Kuinkahan monta kertaa konvehtirasia kiertää lahjana ennen kuin joku ne suklaat lopulta syö?
Minun tuttavapiirissä on kaikki kuulemma laittanut lahjasuklaansa eteenpäin. Ei ole oikein järkevä lahja vissiin.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Minä kun ostelin konvehteja anoppi puolelleni, tein muoviin sopiva kokoisen reiän ja kirjoitin siihen tussilla:, hyvää joulua "Mirjalle".
En tykännyt, että kierrätti asioita. Rip kuitenkin. Kuoli muutama vuosi sitten.
Roskiin laittaminen olisi ollut oikea vaihtoehto, mutta kierrättäminen ei?
Miksi ihmeessä tuota kolmen euron kuonaa pidetään soveliaana lahjana? Perkele alan antaa tietyille ihmisille hernekeittopurkkeja tai jotain vastaavaa. Ruokaa nekin, joskin paljon maukkaampia ja terveellisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on suomalainen. Joka marketissa on se vuori Juhlapöydän konvehteja 5-packejä hintaan 15 euroa. Sitten jokainen ostaa sellaisen ja jakaa niitä kolmen euron bulkkirasioita ystävilleen.
Nautin itse laatusuklaita, enkä onneksi saa tuota mielikuvituksetonta kiertopalkintorasiaa keneltäkään.
Mikä on mielestäsi laadukkaampaa suklaata kuin suomalainen suklaa.
Olen käynyt Sveitsissä ja syönyt heidän suklaitaan. Samoin Itävallassa
Suomalaista suklaata on monen laatuista. Markettien mättösuklaat eivät ole niitä parhaita, usko pois.
Onhan se toki makuasia, mistä kukakin tykkää. Joillekin Fazerin sininen on ainutta oikeaa suklaata, kun taas joku tykkää että mitä tummempaa, sen parempi. Siinäkin on eroja makumieltymyksissä, kuinka makeaa sen suklaan pitää tai ei pidä olla.
Itse en ole mitenkään konvehtien ystävä, vaan pidän suklaasta (tumma) ihan suklaana, tosin makeutta on hyvä jonkin verran olla. Toki syön konvehtejakin, jos niitä joku minulle lahjoittaa.
Miksi noi Pandan suklaat jää aina rasvakerroksena kitalakeen?
Juhlapöydän konvehdit kiertää maata vielä kauan sen jälkeen kun ne on sitä kiertävälle radalle ammuttu.
En tiedä mutta siihen loppuu kierto kun paketti minulle saapuu.
Vierailija kirjoitti:
Juhlapöydän konvehdit kiertää monta vuotta! Oon saanu oman kiertoon laittamani rasian takaisin yli 10 vuoden jälkeen!
Höpsis. Niissä on päiväys alle vuoden päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun ostelin konvehteja anoppi puolelleni, tein muoviin sopiva kokoisen reiän ja kirjoitin siihen tussilla:, hyvää joulua "Mirjalle".
Roskiin laittaminen olisi ollut oikea vaihtoehto, mutta kierrättäminen ei?
Hänen olisi pitänyt malttaa syödä ne. Ja varmaan söikin, kun nimesin sen rasian.
Vierailija kirjoitti:
Ensi jouluna ostan 50 rasiaa Juhlapöydän konvehteja ja annan sellaisen 5-packin jokaiselle suklaarasian tuputtajalle vastalahjaksi. Siinäpähän oppivat.
Nauroin ääneen tälle samoin tuolle, että kiertää maata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noi Pandan suklaat jää aina rasvakerroksena kitalakeen?
Koska vähän kallista kaakaota sisältävä maito-rasvamömmö on halpaa, ja vieläpä suomalaisten mielestä parasta.
Taas työpaikalle näitä bulkkirasioita vievänä toivoisin että joku joskus antaisi ihan vaihteeksi vaikka lakritsi- tai marmeladirasian (en puhu vihreistä kuulista), salmiakista puhumattakaan. Hyvästäkin suklaasta tulee överit ennen kuin ne on syöty.
Tästä syystä laitan konvehtirasian päälle sellofaanikääreeseen spriiliukoisella nätisti saajan ja nimeni, ettei tule samaa vastaan. Jos saan rasian, josta päiväys mennyt, niin kysyn antajalta, mistä hän sen hankki ja sanon, että ilmoittaisi kauppiaalle, että myyvät vanhaa. Eipä ole minulle annettu koskaan vanhaa suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä laitan konvehtirasian päälle sellofaanikääreeseen spriiliukoisella nätisti saajan ja nimeni, ettei tule samaa vastaan. Jos saan rasian, josta päiväys mennyt, niin kysyn antajalta, mistä hän sen hankki ja sanon, että ilmoittaisi kauppiaalle, että myyvät vanhaa. Eipä ole minulle annettu koskaan vanhaa suklaata.
Vähän sama kuin mulla. Mutta mää lättäsin nimen siihen kanteen asti. Reikä van ensin sellofaaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on anoppi puoli? Onko se niinku kakkospuolison eli salarakkaan äiti?😂😂
Olisikohan sana anoppipuoli ja tarkoittaa miehen /vaimon äitipuolta.
Tuliskin jo taas joulu ja sais konvehteja lahjaksi!
Ensi jouluna ostan 50 rasiaa Juhlapöydän konvehteja ja annan sellaisen 5-packin jokaiselle suklaarasian tuputtajalle vastalahjaksi. Siinäpähän oppivat.