Voisitko seurustella työttömän kanssa, joka...
...on katkeroitunut tilanteesta, jossa ei saa tarpeeksi hyvin palkattuja töitä? Palkkaa pitäisi saada bruttona vähintään 3000€ ja kuulemma silti yhtäkään työpaikkaa ei kannata hakea koska a) eivät kuitenkaan valitse häntä b) palkka on kuitenkin tavoiteltua huonompi
Skitsoilee työttömyydestä ja rahattomuudesta koko ajan, syyttää ongelmastaan kaikkia muita paitsi itseään ja homma jatkuu toista vuotta ennallaan.
Itse olin aikoinaan samassa tilanteessa ja kouluttauduin uudelleen. En edelleenkään saanut oikein mieleistä työtä joten perustin itselleni työpaikan. Nyt homma rullaa mutta monta vuorta jouduin ponnistelemaan ja pakottamaan itseni tekemään ei-niin-mielekkäitä töitä huonolla palkalla.
Olen väsynyt kuuntelemaan aikuisen ihmisen kiukuttelua. Saako tässä tilanteessa jättää? Apuni ei kelpaa (ehdotus jonkun vähäpalkkaisemman työn ottamisesta vastaan, vinkit hakea vaikka useampi työ freelance-periaatteella).
On selvästi tosi ahdistunut mutta kun myöskään ammattilainen keskusteluavun tarjoaja ei sekään kelpaa. Uuvun vain itse kun mitään ei tapahdu ja kiukuttelu vain jatkuu ja pahenee.
Kommentit (7)
Kuulostaa laiskottelijalta joka keksii vain tekosyitä. Varmasti saat hävetä tuollaista tulevaisuudessakin.
Ihan mielenkiinnosta, mikä on henkilön koulutus kun vain vähintään 3000e palkat kelpaa?
Yleensä saa käydä yliopiston jotta heti tulisi käteen tuollainen palkka.
En ikinä katselisi tuollaista! Tosi huono, laiaka ja saamaton asenne.
En. Noin huonoa asennetta en tarvitse elämääni, en varsinkaan kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mikä on henkilön koulutus kun vain vähintään 3000e palkat kelpaa?
Ei ole kunnollista koulutusta. Sattunut jossain vaiheessa saamaan työn, josta ilmeisesti maksettiin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kunnollista koulutusta. Sattunut jossain vaiheessa saamaan työn, josta ilmeisesti maksettiin hyvin.
Sitten tekee jo itsensä naurunalaiseksi jos vaatii jotain 3000e palkkoja, jättäisin heti. Ei näköjään mitään tajua palkkatasoista.
Edes moni amiksen tai AMKn suorittanut ei saa alkupalkaksi 3000e käteen, vasta yliopistotasolla alkaa olla itsestäänselvää että alkupalkka yli 3000e.
En todellakaan jaksaisi tuollaista asennetta hetkeäkään. Ja seuraus on että hän on katkera, kiukkuinen ja huonotuulinen ja ihan omasta syystään.