Miten saan pinttyneen suihkuseinän puhtaaksi?
Kommentit (23)
Oletko kokeillut taikasientä? En ole vielä löytänyt mitään pintaa jolla se ei toimisi.
Hankaa astianpesukoneen pesuainetabletilla.
Liota sitruunalla, huuhtele ja pese sitten vielä normipesuaineella + sienellä. Kuivaa mikroliinalla.
Cillit bangia, reippaalla kädellä, etikasta nyt ei ainakaan ole mitään iloa jos se on pinttynyt.
Todennäköisesti pinttymä on pääosin kalkkia. Tarvitset siis kalkkia poistavan aineen. Etikka poistaa kalkkia, mutta kaupasta saa myös kylpyhuoneen puhdistusaineita, joilla homma helpottuu.
Sen siitä saa jos ei viitsi nähdä vaivaa.
Olen juuri muuttanut asuntoon. Ap
Riippuu ihan siitä, mitä siihen on pinttynyt?
-verta?
-spermaa?
-ripulia?
-oksennusta?
-pilllumehua?
Valitse oikea pesuaine tahran mukaan..
Muurikka Monipuhdistajalla lähtee varmasti. Olen tuolla aineella putsannut suihkuseinän, saunan lasioven, kylpyhuoneen ja keittiön pinnat jne.
Vierailija kirjoitti:
Sen siitä saa jos ei viitsi nähdä vaivaa.
Tuossa jo AP ehtikin vastata, että oli juuri muuttanut asuntoon. Mulla hieman vastaava tapaus oli, että omistamastani asunnosta vuokralainen lähti ja osoittautui, että oli ollut melkoinen sottapytty.
Karhealla sienellä ja bioluvil pyykinpesuaineella.
Suomessa pinttymä ei todennäköisesti ole kalkkia, koska meillä on hyvin pehmeä vesi, jossa ei ole niin paljon kalkkia, että siitä mitäön pinttyisi. Se on todennäköisesti saippuaa. Saippua lähtee hyvin rasvaa pesevällä entsyymipesuaineella (esim astianpesuaineella) ja, vaikka tiskiharjalla. Se cillit bang toimii myös, mutta pehmeä harja on se, mikä tarvitaan.
Suihkuta seinä ensin vedellä märäksi. Sitten suihkuta Cif:n Power & Shine kylpyhuone- ja wc-puhdistusainetta, hiero sienellä/harjalla jotta pesuaine vaahtoutuu seinässä. Odota 5 -10 minuuttia, kastele harja/sieni ja harjaa seinä uudelleen, jonka jälkeen suihkutat vedellä puhtaaksi. Kuivaa seinä puhtaalla rievulla, niin saat kiiltävän pinnan. Oleellista on antaa pesuaineen vaikuttaa jonkun aikaa, ei kuitenkaan liian kauan, ettei pesuaine kuivu seinälle.
Olen yhden kerran joutunut hinkkaamaan vuosikausien pesuaine/kalkkijäämät vuokralaisten jäljiltä suihkun lasitiiliseinästä, joten tiedän mistä ap puhuu. Silloin ei ollut tuota cif-ainetta, oli aivan hirveä homma, eikä lähtenytkään kunnolla vaikka tein mitä.
Riippu todellakin siitä mitä se piintymä on. Ja tästä riippuen joko emäksisellä tai happamalla pesuaineella.
Eli jos toinen ei toimi, niin hyvä huuhtelu ja sen jälkeen toisella kokeilu.
Molempia löytyy ihan tavallisen kaupan hyllyltä.
Jos lika on pinttynyt, käytä kuivalle pinnalle hapanta puhdistusainetta,mitä tahansa jonka ph-arvo on 1-3. Anna puhdistusaineen vaikuttaa puoli tuntia.
Pese sitten vedellä ja tiskiharjalla.
Lähtee varmasti.
Up