Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa kannattaa mennä lääkäriin, kun nälkä katoaa?

Vierailija
02.01.2020 |

Ei oo ruokahalua, nälkää, eikä niitä oireita mitä tulee kun ei syö hyvin, eli heikotusta, huimausta, yms.

Pyrin syömään edes kerran päivässä, mutta täytyn nykyään muutamasta lusikallisesta ja juomaa kulaus, tulee täysi olo.

Kyselin täällä kolme kuukautta sitten asiasta ja olitte sitä mieltä ettei kannata lääkäriin mennä koska oon lihava. (Että hyvähän se on laihtua)

Paino ei oo pudonnut lainkaan..

Milloin ja minne?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Kumpa valehtelisinkin, minäkin ihmettelen tosi paljon, ettei paino ole yhtään tippunut, oon pitänyt ruokapäiväkirjaakin, ettå on todisteet.

En ymmärrä tätä asiaa itsekään, että miten voi olla mahdollista.

Koska itsekin tiedän, ettå putäisi laihtua kun syö vähemmän kuin kuluttaa, ja tulee nyt aika paljon miinuskaloreita, minne se muka katoaa?!?!!!???????

Luulevat olevani hullu jos meen lääkäriin tästä kertomaan. Koska kyllä itselläkin on sellainen olo ollut.

Vierailija
22/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti kusetat. Itse olin syömättä vakavan masennuksen takia ~2kk (tänä aikana join vettä ja otin ehkä pari voinappia jääkaapista) ja paino tippui 86 kilosta 59 kiloon kunnes en jaksanut portaitakaan enää kulkea joten ambulanssilla lääkäriin ja erilaisia vitamiinipistoksia jne.

Joko olet haamu tai sitten kusetat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Kumpa valehtelisinkin, minäkin ihmettelen tosi paljon, ettei paino ole yhtään tippunut, oon pitänyt ruokapäiväkirjaakin, ettå on todisteet.

Koska itsekin tiedän, ettå putäisi laihtua kun syö vähemmän kuin kuluttaa, ja tulee nyt aika paljon miinuskaloreita, minne se muka katoaa?!?!!!???????

Luulevat olevani hullu jos meen lääkäriin tästä kertomaan. Koska kyllä itselläkin on sellainen olo ollut.

Jotain kummallista tässä kyllä on. Pissaatko ja kakkaatko normaalisti? Muita oireita?

Vierailija
24/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Jotain kummallista tässä kyllä on. Pissaatko ja kakkaatko normaalisti? Muita oireita?

Juoksen koko ajan pissillä, jopa öisin muutamaan otteeseen. Kakka tulee kerran kaks viikossa, ei oo kovaa vaan löysää.

Hengästyn tosi nopeasti, kuumia aaltoja, oon koko ajan kipeä flunssaa ja tulehduksia ympäri kehoa.

Viimeeks oli virtsassa paljon valkuaista ja lääkäri sitä ihmetteli, muttei asiaa sen kummemmin lähtenyt tutkimaan.

Hemoglobiini nousee koko ajan, nyt on 178.

Vierailija
25/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Juoksen koko ajan pissillä, jopa öisin muutamaan otteeseen. Kakka tulee kerran kaks viikossa, ei oo kovaa vaan löysää.

Hengästyn tosi nopeasti, kuumia aaltoja, oon koko ajan kipeä flunssaa ja tulehduksia ympäri kehoa.

Viimeeks oli virtsassa paljon valkuaista ja lääkäri sitä ihmetteli, muttei asiaa sen kummemmin lähtenyt tutkimaan.

Ja ihoa kuumottaa kuin sytkärillä polttaisi ja kutittaa joka päivä.

Vierailija
26/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mitannut ferritiiniä? Sillon kun itse kärsin raudanpuute anemiasta, niin minulla kävi juuri noin. Nälkä katosi ja kroppaa turvotti. Raudanpuutteen korjaaminen eli ferritiinin nostaminen yli 100, niin sain nälän tunteen takaisin. Sitä en kyllä osaa sanoa, että miksi raudanpuute oireilee toisilla noin ja toiset taas laihtuu vaikka mitä söisi..

Vierailija
27/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mitannut ferritiiniä? Sillon kun itse kärsin raudanpuute anemiasta, niin minulla kävi juuri noin. Nälkä katosi ja kroppaa turvotti. Raudanpuutteen korjaaminen eli ferritiinin nostaminen yli 100, niin sain nälän tunteen takaisin. Sitä en kyllä osaa sanoa, että miksi raudanpuute oireilee toisilla noin ja toiset taas laihtuu vaikka mitä söisi..

Pitääpä mittauttaa, voiko hemoglobiini silti olla korkea ja nousta koko ajan?

Vierailija
28/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Kyllä noilla oirella kannattaa lääkärissä käydä.

Vierailija
29/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tommonen oli kesällä. Koetin syödä ja oksensin. Kaikki liikkuminen oli raskasta. Hemoglobiini oli jossain 50 paikkeilla. Lopulta ei voinu ottaa ku 4 askelta istumatta alas huilaamaan. Mut vietiin sairaalaan lokakuussa.

Sain maata sängyssä ja syödä, ei tarvinnu liikkua koska kaikki liikkuminen johti nopeasti osennuksiin. Oli verensiirtoja ja viikossa olin jo suht hyvässä kunnossa. jalat ei han kantanu näin prin kuuakuden riuhtumisen jälkeen.. paino oli pudonnu 15kg.

Vierailija
30/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa polysytemia veralta tuo korkea hemoglobiini................ Ihme jos lääkärit eivät ole kiinnittäneet huomiota.

Vierailija
31/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä mittauttaa, voiko hemoglobiini silti olla korkea ja nousta koko ajan?

Kun oon lukenut että raudanpuute voi olla jos hemoglobiini on normaali, mutta mulla se on noussut korkeelle, aioin mennä verta luovuttamaan, mutta oli liian korkea hemoglobiini :(

Vierailija
32/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo öisin vessassa juokseminen voi olla merkki jostain sairaudesta?

Vierailija
33/43 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin ihan vain sitä että olet jojo laihduttanut ja sillä sotkenut elimistön. Nyt vaan alat syömään niin kyllä se siitä.

Vierailija
34/43 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo öisin vessassa juokseminen voi olla merkki jostain sairaudesta?

Kyllä. Diabetes.

Vierailija
35/43 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laihduitko? Tuskin ap:lla raudan puutetta on, tollaisilla hemppareill..

Vierailija
36/43 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lääkitystä?

Onko emättimessä tulehduksia?

Munasarjasyövässä nälkä häviää ja täytyt nopeasti..

Onko alavatsasi ultrattu?

Vierailija
37/43 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemoglobiini voi olla korkea mutta ferritiini alhainen. Mulla on ollut aina hyvä hg siksi yleislääkärit ei uskoneet oireiluani.

Yksityinen sisätautilääkäri totesi vakavan raudanpuutoksen.

Matala ferritiini aiheuttaa minullakin ruokahaluttomuus. Myös kilpirauhasen vajaatoiminta voi harvoissa tapauksissa tehdä samaa.

Nälän tunteen puuttuminen on kestänyt noin kaksi vuotta koska rauta imeytyy mulla niin huonosti. Lääkärit ei ole kommentoineet mitenkään. Painan 54 kg

Vierailija
38/43 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemoglobiini voi olla korkea mutta ferritiini alhainen. Mulla on ollut aina hyvä hg siksi yleislääkärit ei uskoneet oireiluani.

Matala ferritiini aiheuttaa minullakin ruokahaluttomuus. Myös kilpirauhasen vajaatoiminta voi harvoissa tapauksissa tehdä samaa.

Nälän tunteen puuttuminen on kestänyt noin kaksi vuotta koska rauta imeytyy mulla niin huonosti. Lääkärit ei ole kommentoineet mitenkään. Painan 54 kg

Mutta eikös yleensä laihdu kun ei syö. Jos on raudanpuute niin sillonko ei paino putoo?

Vierailija
39/43 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä

Ei oo siis otettu, mutta muut verikokeet näyttäs ilmottavan jo ettei oo raudasta puutetta.

"Esimerkiksi raudanpuutteessa punasolut ovat pieniä ja kalpeita. Tällöin MCV, MCH ja MCHC ovat kaikki viitearvojen alapuolella."

Noi kaikki on viitearvojen keskellä.

MCV: 86 (82-98)

MCH: 29 (27-33)

MCHC: 344 (315-360)

Ja mun edelliset menkat kesti 2 päivää?!? Yleensä kestää viikon, joten ei ainakaan rautaa nyt oo päässy lähtemään..

Ja joku kysy mitä labroi on otettu ni kirjaan tähän mitkä ei oo viitearvoissa.

fB-Leuk: 9.2 E9/l

B-HKR: 0.50 OSUUS

B.Eryt: 5.75 E12/l

B-hb: 174 g/l

Tutkin omia labratuloksia 4 vuoden takaa niin, noi on silloinkin jo olleet koholla, joten tuskin mitään kun ei sillon jo ole tutkittu enemmän.

Varasin lääkärin, meni kuun loppuun.

Vierailija
40/43 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko laittaa pari esimerkkipäivää siitä ruokapäiväkirjasta?