Paljonkohan noin 100 000 e vuosituloilla voi saada asuntolainaa?
Pariskunnan yhteenlasketut tulot siis tuo. Jos muita lainoja ei ole, niin minkäsuuruisia lainoja ootte saanu?
Kommentit (27)
Sadan tuhannen euron vuosituloilla voi varmaan ajatella että lainaa voisi maksaa takaisin ehkä jonkun parikymmentä tuhatta euroa vuodessa. Vähän riippuen pankista joku saattaa antaa Puoli miljoonaakin jos maksuaika on pitkä.
Me ei saatu mitään lainaa, kysyttiin 120000. Minä yrittäjä ja mies oli määräaikaisessa yötyössä. Syynä lainan eväämiselle epävarmat tulot!!! Mitä vtun järkeä? Pelkästään jo minun palkoilla ja sijoituksilla se laina olisi keveästi lyhennetty. Miksi lainaa ei anneta hyvätuloisille?
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsia? Meillä tulot noin 90 000, 3 lasta ja pitkän tinkaamisen jälkeen saatiin rakennuslainaa 260 000. Talon arvo on noin 420 000.
Noilla summilla kannattaisi jo tehdä sillä tavalla että myisi ensimmäisen talon kahden vuoden asumisen jälkeen ja rakentaisi itselle uuden, josta tulisi lähes velaton.
Vierailija kirjoitti:
Me ei saatu mitään lainaa, kysyttiin 120000. Minä yrittäjä ja mies oli määräaikaisessa yötyössä. Syynä lainan eväämiselle epävarmat tulot!!! Mitä vtun järkeä? Pelkästään jo minun palkoilla ja sijoituksilla se laina olisi keveästi lyhennetty. Miksi lainaa ei anneta hyvätuloisille?
Tämä on kyllä outoa. Sitten iltapaskoissa on juttua velkaongelmaisista joilla voi olla asuntolainan lisäksi monta kulutusluottoa päällekkäin ja luottotiedot menneet... Tiedän yhden jannun joka sai 100k asuntolainan luottotiedottomana.
Ja sitten: miten nämä perheet joissa isä on töissä ja äiti kotona, saavat aina päätähuiaavia talolainoja? Oliskohan sun pitänyt olla mies niin laina olisi tullut? Naisten kykyyn luoda uraa ja tienata itse ei luoteta.
Vierailija kirjoitti:
Kysyit kai useammasta pankista? Kyllä noilla tuloilla saa lainaa jos yrityksen tase ja tulos oikeasti hyvät.
Yrittäjät on pankille aina riskiasiakkaita ja etenkin jos puolisolla määräaikainen työ, voi lainan saaminen olla kyllä hankalaa.
Toki myös maksukäyttäytyminen vaikuttaa. Noilla tuloilla pitäisi säästöjäkin olla reilusti ja ne helpottaa lainan saantia, kun pankki näkee että rahankäyttönne järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyit kai useammasta pankista? Kyllä noilla tuloilla saa lainaa jos yrityksen tase ja tulos oikeasti hyvät.
Yrittäjät on pankille aina riskiasiakkaita ja etenkin jos puolisolla määräaikainen työ, voi lainan saaminen olla kyllä hankalaa.
Toki myös maksukäyttäytyminen vaikuttaa. Noilla tuloilla pitäisi säästöjäkin olla reilusti ja ne helpottaa lainan saantia, kun pankki näkee että rahankäyttönne järkevää.
On kyllä palkansaajatkin tänä päivänä, potkuja kun jaellaan niin paljon. Ja toisaalta tiedän kyllä sellaisia jotka ovat saaneet pätkäsoppareillakin lainaa. Siis jos ovat olleet vuosikausia samassa työpaikassa mutta soppareita vaan uusitaan kerta toisensa jälkeen.
Jos on vuoden syömättä ja asumatta missään niin ei se sadantonnin kämppä hirveästi ilahduta.