Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viinilasit juhlakäyttöön? Suosittele!

Vierailija
02.01.2020 |

Haluaisin laadukkaat viinilasit, joita ei kuitenkaan tarvitse ruveta tilaamaan ulkomailta, vaan saa täältä Suomestakin.

Millaisia laseja teiltä löytyy?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän viinilasin pitää olla ohutta lasia ja jalallinen. Maljan pitää olla tulpaanin muotoinen eli alhaalta pyöreähkö, joka suippenee suuta kohti hieman. Jos vielä haluaa kauniin ja juhalavan näköisen niin on sellaista on vaikea löytää, nykyään on tarjolla hyvinkin pelkistettyjä laseja joista tulee lähinnä mieleen ravintoloiden lasit.

Jos ei halua ostaa ulkomailta eikä kierellä antiikkikaupoissa, sitten vaihtoehtoja ei ole monia. Ennenhän käytettiin kristallia, mutta tämä taitaa olla nykyisin out, koska ne vaativat käsintiskauksen.

Kotimaisista merkeistä ehkäpä jokin Pentikin laseista: Valo, Elegia tai Eden?

Vierailija
42/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän viinilasin pitää olla ohutta lasia ja jalallinen. Maljan pitää olla tulpaanin muotoinen eli alhaalta pyöreähkö, joka suippenee suuta kohti hieman. Jos vielä haluaa kauniin ja juhalavan näköisen niin on sellaista on vaikea löytää, nykyään on tarjolla hyvinkin pelkistettyjä laseja joista tulee lähinnä mieleen ravintoloiden lasit.

Jos ei halua ostaa ulkomailta eikä kierellä antiikkikaupoissa, sitten vaihtoehtoja ei ole monia. Ennenhän käytettiin kristallia, mutta tämä taitaa olla nykyisin out, koska ne vaativat käsintiskauksen.

Kotimaisista merkeistä ehkäpä jokin Pentikin laseista: Valo, Elegia tai Eden?

Taitaa olla monenlaisia käsityksiä siitä mikä näyttää kenellekin juhlavalta. Joillekin se vaatii koristeellisuutta ja toisille vain ohutta lasia ja yksinkertaista muotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin Vanilja-sarja on mun lemppari. Meillä on sitä sekä kuohu- että punaviinilasit, hyvin kestää käyttöä ja konepesunkin.

Vierailija
44/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juhlavia taas ovat esimerkiksi tällaiset lasit

https://fi.pinterest.com/pin/573927546237848472/

Vierailija
45/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan essence! ♥️

Vierailija
46/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iittalan essence! ♥️

Menee arkikäytössä, mutta ei ne kovin juhlavat ole. Ne on paksua lasia ja jaloissa karkeat saumat. Juhlava lasi on ohuen ohutta ja puhallettua lasia ilman saumoja.

Vierailija
47/54 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä ehdotettujen Pentikkien sijaan hankkisin ”oikeat” viinien ehdoilla tehdyt lasit.

Vierailija
48/54 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että tää keskustelu jäi näin alas. Mua kiinnostaa.

Olisko Essencen suosioon syynä se, että niitä sai hiljakkoin jollain CM-keräilymerkeillä tms?

Vierailija
49/54 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essencen suosiota selittää mun nähdäkseni yksinkertainen, selkeä muotoilu, kotimaisuus ja kohtuuhintaisuus. Ne toimii yhdisteltynä hyvin erityyppisten kattausten ja sarjojen kanssa, minä yhdistelen sekä Villeroy&Boch Alt Luxemburgin ja modernimman Arabia/Iittala-tyylin kanssa. 

Vierailija
50/54 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Essencen suosiota selittää mun nähdäkseni yksinkertainen, selkeä muotoilu, kotimaisuus ja kohtuuhintaisuus. Ne toimii yhdisteltynä hyvin erityyppisten kattausten ja sarjojen kanssa, minä yhdistelen sekä Villeroy&Boch Alt Luxemburgin ja modernimman Arabia/Iittala-tyylin kanssa. 

Luxemburg ja Essence yhdessä kuulostaa aika erikoiselta ratkaisulta. Voitko tarkentaa?

Vierailija
51/54 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tadaa, nyt tiedetään: Onnelassa Mickanilla on juuri Nobel-lasit. Sellaiset! Jos ne kelpaa kuninkaallisille, niin kai ne kelpaa Ap:llekin.

Vierailija
52/54 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
53/54 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta juhlavia taas ovat esimerkiksi tällaiset lasit

https://fi.pinterest.com/pin/573927546237848472/

Ei ole mun makuun, kapenee liikaa ylös.

Vierailija
54/54 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Nachtmannin Vivendi-sarjan kauniit (ja isot) punaviinilasit, samaa sarjaa valkoviinilasit, grappalasit, ja viinikarahvi. Kohtuuhintaisia, mutta juhlavia.

Kesäasunnolla meillä on ihanat Schott Zwiesel Diva- lasit koko setti, puna- ja valkoviini, vesilasit jne.

Kuten joku sanoikin, viinilasin pitää olla ohut, selkeä ”pokaali”, ohutjalkainen ja juhlavuutta tuo lasin iso koko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi