Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töitä on todella vaikea saada

Vierailija
02.01.2020 |

Hei vaan. Olen amk-opiskelija Helsingistä. Haen päivittäin töitä, mutta en saa edes nk. Kakkaduunia. Olen hakenut "oman alan" työtä, ja lisäksi hyllyttäjäksi, siivoojaksi, tarjoilijaksi, kauppaan, kassalle, varastotöihin, henkilökohtaiseksi avustajaksi. Olen vuokratyöfirmoissakin. Mistään ei kuulu takaisin. Olen hakenut töitä nyt jo useamman kuukauden. Että ei tämä mitään lastenleikkiä ole. Joskus töitä ei vaan saa :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy yrittäjäksi. Se on tulevaisuutta sillä lähes kaikkien isojen firmojen työpaikat siirtyy joka tapauksessa halvemmille alueille.

Vierailija
2/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ei ole helppoa ja kilpailu on kovaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla olis töitä vaikka muille jakaa ja ikinä en ole työkkärissä ollut.

Mutta tietysti pienempi paikkakunta kyseessä eikä Helsinki.

Vierailija
4/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko ketään kakkaduunissa olevaa, joka voisi vinkata sinua omalle työnantajalleen? Olin opiskeluaikoina Postissa (sinne nyt ei enää kannata suunnata), mutta siellä ainakin kaikki uudet tyypit olivat aina jonkun työntekijän kaverin kummin kaimoja. Suhteilla iso osa töistä menee tässä maassa.

Vierailija
5/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jos hakee jotain oikeasti hyvää työpaikkaa, niin kilpailu on vielä kovempaa.

Vierailija
6/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa? Harva tuntuu uskovan ennekuin itse kokee mikä sirkus on nykyajan raadollinen hja monivaiheinen työnhaku/rekryämis-temppurata (videoita, testauksia, ryhmähaastattelu, yksilöhaastattelu, suunnilleen munuaisen myynti työnantajan sukulaiselle jne. )sitten EHKÄ jolalin 9€/vrk "palkalla" nollatuntisopparilla (orja)töihin... T: n:ttä vuotta työmarkkinatuella kituuttava, päähänpotkittu burn outiin töitä tuloksetta hakenut pitkäaikaistoivoton pitkäaikaistyötön

Vierailija
7/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhustenhoitopaikat

päiväkodit

jos on työhaluja niin sinne keikkaduuniin

Vierailija
8/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa? Harva tuntuu uskovan ennekuin itse kokee mikä sirkus on nykyajan raadollinen hja monivaiheinen työnhaku/rekryämis-temppurata (videoita, testauksia, ryhmähaastattelu, yksilöhaastattelu, suunnilleen munuaisen myynti työnantajan sukulaiselle jne. )sitten EHKÄ jolalin 9€/vrk "palkalla" nollatuntisopparilla (orja)töihin... T: n:ttä vuotta työmarkkinatuella kituuttava, päähänpotkittu burn outiin töitä tuloksetta hakenut pitkäaikaistoivoton pitkäaikaistyötön

Totta. Monilla ei mitään käsitystä tästä. Se on aika turhauttavaa vielä kun käy nuo kaikki eri vaiheet läpi ja sitten tulee toiseksi siinä rumbassa. Tai tulee sijalle kaksi jopa monta kertaa peräkkäin. Tai joskus yritys saattaakin päättää että peruvat koko rekryn.

Vierailija
9/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sinne hoiva-aloille ihan kuka tahansa sovellu, jos esim. terveys estää vuorotyön/fyysiset työtehtävät, luonne on sellainen ettei pärjää isoissa ihmisporkoissa jne.ja tosiaan niissäkin tuntuu pitkälti olevan pelkkää (lyhyttä)keikkaa alan tuttavieni mukaan, sekin stressaavaa pomppia aina uudet käytännöt, uusi työyhteisö ja potilaat jne. kiireessä ei poerehdytetä kunnolla/ollenkaan. pätkissä päivä siellä yksi tuolla ja sitten taas työttömyyttä pitkätkin pätkät välissä. Että ihan turhaa taas tulla syyllistämään työHALUISTA, kun on  paljon muustakin kiinni!

Vierailija
10/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Mies halusi vaihtaa työpaikkaa ja kahden ja puolen vuoden ajan lähetti hakemuksen kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, mihin alansa insinööri voi hakea. Oltiin jo valumassa epätoivoon kunnes sai sen uuden työpaikan eli kaikki loppui hyvin. Mutta oli se kurja lukea, kuinka insinööreistä on huutava pula ja työntekijöistä ylipäänsä kun jokaiseen paikkaan mihin haki oli 150 hakijaa.

Ongelma on se, että työhönottajat haluavat kaikki sen parhaimman 5 prosentin omaan työpaikkaansa ja kun 5 prosenttia ei mitenkään riitä jokaiseen työpaikkaan. Sitten haetaan ja haetaan kun tavallinen työntekijä ei riitä.

Vierailija
11/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minulle taas headhunterit soittelee. Teillä pitää vaan olla osaamista josta kannattaa maksaa. Ei kukaan luusereita palkkaa.

Vierailija
12/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdenjakajan töitä saa suht helposti varsinkin jos suostuu jakamaan huonomaineisille alueille.

Vierailija
13/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt jonkin aikaa työttömänä ja välillä hieman huvittaa miten muutamat samat paikat tulevat viikko toisensa jälkeen uudestaan hakuun. Muutamaan tällaiseen olen hakenut, mutten ole edes haastatteluun kelvannut tai haastattelun jälkeen ei ole mitään kuulunut. Olin siis ihan pätevä koulutukseltani. Kerran yksi tällainen iki-ilmoitus lipsahti "vttu mitä pskaa" -tyylisesti hakuun, kaikki oli vähän sinnepäin kirjoitettu yms. Tunnisti kumminkin siksi samaksi ilmoitukseksi kuin aina.

Vierailija
14/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sinne hoiva-aloille ihan kuka tahansa sovellu, jos esim. terveys estää vuorotyön/fyysiset työtehtävät, luonne on sellainen ettei pärjää isoissa ihmisporkoissa jne.ja tosiaan niissäkin tuntuu pitkälti olevan pelkkää (lyhyttä)keikkaa alan tuttavieni mukaan, sekin stressaavaa pomppia aina uudet käytännöt, uusi työyhteisö ja potilaat jne. kiireessä ei poerehdytetä kunnolla/ollenkaan. pätkissä päivä siellä yksi tuolla ja sitten taas työttömyyttä pitkätkin pätkät välissä. Että ihan turhaa taas tulla syyllistämään työHALUISTA, kun on  paljon muustakin kiinni!

Sulle on valehdeltu! Olin vuosikausia keikkatyössä,välillä vuodenkin samassa paikassa,lyhymmillään pari kertaa oli muutaman päivän!

kun tekee keikkaduuninsa hyvin niin sana kulkee keikkapaikoissa ja huonoja tai muuten luusereita ei enää oteta. JA se saattaa poikia vakipaikankin jos haluaa hakea!

Vierailija
15/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa minulle taas headhunterit soittelee. Teillä pitää vaan olla osaamista josta kannattaa maksaa. Ei kukaan luusereita palkkaa.

Kun ikää tulee tarpeeksi niin kaikille tulee vastaan sama ilmiö, ellei lakiin saada, että vanhoja ei saa syrjiä. Pieni asia voi aiheuttaa, että työtä ei vaan löydykään. Työnantajat ovat nirsoja ja rekrytoivat vain henkilöitä, joilla on paljon kokemusta yhdestä kapeasta tehtävästä. Tämä karsii älykkäät työmarkkinoilta, koska älykäs kaipaa vaihtelua. Tämä tyyli on vain Suomessa, joten suomalaisten rekrytoijien pitäisi muuttaa asennettaan.

Vierailija
16/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla olis töitä vaikka muille jakaa

No miksi et sitten jaa niitä töitä? 

Ai niin, mutta niille muille pitäisi maksaa palkkaa. No ymmärrän. Pidä sitten työsi, mutta älä valita, kun joudut maksamaan seroina työttömien elämisen.

Vierailija
17/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ikää tulee tarpeeksi niin kaikille tulee vastaan sama ilmiö, ellei lakiin saada, että vanhoja ei saa syrjiä. Pieni asia voi aiheuttaa, että työtä ei vaan löydykään. Työnantajat ovat nirsoja ja rekrytoivat vain henkilöitä, joilla on paljon kokemusta yhdestä kapeasta tehtävästä. Tämä karsii älykkäät työmarkkinoilta, koska älykäs kaipaa vaihtelua. Tämä tyyli on vain Suomessa, joten suomalaisten rekrytoijien pitäisi muuttaa asennettaan.

Minustakin tuntuu että Suomessa on jotenkin aivan poikkeuksellisen joustamaton ja mielikuvitukseton rekrytointikulttuuri.

Vierailija
18/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen keikkaa päiväkodeissa avustajana ja lastenhoitajana ilman ammatillista koulutusta. Olin sitä ennen 6kk eräässä käytettyä tavaraa myyvässä kaupassa työkokeilussa ja sieltä on kuulemma monet päässyt heittämällä keikkatöihin kauppoihin (itseä ei se kiinnosta). Kaupunkina Helsinki.

Vierailija
19/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haet töihin? Haetko työpaikkaa tietyllä kaavalla? Tee toisin, jotta onnistut.

Jos haluat kauppaan töihin, selvitä myymälävastaava ja mene juttelemasn hänen kanssaan. Jos ravintolaan tai siivoojaksi tee samoin. Hyvä cv kannattaa jättää potentiaaliselle työnantajalle käteen tavattaessa.

Vierailija
20/25 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ikä vaikuttaa hoiva-alallakin, jos ei ole kunnon suhteita. Ei 58vuotiaana ole kovin helppoa päästä töihin, edes niihin keikkatöihin.