Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hitossa Lidlin muovikasseja on pienennetty? Hinta on varmaan silti entinen

Vierailija
02.01.2020 |

Todella raivostuttavaa! Eihän noihin mahdu enää paljon mitään. Ja entistä raivostuttavampaa on, jos syy on se minkä arvaan eli minua halutaan ”rangaista” ympäristölle haitallisen muovin käytöstä tekemällä se entistäkin vaikeammaksi ja kalliimmaksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään o enää näkynyt niitä kasseja joissa oli sangat ne oli ihan hyviä kunhan ei liian täyteen ja painaviksi pakannut

Vierailija
2/13 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri ihmeteltiin asiaa.😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut, mutta mitään selitystä asialle en ole huomannut missään.

Vierailija
4/13 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikasseja käyttävät ovat ympäristörikollisia, siinä syy ja samalla rangaistus.

Vierailija
5/13 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl ei halua sun ostavan liikaa tavaraa😋

Mutta eiks nyt olla menossa siihen suuntaan, että muovikassit poistuu kokonaan kaupoista. Mun mielestä ei ole mitenkään hankalaa pitää aina käsilaukussa kangaskassia mukana.

Vierailija
6/13 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meidän Prisman paperikasseja? Ei niihin mahdu nyt ees lehtiroskat :(

Vierailija
7/13 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja meidän Prisman paperikasseja? Ei niihin mahdu nyt ees lehtiroskat :(

Miksi haluat laittaa lehtiroskat niihin? Paperikassi ei käy paperinkeräykseen.

Vierailija
8/13 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette hanki kangaskasseja, jotka menevät pieneen tilaan, eivätkä juuri paina.

Ne voi pestä ja kestävät useamman vuoden, lopuksi voi vielä käyttää rättinä ;)

Vierailija
9/13 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette hanki kangaskasseja, jotka menevät pieneen tilaan, eivätkä juuri paina.

Ne voi pestä ja kestävät useamman vuoden, lopuksi voi vielä käyttää rättinä ;)

Minulla ainakin on myös kestokasseja, mutta tarvitsen muovipusseja roskapusseiksi kotonakin. Lisäksi poika tarvitsee erilaisia pussukoita treenikassiinsa eri tarpeisiin. KAIKKI kotiimme kannettavat muovipussit, ovat ne sitten kauppakasseja, leipäpusseja tai hedelmäpusseja pääsevät uusiokäyttöön ja sitten roskapussiksi ja polttoon. Muovipussien ostaminen pelkästään näitä tarpeita varten olisi lähes järjetöntä, vaikkakin edullista.

Kangaskassia täytyy käyttää joka päivä lähes 20 vuoden ajan, jotta se on ympäristöystävällisempi ostoskassi kuin muovikassi.

Vierailija
10/13 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikasseissa on ollut iän päivät paras kate-%. Pienempi kassi -> enempi kassimyyntiä -> enempi katetta.

Simple.

Vierailija
11/13 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl ei halua sun ostavan liikaa tavaraa😋

Mutta eiks nyt olla menossa siihen suuntaan, että muovikassit poistuu kokonaan kaupoista. Mun mielestä ei ole mitenkään hankalaa pitää aina käsilaukussa kangaskassia mukana.

Mulla on yleensä kangaskassi mukana. Mutta aina ei riitä ostoksille yksi kassi vaan tarvitaan kaksi tai kolme. Eikä aina jaksaisi kantaa kolmea kangaskassia mukana ihan vain varmuuden vuoksi. Mulla kun on tapana käydä kaupassa kävellen tai bussilla kotimatkalla töistä tai lenkillä, joten rasittavaa kantaa jatkuvasti mukana kolmea ylimääräistä kassia varmuuden vuoksi.

Voisihan noilla kerroilla, kun ei ole riittävästi kasseja mukana ostaa uuden kestokassin, mutta niitäkin on Lidl huonontanut ja toisekseen niitä ei tarvitse määräänsä enempää. Muovikasseille on kuitenkin jonkin verran käyttöä mm. uimakasseina.

Josta tulikin mieleeni: Onko vinkkiä hyvistä vettä pitävistä kestokasseista?

Vierailija
12/13 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun jättämään kassit lidl.. Yrittää enemmän käydä prismassa ostoksilla että saa roskapusseja jotka saa venytettyä roskakoriin.

Aika pieneltä ongelmalta kuulostaa ehkä mutta itselle todella ärsyttävä.

Vierailija
13/13 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vinkkiä hyvistä vettä pitävistä kestokasseista?

Mulla olisi haarovälissä yhdet hyvät sellaiset. Uivat kosteimmassakin rämeessä pysyen ehjinä.

M41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän