Tilisiirron kesto eri pankkien välillä
Onko kellään tietoa, että kauanko kestäisi OP:n ja Nordean välillä tilinsiirto?
OP:n ja Danske Bankin välillä menee parista muutamaan tuntiin.
Suomen pankit ovat siirtymässä tulevaisuudessa reaaliaikaan, mikä tarkoittaa, että tilisiirrot hoituisivat nopeammin kuin aiemmin. Aiemmin kun oli 2 päivää.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OP-Nordea välillä siirtyy lähes reaaliajassa arkipäivisin.
Vain muutama hännänhuippu, kuten S-Pankki eivät osaa hommaa ja siirtyvät tuohon uuteen järjestelmään mukaan kunhan osaavat.. Viranomaisen määräämä takarajahan taitaa olla tämän vuoden loppu.
Osaatko sanoa mitään viikonlopuista?
Nordea-OP väli, sunnuntai iltana maksettu näkyi vasta tiistaina.
Kyllä S-pankista OP:hen siirtyy nopeasti - minulla samana päivänä, exällä heti, sama tili minne siirrämme - eron syytä en tiedä. Toisin päin ei siirtoa ole koskaan kokeiltukaan.
Pitäisi siis näkyä tänään siirto tehty s pankista Osuuspankkiin n. Klo 13.00. Onko kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi siis näkyä tänään siirto tehty s pankista Osuuspankkiin n. Klo 13.00. Onko kokemuksia?
En tiedä miten pärjätään jos ei tulekaan tänään perille. Siirsin viikonlopun ruokarahat ja luin netistä että pitäisi siirtyä saman päivän aikana Osuuspankkiin.
Mulla siirtyy nykyään välittömästi op:sta s-pankkiin kun teen siirron arkena viimeistään joskus aamupäivällä.
Ei näy pop-spankki siirto, vaikka tehty klo 13 päivällä itse..
Pankkipäivät keksittiin siksi että pankeilla olisi aina ihmisten rahoja käytettävissä 2 päivää. Jos vaikka joka arkipäivä liikkuu ihmisten rahoja maan sisällä 100 miljoonaa euroa, pankit voivat joka päivä tehdä sijoituksia ja myöntää lainoja 100 miljoonalla, vaikka pankki itse ei omista rahaa. Kuvittele itsesi tuohon pankin tilalle, niin hahmotat, mistä kyse. Ostat aamulla 100 miljoonalla osakkeita, myyt ne iltapäivällä pois. Teet sitä 5 päivää viikossa. Aina päivän päätteeksi tilität ne tilisiirrot, joissa on umpeutumassa 2 päivän aikaraja.