Missä vaiheessa kannattaa mennä lääkäriin, kun nälkä katoaa?
Ei oo ruokahalua, nälkää, eikä niitä oireita mitä tulee kun ei syö hyvin, eli heikotusta, huimausta, yms.
Pyrin syömään edes kerran päivässä, mutta täytyn nykyään muutamasta lusikallisesta ja juomaa kulaus, tulee täysi olo.
Kyselin täällä kolme kuukautta sitten asiasta ja olitte sitä mieltä ettei kannata lääkäriin mennä koska oon lihava. (Että hyvähän se on laihtua)
Paino ei oo pudonnut lainkaan..
Milloin ja minne?
Kommentit (43)
Emma K. kirjoitti:
Mene hoitoon. Ei ehkä tavallinen terveyskeskuslääkäri ole paras, erikoistuneen mielenterveysongelmiin keskittyneeseen lääkäriin kannattaa olla yhteydessä. Kyllä terveyskeskuksessakin osaavat Sinut asiantuntijalle ohjata. Mutta ota oma hammasharja mukaan. Voit saada saman tien passituksen suljetulle osastolle.
Suljetulta saa hammasharjan.
Emma K. kirjoitti:
Mene hoitoon. Ei ehkä tavallinen terveyskeskuslääkäri ole paras, erikoistuneen mielenterveysongelmiin keskittyneeseen lääkäriin kannattaa olla yhteydessä. Kyllä terveyskeskuksessakin osaavat Sinut asiantuntijalle ohjata. Mutta ota oma hammasharja mukaan. Voit saada saman tien passituksen suljetulle osastolle.
Jahas.
Se on kuule tutkittu, ettei ole sillä puolen ongelmia.
Ei ole paino pudonnut, vaikka et ole syönyt? Sun keho on nyt tosi sekasin. Mulla oli kortisonikuurilla tommoista oireilua.
Kyllähän sitä voisi lääkäriin mennä noilla oireilla.
Kotihoitona antaisin sellaisen vinkin, että kokeile syödä useammin päivässä, edes hiukan, ja lisätä pikkuhiljaa annosmäärää. Jos ruokahalu ei ala palautumaan, niin sitten ehkä lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paino pudonnut, vaikka et ole syönyt? Sun keho on nyt tosi sekasin. Mulla oli kortisonikuurilla tommoista oireilua.
Painon on vaikea pudota, kun keho on säästöliekillä, eikä aineenvaihdunta pelaa. Kaikki ravinto muuttuu rasvaksi.
Vetis 17v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painon on vaikea pudota, kun keho on säästöliekillä, eikä aineenvaihdunta pelaa. Kaikki ravinto muuttuu rasvaksi.
Säästöliekki ei ole niin yleinen ilmiö kun luullaan. Säästöliekille ei ihan hevillä joudu.
Kilpirauhanen? Kortisolitasot? Leukemia?
Vierailija kirjoitti:
Vetis 17v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöliekki ei ole niin yleinen ilmiö kun luullaan. Säästöliekille ei ihan hevillä joudu.
Jos tuo on ollut pitemmän aikaa?
Vetis 17v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla ei siis nähdä nälkää oikeasti?!?
Syömishäiriöitä ei ole?!?
Nyt tiedän tämän, joten kerron sen lääkäreille ja päättäjillekin!
Lääkäriin heti. Munuaisten vajaatoiminta voi aiheuttaa tuota. Pitkälle edennyt
Jos kaikki ravinto muuttuu rasvaksi, eikö Ap pitäisi olla lihonut?
Vierailija kirjoitti:
Vetis 17v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ymmärsit väärin. Tarkoitin sitä, että jos syöt vain vähän, niin keho ottaa siitä kaiken irti ja käyttää rasvana. Sitten kun syömättömyyttä on jatkunut pitempään, niin alkaa kuihtuminen.
Luultavasti kusetat. Itse olin syömättä vakavan masennuksen takia ~2kk (tänä aikana join vettä ja otin ehkä pari voinappia jääkaapista) ja paino tippui 86 kilosta 59 kiloon kunnes en jaksanut portaitakaan enää kulkea joten ambulanssilla lääkäriin ja erilaisia vitamiinipistoksia jne.
Vetis 17v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetis 17v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ymmärsit väärin. Tarkoitin sitä, että jos syöt vain vähän, niin keho ottaa siitä kaiken irti ja käyttää rasvana. Sitten kun syömättömyyttä on jatkunut pitempään, niin alkaa kuihtuminen.
Mutta tietysti voi kyseessä olla myös sairaus ap:n tilanteessa.
Onko nilkat turvoksissa, yskää, hengenahdistusta?
Jos ei syö > paino putoaa. Ei kannata hassutella, ettei olisi syönyt ja paino ei olisi pudonnut. Kaikki "säästöliekit" , "kortisolitasot" sun muut ovat huuhaata.
Jos ei syö > paino putoaa. Ei energiaa voi tulla tyhjästä. Nyt kaikki, otetaan järki käteemme, eikä anneta noitten läskien valehdella syömättömyydestä ja silti oudosta painonnoususta. Joku tolkku valehteluunkin.
Ja voin myös myöntää, että tietämykseni aiheesta ei ole kovin kattava. Kuuntele muita. :D