Töitä on todella vaikea saada
Hei vaan. Olen amk-opiskelija Helsingistä. Haen päivittäin töitä, mutta en saa edes nk. Kakkaduunia. Olen hakenut "oman alan" työtä, ja lisäksi hyllyttäjäksi, siivoojaksi, tarjoilijaksi, kauppaan, kassalle, varastotöihin, henkilökohtaiseksi avustajaksi. Olen vuokratyöfirmoissakin. Mistään ei kuulu takaisin. Olen hakenut töitä nyt jo useamman kuukauden. Että ei tämä mitään lastenleikkiä ole. Joskus töitä ei vaan saa :(
Kommentit (25)
Ap, istut pankin päällä.
Aseta tavaralle hinta ja ryhdyt tienaamaan.
Siis ymmärrän kyllä tilanteen jos on ns ikuinen kakkonen, mutta että "mistään ei kuulu takaisin"? Teet jotain väärin. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus. Mies halusi vaihtaa työpaikkaa ja kahden ja puolen vuoden ajan lähetti hakemuksen kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, mihin alansa insinööri voi hakea. Oltiin jo valumassa epätoivoon kunnes sai sen uuden työpaikan eli kaikki loppui hyvin. Mutta oli se kurja lukea, kuinka insinööreistä on huutava pula ja työntekijöistä ylipäänsä kun jokaiseen paikkaan mihin haki oli 150 hakijaa.
Ongelma on se, että työhönottajat haluavat kaikki sen parhaimman 5 prosentin omaan työpaikkaansa ja kun 5 prosenttia ei mitenkään riitä jokaiseen työpaikkaan. Sitten haetaan ja haetaan kun tavallinen työntekijä ei riitä.
Hep! Täällä 2 yli-ikäistä työtöntä insinööriä. (ollaan täydennyskouluttauduttu)
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jos hakee jotain oikeasti hyvää työpaikkaa, niin kilpailu on vielä kovempaa.
Ei ole, jos on hoitanut asiansa. Vähemmän hakijoita.
Maailmassa on jo liikaa ihmisiä. Fakta on se että jotkut ihmiset jopa henkensä uhalla lähtevät koko suvun omaisuuden turvin Eurooppaan kun kotimaissakaan ei ole töitä.
Mitä löytävät Euroopasta; Mitään laillista työtä ei ole saatavilla ja jos töitä saa, se on jotain orjuutus-hyväksikäyttöä pimeänä ilman työsopimusta.
Kaikille halukkaille ei yksinkertaisesti enää ole nykymaailmassa mitään järkevää tekemistä. Muutama onnekas mámukin pääsee bussia ajamaan tai siivoamaan, tai paistaa pitsaa. Muut jäävät toimettomaksi.