Olen Marimekko-addikti- onko muillakin riippuvuuksia?
Onko muillakin kauppoja, joiden ohi ei voi kulkea ostamatta tai ainakaan hipelöimättä tavaroita/ vaatteita jne?
Toinen heikkouteni on Puttipaja koristetuotteet...
Kolmas Arabian astiat...
Entä muut???
Kommentit (13)
Kadehdin sinua! Haluaisin niin siistin, kauniin kodin, mutta vuosi vuodelta meillä alkaa olla sotkuisempaa. Lapsia on 5 ja työtä riittämiin. Kuitenkaan en myöhäisiä iltojani halua käyttää siivoamiseen, siinä kai vika.
Mä olen samaa mieltä ikäkysymyksen kanssa, mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän arvostaa laatua. Ei niinkään merkkejä mutta kyllä jo silmämääräisesti katsottuna Iittalan Kivi-tuikku on paksumpaa lasia ja näin ollen turvallisempi kuin Tiimarin halppisversio.
Itse koen sen myös niin että iän myötä tulot nousevat, vakityö, ei enää opiskelua, vuosikorotukset, ikälisät, uralla eteneminen eli tulojen kasvaminen mahdollistaa laadukkaammat ja kalliimmat hankinnat.
..että jos akuutti rahapula tulee, ne voi myydä suht hyvään hintaan eteenpäin, kun taas Tiimarin tms. versioista ei saa yhtään mitään.
1) Astiat (etenkin Arabia, eri sarjoja piisaa)
2) El Natura Lista -kengät
3) Kirjat (tietyt kirjailijat)
4) Dvd:t (lapselle)
5) Äitiysvaatteet
mutta teen paljon heräteostoksia (erityisesti värikkäissä liikkeissä)...
ikään túllut (37 v.) niin ei enää halua ostaa krääsää, vaan ostaa mieluummin harvemmin ja laadukkaampaa: Marimekko, Arabia, Fiskars, Villeroy & Boch, Kalevala-Koru, Lapponia ym.
Lyhytkestoisemmissa kulutustavaroissa taas säästän, ei tulisi mieleenkään ostaa vaikka kallista vessapaperia. Myös elintarvikkeissa vertailen hintoja, mutta haluan kuitenkin syödä laadukasta ruokaa.
Hinnat kyllä sen verran turpeita ettei tosiaan varaa ostaa kuin aniharvoin. Samoin muuten mullakin Arabia. Eli perussuomalainen maku mulla. Ja sitten -hih- Tiimarin ohi kulkiessani poikkean tosi usein tai ainakin kuikuilen näyteikkunan. Mulla kaksi 6-8v tyttöä joten sieltä löytyy kivaa heille kuten myös 3v veljelleen.
iän mukana haluaa ostaa enemmän laatua
t. ap
niin me ollaan erilaisia, kuka haluaa merkkejä, kenelle ei niillä ole väliä.
1) käsilaukut. Olen siirtynyt hiukan halvempiin merkkeihin, kuten Longchamp, Biasia, Furla ja Tiger Of Sweden, mutta kyllä niitäkin näyttää kertyvän. Ehdottomasti aina vain nahkaisia.
2) kengät. Sama juttu kuin käsilaukuissa.
3) Espritin vaatteet, tunnun löytävän aina Espritiltä jotain kivaa, sporttilinjalta ja Esprit Collectionilta, en niinkään perusvaatteista.
4) kellot. Pilgrim, Esprit, DKNY, Calvin Klein
Kaapit pursuilevat merilevää, tahinia, umeboshia, seesamiöljyä, kookosmaitoa ja erilaisia mausteita. Joukossa on muutama pastapussi, nekin värjättyä erikoispastaa.
kaikki siivoukseen ja kodin järjestyksen ylläpitoon liittyvä. Minulla on soma kokoelma erilaisia siivoustarvikkeita; ei niinkään pesuaineita, vaan moppeja, lastoja, liinoja, varsia, harjoja jms.
Lisäksi olen addiktoitunut kirjoihin ja nettisivustoihin, joilla käsitellään roinanraivausta, siivoussysteemejä, organisointia, listoja...
Säilytystilojen rajallisuus onneksi estää mua oikeasti ostamasta ihan kaikkea mitä siltä puodilta tulee markkinoille, mutta mun tekee MIELI melkein kaikkea mitä ne tekevät. Lautasia, patoja, kynttilälyhtyjä, aterimia, laseja... Mä himoitsen jopa sellaisia niiden tuoteryhmiä joita en itse edes käytä: meidän perheessä kukaan ei juo kahvia, mutta kun ne kahvikupit ovat niin ihanan näköisiä...
Kun en tosiaan voi patojakaan hamstrata tuohon pikkukeittiööni niin eniten olen antanut itselleni periksi vähiten tilaa vievien, suht edullisten tuotteiden suhteen. Siksi erityisesti pieniä Kartio-laseja ja Kivi-lyhtyjä on kaikissa sateenkaaren väreissä niin paljon etten edes tiedä lukumäärää.