takia. Esitelmän edeltävänä yönä kun en saanut unta niin kylmästi laitoin luurit kiinni ja päätin mielessäni että nyt loppu se koulu. Ja niinhän se loppu.

Kouluissa voi pyytää erikseen opettajilta, ettei tarvitsisi puhua luokassa. Pyytää vapautumista lisätehtävien avulla esim. Itse aikoinani sain näin suoritettua kaksi tutkintoa, ei mennyt opetus hukkaan turhan jännityksen takia. Kannattaa vedota nimenomaan siihen, että vaikuttaa häiritseväst koulun käyntiin. Suostuvat varmasti, koska valmistuvista oppilaista saa rahaa koululle ja kunnalle.

Vierailija
68/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Par juttua:

1. MIES ei anna pakottaa itseään mihinkään. MIES ilmoittaisi opettajalle, että teen ryhmätyön yksin ja tämä menisi läpi.

2. Toisaalta MIES selviää pienistä elämän vastoinkäymisistä ja jopa tällaisista suunnattomistakin missä joutuu ihan naisten kanssa vuorovaikuttamaan.

3. MIES hyväksyy elämän realiteetit ja sen, että jos 2/3 ryhmästä haluaa viestiä tavalla X, sillä tavalla sitten viestitään. Varsinkin jos se tapa on yksinkertainen, nopea ja kätevä. MIES ostaa sitten vaikka prepaidin WhatsAppia varten jos foliopipo kiristää liikaa.

4. MIES hyväksyy senkin että elämässä joutuu tekemään tosi paljon juttuja joista ei tykkää. Ne on parasta vaan hoitaa sitten alta pois ja olla märehtimättä, koska se märehtiminen vaan tuhlaa energiaa.

Eli et ole mies vaan joku avuton inisijä. Kasvata nyt hyvä ihminen ne pallit itsellesi.

P.S. Minäkin inhoan WhatsAppia ja älypuhelimia, mutta niin vaan minulla on molemmat koska perheeni, mukaanlukien ikääntyneet vanhempani, tykkäävät viestiä WA:lla ja luonnollisesti tahdon viestiä heidän kanssaan.

Vierailija
69/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta sukupuolijaottelu ja suhtaudu toisiin IHMISINÄ ja yksilöinä.

Vierailija
70/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihan saatanasta nuo facebookit ja whatsappit. Jos on yksinäinen ihminen, niin miksi vitussa pitää hankkiutua tuollaisiin virityksiin opiskelemisen vuoksi? Ei opiskelun pitäisi olla jotenkin riippuvaista somesta.

Terveisin Naispelko26

Opiskelu vaatii oppilaitoksesta riippuen milloin mitäkin kuraa. Jos haluaa paperinsa, kannattaa varautua siihen, että aina eivät asiat mene siten kuin itse toivoisi.

Se on lisäksi hyvää harjoitusta työelämää varten. Sielläkin joutuu käyttämään vaikka mitä ohjelmia mistä ei tykkää ja tekemään kaikenlaista tylsää paskaa pitkästyttävien ihmisten kanssa.

Harva meistä oikeasti on nauttinut vaikkapa virkamiesruotsin suorittamisesta tai töissä laskujen tarkastamisesta tai talousosaston palavereista. Mutta aikuiset nyt vaan joutuu tekemään kaikenlaista mikä ei niin hirveästi hotsita.

Vierailija
71/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sano opelle, että työskentelet vain miesten kanssa. Ja töihin menet vain paikkaan, jossa on miehiä.

Vierailija
72/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipäs nyt etukäteen päätetä että reisille menee! Jos ja kun tähän naisryhmään päädyt, menet juttelemaan heistä kivoimmalle ja kysyt, voisiko hän pitää sinut ajan tasalla ryhmän asioista koska et ole Facebookissa etkä Whatsapissa. Sitten annat puhelinnumerosi hänelle, hän voi vaikka lähettää tekstareita.

Kun olette saanut ryhmätyön päätökseen, kiität häntä kauniisti hänen näkemästään vaivasta.

Tämän kokonaisuuden suoritat asiallisesti mutta ystävällisesti.

Kyllä se siitä :-)

Mielestäsi on siis ihan ok että koska ap on jäärä, jonkun kiltin tytön joka ei osaa sanoa ei, pitäisi toimia tälle ilmaisena sihteerinä?

Pitäisikö sen antaa p*llua samalla kun ap:lla lienee siitäkin palvelusta pula?

Vierailija
73/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa että tällaisen kiltti miehen vain naisen lempeä kosketus voisi parantaa, mutta naisethan eivät tunnetusti välitä kilttiksistä vaan deittailevat ennemmin viinaa kiskovia ja nyrkkitappelevia jännäkundeja :(

Ainoa joka voi parantaa aikuisen ihminen on se aikuinen ihminen itse.

Me naiset tapailemme eheitä miehiä. Niitä, jotka eivät aseta koko onnellisuuttaan toisen ihmisen varaan vaan ymmärtävät että jokainen luo onnellisuutensa itse.

Mikään ei ole niin raskasta kuin ihminen jonka mielestä MUUT ovat vastuussa hänen onnellisuudestaan ja emootioistaan. Äitini on sellainen joten tiedän mistä puhun. On hyvin huolestuttavaa että tuo erittäin sairas piirre on yleistymässä miesten keskuudessakin.

Vierailija
74/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat todella julmia ujoja miehiä kohtaan, ja tiedätte tämän itsekin.

Vierailija
75/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tilanteeseen? Olla ainoa nainen jossain porukassa? Oon IT alalla, ollut nyt 25v työelämässä, yhden käsin sormin pystyn laskemana ne palaverit, joissa En ole ollut ainoa nainen. Nyt istun firman johtoryhmässä, jossa olen ainoa nainen. Just oltiin offsitella mökkeilemässä, edelleen olen ainoa nainen paikalla. Ei ollut mitään ongelmaa. 

Vierailija
76/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Kyllä minä tekisin mieluummin ryhmätyön ryhmässä jossa on minä ja kaksi miestä kuin että kaikki olisi naisia tai että olisi vain yksi mies. Jos ryhmässä olisi lisäkseni pelkkiä miehiä, koko homma hoituisi täsmälleen kuten minä haluan. Todella kätevää olisi se.

Vierailija
77/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voihan nyt *****.

Ujoja ja kilttejä naisia on myös.

Muuten, kun minä opiskelin niin meidän ryhmässä oli sellainen _miehistä ja naisista_ koostuva porukka, joka mm. naureskeli muiden vastauksille tunneilla ja kulki nokka pystyssä. Miehet siis osaa olla aivan yhtä lailla ilkeitä.

Vierailija
78/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kypsymättömät teinitytöt. Varsinkin jos heitä vonkaa vanhempi mies olemattomilla sosiaalisilla taidoilla. Ala katsella ikäisiäsi naisia. Ja/tai hakeudu terapiaan harjoittelemaan normaalia käytöstä ihmisiä kohtaan ja haastamaan jumittavia ajattelumallejasi.

Vierailija
79/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-mies voisi tulla reilusti kaapista ulos. Toivon mukaan naisvihakin laantuisi sitä myöten kun saisit olla reilusti oma itsesi.

Vierailija
80/119 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vielä stressaa. Saatathan joutua ryhmään, jossa on sinun lisäksesi yksi mies ja yksi nainen. Miksi muuten olet valinnut kurssin, joka on niin naispainotteinen? Tarkoitan, että miksi koet kurssin tärkeäksi työurasi kannalta, kun ilmeisesti kuitenkin haluat työskenellä vain sellaisissa työpaikoissa, joissa ei ole juurikaan naisia?