Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitikö joulun budjetti vai elitkö yli varojen?

Vierailija
02.01.2020 |

Joka vuosi itse päätän, että ostan lahjoja maltilla ja silti sorrun tuhlaamaan enemmän kuin oli tarkoitus. Muistettavia isossa suvussa ja kummilapsissa riittää, tänä vuonna ostin paketin tai useamman 22 lahjansaajalle. En halua ostaa mitään turhaa krääsää tai kertakäyttötuotteita, mutta laadukkaat tuotteet maksavat enemmän. Nyt on tili 3000 eur miinuksella...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. 

Vierailija
2/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti. 250 euroa oli budjetti, siita meni satanen lahjoihin (kolme aikuista ja yksi koira) ja loput ruokiin ja juomiin. Aattona syotiin mun mutsilla ja joulupaivan poydassa oli meilla viisi henkea. 

Juomia (viinia ja olutta) jai viela ylikin - 3 pulloa viinia ja n. kori kaljaa, eli nama mukaanlukien budjetti jopa alittui. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti. Olin yksin kotona joten en ostanut lahjoja kellekään. En käynyt kaupassa ja vaikka kinkusta ja lanttulaatikosta haaveilinkin niin jäivät ostamatta.

Samoin uudenvuodenaatto, en jaksanut edes nakkeja ja perunasalaattia hakea.

Joten oikeastaan olen vähän plussalla tässä kun on tullut köyhäiltyä koko juhlakausi perunalla ja pastalla.

Vierailija
4/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee jouluksi budjettia. Ruokaan menee mitä menee ja lahjoja lapsille maltilla.

Vierailija
5/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni yli, taas.

Nyt sitten kiristellään hampaita ja yritetään selviytyä luottokorttilaskusta.

Vierailija
6/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni yli, taas.

Nyt sitten kiristellään hampaita ja yritetään selviytyä luottokorttilaskusta.

Vinkki: osta vaan kateisella. 

Ellei kateisvarat riita joulukuun palkasta, hajauta. 

Lahjat voi esim ostaa vaikka jo kesalla. 

Vierailija
7/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti, alle 200 euroa ruoka ja juomat. 

Vierailija
8/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin matkoilla, rahaa meni rutosti enemmän kuin olin ajatellut ravintoloihin ja ostoksiin. Yli varojeni en kyllä elänyt. 

Vierailija
9/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli jouluna hautajaiset ja lahjoja ei pahemmin ostettu, mutta rahaa kyllä paloin hautajaisreissuun ja -vaatteisiin yms.

Vierailija
10/10 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tarkkaan laskenut kuinka paljon "jouluun meni". Summittainen arvio nyt oli, kuinka paljon kummankin lapset lahjat saavat yhteensä maksaa. Tytöllä tämä jäi alle, mutta osteli sitten hieman kavereilleen.

Ruokakauppaan tuntui menevät tänä vuonna olennaisesti vähemmän, mitä yleensä ja välipäivinä kävin ensimmäisen kerran kaupassa vasta 30.12. eli jouluruuat riittivät periaatteessa koko viikon ruokaostoksiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän