Yle lakkauttanut kaikki uutiset!
Sisältö vähenee ja kustannukset nousee. Yle pitäisi lakkauttaa!
Kommentit (59)
Jollain on jotain ihme traumoja YLE:n suhteen. Kyllä minä katson enemmin jonkun elokuvan tai tv-sarjan YLE:ltä, sillä siellä ne alkavat ilmoitettuna aikana eikä niitä pätkitä toistuvilla mainoskatkoilla. Jos jonkun elokuvan pitäisi alkaa MTV:n tai Nelosen kanavilla, niin käytännössä klo 21:00 siellä tarkoittaa noin 21:05 - 21:10 niiden mainosten takia,
YLE-vero oli hyvä keksintö, niin eipähän tarvitse enää jahdata niitä tv-luvan välttelijöitä.
Piti katsoa kello 15 uutiset, mutta eipä niitä enää tule. :(
Vierailija kirjoitti:
Jollain on jotain ihme traumoja YLE:n suhteen. Kyllä minä katson enemmin jonkun elokuvan tai tv-sarjan YLE:ltä, sillä siellä ne alkavat ilmoitettuna aikana eikä niitä pätkitä toistuvilla mainoskatkoilla. Jos jonkun elokuvan pitäisi alkaa MTV:n tai Nelosen kanavilla, niin käytännössä klo 21:00 siellä tarkoittaa noin 21:05 - 21:10 niiden mainosten takia,
YLE-vero oli hyvä keksintö, niin eipähän tarvitse enää jahdata niitä tv-luvan välttelijöitä.
Voit itse ostaa suoratoistopalvelun jos haluat katsoa elokuvia ilman mainoksia. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun viihteen kuluttamisesi? Ylen tehtävä on uutiset ja muu ajankohtaisohjelmat. Muu on turhaa. Yle-vero on epäoikeudenmukainen vero joka pitäisi lakkauttaa tai ainakin leikata tuntuvasti.
Päästiin tämän vuosikymmenen toiseen päivään, ja saatiin eka yle keskustelu tänne! Näitähän putkahtaa tälle palstalle yleensä viikottain.
Nyt odotetaan vuosikymmenen ekaa valitusta Postista, VR:stä, Kelasta ja mitä kaikkia näitä yleisen valittamisen kohteita nyt onkaan.
Maailmalta tulee pelkästään huonoja uutisia YLE:n kannalta. Tanska ei halua al-Holin terróristeja maahansa ja Itävallan vihreät huivikiellon kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ylestä on tullut jokseenkin tarpeeton tiedonvälittäjä. Oma tuotanto on minimissä ja kaikkea uutistoimintaa leimaa vihervasemmistolainen hörhöily.
Sinä olet kaiketi persu. Kiitos mielipiteestäsi, mutta se on kyllä skeidaa kuten valtaosa muustakin touhustanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ylestä on tullut jokseenkin tarpeeton tiedonvälittäjä. Oma tuotanto on minimissä ja kaikkea uutistoimintaa leimaa vihervasemmistolainen hörhöily.
Sinä olet kaiketi persu. Kiitos mielipiteestäsi, mutta se on kyllä skeidaa kuten valtaosa muustakin touhustanne.
Ja sä olet varmasti idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Suomessa on YLE, joka edelleen tuottaa uutisia ja ajankohtaisohjelmia kuten A-Studiota. Noiden kaupallisten kanavien uutistarjonta on erittäin heikolla pohjalla. Toivottavasti MTV tekee vuoden 2020 kulttuuriteon ja lakkauttaa Salattujen elämien kaltaisen roskaohjelman ja tuo tilalle vaikka ajankohtaisohjelman, jossa ei ole pakko vitsailla.
MTV on kaupallinen kanava. Siellä tehdään bisnestä, ei kulttuuritekoja. Tuskin on järkevää lopettaa kanavan katsotuimpiin kuuluvaa ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit itse ostaa suoratoistopalvelun jos haluat katsoa elokuvia ilman mainoksia. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun viihteen kuluttamisesi? Ylen tehtävä on uutiset ja muu ajankohtaisohjelmat. Muu on turhaa. Yle-vero on epäoikeudenmukainen vero joka pitäisi lakkauttaa tai ainakin leikata tuntuvasti.
Ylellä on kansansivistyksellinen tehtävä (laissa määrätty) ja kansansivistykseen kuuluu uutisten ja ajankohtaisohjelmien lisäksi mm. myös kulttuuri (ml. elokuvakulttuuri) sekä urheilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin Yle tuhlaa puoli miljardia joka vuosi?
Euroviisuihin ja palkkoihin.
Palkat ei kovin ihmeelliset (muuta kuin ihan johtoportaassa). Mutta esim. urheilun oikeudet maksaa. Niihin ei pitäisi laittaa niin paljon rahaa.
Ei Yleltä tule urheilua. Urheilu on siirtynyt maksukanaville. Nuo hiihdot ja muut mäkihypyt ei maksa mitään.
Jokainen lähetys maksaa, kun toimittajat menee sinne kalliin tekniikan kanssa. Kaikki lähetykset minne ei mene Ylen omaa aivan ylettömän kallista kalustoa ostetaan joltain toisilta tuottajilta.
Hiihdoissa sen äärettömän kalliin kaluston ja vain huippuja maailmancupeissa seuraavan lähetyksen sijaan voisi voimavaroja edes ohjata kotimaiseen kilpailuun. Ulkomaiden kisoista tiedetään, että Johaug ja vastaavat voittaa sen mihin osallistuu, miksi sen jo etukäteen tiedetyn tuloksen toteutumiseen tarvitsee niin paljon käyttää resursseja ja aikaa? Paljon mielenkiintoisempaa olisi seurata samalla ajalla ketä Suomessa menestyy keskinäisissä kisoissa, ehkä sieltä joskus joku taas nousee korkeammalle ja maailmancup tulee mielenkiintoisemmaksi. Koska huippukalusto ja sen vaatimat toimittajat on niin kalliita pienempiä kisoja ei seurata vaikka niissä voisi olla enemmän tapahtumia ja suomalaisia kehittymässä huippua kohti.
Mulle tulee koko ajan some-fiidiin jotain YLE:n(?) tuottamaa Kioskia ja sen sellaista somehuttua. Ymmärrän vallan mainiosti, että haluamme ylläpitää mainostuloista riippumattomia uutisia, radiokanavia ja sellaista sivistävää sisältöä, mikä ei ehkä pärjäisi mainos-tv:ssä. Mutta eikö noita tubettajia ja huumorivideoita ole kaikki muutkin paikat täynnä? Onko verovaroja muka tuhlattavaksi tuollaiseen?
Tässä taas nähdään oikeistorunkvistien isänmaallisuus. Suomalaisen kulttuurin merkittävimmältä tukijalta halutaan rahat pois, koska sisältö ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylellä on kansansivistyksellinen tehtävä (laissa määrätty) ja kansansivistykseen kuuluu uutisten ja ajankohtaisohjelmien lisäksi mm. myös kulttuuri (ml. elokuvakulttuuri) sekä urheilu.
Noiden tuottamisene riittää pienempikin raha määrä. Yle on täynnä turhaa höttöä.
Vierailija kirjoitti:
Voisi mielummin lopettaa koko yle ja samoin kaikki näköradio ja muut radiolähetykset turhina. En ole kumpaakaan kaivannu yli 20v ajan. Turhuutta kaikki tuo toimittaminen.
VALElla on aina samat uutiset:
Kansa on korvattava n ekruilla.
Vihaamme Donaldia
Vihaamme Venäjää
Vihaamme Brexitiä
Nykyisin katson klo 18:00 Yle uutiset sekä Yle uutiset alueeltasi. Alueuutiset ovat mielestäni todella mielenkiintoiset, mua kiinnostaa mitä muilla alueilla tapahtuu. Tosin joskus on ihan diibadaapaa, eli sitä samaa mitä valtakunnassa muutenkin on uutisoitu. Mutta, välillä on "timanttejakin" ollut kun alueuutisiin on saatu mukaan jotain ihan paikallista tapahtumaa.
Joskus ennen vanhaan katsoin myös Maikkarin uutisia. Kymppi uutisten kevennys oli se odotetuin juttu. Sitten kyllästyin heidän kahden kesken luettuihin "aku ankka" maiseen vuorolukuun ja innostukseni hiipui ja sitten katsominen loppui omalta kohdaltani kokonaan.
Emme tarvitse enää nykyaikana Yleä kuten silloin aikoinaan kun tv-tarjontaa ei ollut. Sivistyksen voi hakea jokainen kirjastosta. Ylen kanavilta sitä on turha etsiä.