Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko kysyä, onko muilla täällä ilkeää kälyä?

Vierailija
02.01.2020 |

Sellaista, joka jotenkin kyräilee, ja jättää ulkopuolelle?

On vaivautunut, mutta seuraa elämääsi somessa tarkasti? Kadehtii työtäsi, kotiasi, elämääsi. Välillä ajattelet että on ihan OK, mutta ei ole, vaan on tälläinen energiasyöppö.

Meillä on pitkään ollut tälläinen tilanne, ja kaipaisin tähän tukea ja vinkkejä miten toimia.

Ollaan oltu ihan normaaleja, kohteliaita, silti vuodesta toiseen mm jätetään perheen jutuista pois meitä, aiheutetaan tosi paljon surua ja pahaa mieltä.

Mitä on tehty? Yritetty olla entistäkin ystävällisempiä. Kutsuttu heitä kylään. Olen puhunut tästä luottoystäville, sekä jopa mennyt terapeutille.

Nyt on lopullisesti ”mennyt maku” tähän toimintaan jossa vain meitä jätetään ulkopuolelle. Koen loukatuksi, ulkopuoliseksi, ja ylipäätään pahaksi.

Tähän asti heitä on kutsuttu mukaan ja eri tavoin huomioitu, nyt ei enää. Jatkossa emme enää viestittele heille, emme kutsu meille kylään, emme kutsu juhliimme vaan pyydämme meille oikeasti läheisiä. Myös lapselle on pakko selittää jotenkin, miksi nämä sukulaiset eivät ole niin läheisiä.

Onko kenellekään samanlaista kokemusta?
Miten toimitte/ selvisitte?
Mistä asioista sait apua/ tukea?

Nimimerkki henkisesti loppu

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käly (veljen puoliso) on ilkeä ja itsekeskeinen "prinsessa", jota kaikkien tulisi palvella. On ollut lellityssä asemassa omassa lapsuudenkodissaan, mistä on seurausta tämä aikuisiän prinsessasyndrooma. Loma-aikoina loisii surutta vanhempieni kotona ja kesämökillä, jakelee veljelleni käskyjä, nalkuttaa ja arvostelee kaikkea. Veli on täysin tossun alla, isäni ei osaa puuttua tilanteeseen vaan mököttää yksinään ja äitini on ihan liian kiltti heittääkseen moisen nirppanokan pihalle. Sukulaisetkin ovat kauhistelleet kälyn käytöstä ja puheita.

Vierailija
2/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni ei varsinaisesti ole ilkeä, mutta hän ei vain halua olla missään tekemisissä miehensä sukulaisten kanssa. Syy on mustasukkaisuus. Kahdenkymmenen vuoden aikana tähän on jo totuttu ja pysytään rouvasta mahdollisimman kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaa tälläinen kademieli käytöstavaton pois elämästäsi mutta ole ystävällinen.

Älä seuraa enää somessa, älä kutsu teille, älä jaa kuvia tai tietoa perheenne elämästä, äläkä pahoita mieltäsi kun hän jatkossakin jättää teidät ulkopuolelle tai tekee mitä vain vastaavaa (ajattele vaikka että on sosiaalisesti tahditon, erilainen) älä kutsu omiin perhejuhliisi.

Jos tapaat kerran vuodessa jossain vahingossa tai sattumalta, niin ole ystävällinen.

Vierailija
4/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on utelias, ilkeä ja mustasukkainen käly. Inhosi mua heti alusta asti kun tulin hänen valtakuntaansa.

Meille tullessa kun menin kahvinkeittoon niin kuulin kuinka veteli auki kirjahyllyn laatikoita olohuoneessa uteliaisuuttaan.

Tutki kerran mun kännykän soittotietoja. Utelee appivanhempien kautta kaikki meidän asiat kuten esim. mitä me tehdään, missä me ollaan jne.

Valehtelee appivanhempien sanomisia, jotta tulisin riitoihin heidän kanssa.

Ym ym

Nykyään kutsun heidät vain pakollisiin synttäreihin ja silloinkin heti alkaa utelu ja piikittely kälyn puolelta.

Vierailija
5/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kälyni ei varsinaisesti ole ilkeä, mutta hän ei vain halua olla missään tekemisissä miehensä sukulaisten kanssa. Syy on mustasukkaisuus. Kahdenkymmenen vuoden aikana tähän on jo totuttu ja pysytään rouvasta mahdollisimman kaukana.

Ette tekään kovin mukavilta vaikuta, kun kerrotte että olette 20v pysyneet kaukana. Tässähän Ap juuri ihmetteli sitä, että perhe/ sukulaiset jätetään ulkopuolelle, sehän ei ole normaalia että kutsutaan vain osaa ja yhdestä pysytään kaukana...

Vierailija
6/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on utelias, ilkeä ja mustasukkainen käly. Inhosi mua heti alusta asti kun tulin hänen valtakuntaansa.

Meille tullessa kun menin kahvinkeittoon niin kuulin kuinka veteli auki kirjahyllyn laatikoita olohuoneessa uteliaisuuttaan.

Tutki kerran mun kännykän soittotietoja. Utelee appivanhempien kautta kaikki meidän asiat kuten esim. mitä me tehdään, missä me ollaan jne.

Valehtelee appivanhempien sanomisia, jotta tulisin riitoihin heidän kanssa.

Ym ym

Nykyään kutsun heidät vain pakollisiin synttäreihin ja silloinkin heti alkaa utelu ja piikittely kälyn puolelta.

”Onneks” meillä appivanhemmat kuolleet, niin eivät enää välitä mitään tietoja

Vierailija
7/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se käly olisi teille mustasukkainen. Voi olla muitakin syitä kuin kateus tai mustasukkaisuus, jos ei halua olla tekemisissä. Oletteko toivottaneet kälyn tervetulleeksi vai onko hän se, joka on vienyt teiltä ilmaisen kuskin ja korjaajan tai hauskan lahjoja tuovan enon. Tiedän tällaisenkin tapauksen.

Vierailija
8/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se käly olisi teille mustasukkainen. Voi olla muitakin syitä kuin kateus tai mustasukkaisuus, jos ei halua olla tekemisissä. Oletteko toivottaneet kälyn tervetulleeksi vai onko hän se, joka on vienyt teiltä ilmaisen kuskin ja korjaajan tai hauskan lahjoja tuovan enon. Tiedän tällaisenkin tapauksen.

Miehestään hän on mustasukkainen. Tämä asia on käynyt selväksi monella eri tavalla, ja kälyn oma lähisukulainen sanoi sen aikoinaan aivan suoraan.

Vierailija
9/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ulkopuolella, niin miten ihmeessä tiedät kälystä noin paljon? Ja miksi sinun pitäisi olla osa kälyn perhettä, eikö sinulla ole omaa?

Vierailija
10/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette tekään kovin mukavilta vaikuta, kun kerrotte että olette 20v pysyneet kaukana. Tässähän Ap juuri ihmetteli sitä, että perhe/ sukulaiset jätetään ulkopuolelle, sehän ei ole normaalia että kutsutaan vain osaa ja yhdestä pysytään kaukana...

Sinäkin pysyisit kaukana ihmisestä, joka osoittaa monin tavoin, ettei halua olla kanssasi missään tekemisissä. Ristiäisissä ja rippijuhlissa tapaaminen riittää.

Vierailija
11/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin pysyisit kaukana ihmisestä, joka osoittaa monin tavoin, ettei halua olla kanssasi missään tekemisissä. Ristiäisissä ja rippijuhlissa tapaaminen riittää.

Ap älä kutsu ristiäisiin eikä rippijuhliin jos tämmöinen meno jatkuu. Sano että pidätte pienet juhlat ja pyydät vain kummit, isovanhemmat, omat kummit ja muutamia läheisiä. Ei tollaisten tarvi olla mukana jotka ei teitäkään kutsu.

Vierailija
12/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käly. Olen mielestäni ihan hyvissä väleissä mieheni sisarusten kanssa, mutta he ovat kaikki niin erilaisia ja eri asioista kiinnostuneita kuin itse olen, joten ei meillä ole oikein yhteistä. Arvomme ja juttuaiheemme eivät kohtaa juuri millään tasolla. Miehen sisaret saattavat tästä johtuen hyvinkin kuvitella että olen jotenkin kylmäkiskoinen tai pitävät minua kummallisena, koska en ole heidän kaltaisensa. Toivottavasti eivät sentään pidä vihamielisenä! Mitään näistä en ole, mutta mistä sen tietää mitä mieltä ovat selkäni takana.

Vierailija
13/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Päästääkö miehensä kuitenkin tapaamaan sukuaan? Jos päästää, niin ei ole silloin mustasukkainen. Minä en ole tekemisissä miehen enkä oman suvun kanssa erityisemmin. Kuitenkin mies saa mennä vapaasti molempien sukujen juttuihin ja meneekin, mutta minua.

Vierailija
14/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: eivät koskaan myöskään toivota hyvää joulua, hyvää juhannusta, hyvää uutta vuotta tms meille. Jotenkin käytös on tosi erilaista, kun minun perheeni aina toivottaa kaikille.

Vierailija
15/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa: eivät koskaan myöskään toivota hyvää joulua, hyvää juhannusta, hyvää uutta vuotta tms meille. Jotenkin käytös on tosi erilaista, kun minun perheeni aina toivottaa kaikille.

No ei toivota kaikille. Ei ole perheesi toivottanut minullekaan!

Vierailija
16/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme edes kuulu kirkkoon, joten meillä ei ole ollut ristiäisiä tai rippijuhlia. Emme muutenkaan tykkää mistään sukujuhlista tms emmekä sellaisia järjestä. 

Veljeni kiukuttelee minulle jatkuvasti siitä miten "häntä ei kutsuta". No daa, ei ole kutsuttu ketään muutakaan. Kun ei ole juhlia johiin kutsua.

Hän on vain niin omanapainen että ei edes mieti elämmekö hänen syrjimiseensä keskittyen. Emme elä.

Vierailija
17/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei toivota kaikille. Ei ole perheesi toivottanut minullekaan!

Kaikille jäsenille perheessämme❣️

Vierailija
18/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Päästääkö miehensä kuitenkin tapaamaan sukuaan? Jos päästää, niin ei ole silloin mustasukkainen. Minä en ole tekemisissä miehen enkä oman suvun kanssa erityisemmin. Kuitenkin mies saa mennä vapaasti molempien sukujen juttuihin ja meneekin, mutta minua.

Omituinen ajatus. Mustasukkaisuus voi ilmentyä monella eri tavalla. Tässä tapauksessa mököttämisenä, tiuskimisena ja puhelimeen tai kirjaan liimautumisena muiden jutellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan