Velka-autoilijat: Teaficomilta saa aina KIRJEITSE kysymällä omistajan selville --- siis sen oikean --- vaikka olisitte "salanneet" tietonne
Aika yksinkertaista luulla muuta. Monta velka-auton "omistajaa" olen käräyttänyt ja tulen jatkossakin käräyttämään.
Mikko
Kommentit (54)
Hah! Aina uusi auto alla kun en osta käteisellä vaan "liisaan".
Ensimmäisen auton ostin käteisellä (=halpa romu). Sitten tuli ostettua ensin yksi käytetty ja sen jälkeen kaksi uutta autoa edullisella autorahoituksella. Tämän jälkeen ostin yhden auton pankkilainalla ja se oli kyllä virhe ja kaikkein kallein auton hankinta mitä olen tehnyt. Vahingosta viisastuneena taas pari seuraavaa autoliikkeen rahouituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvi "käräytellä" ketään. Tiedän jo ennestään että suurin osa yli 10k€ maksaneista autoista on velaksi ostettu. Vaikka ne tykkää elvistellä liikenteessä sen uuden autonsa kanssa, tiedän kuitenkin itse vanhalla autolla ajelevana että minulla jää satoja euroja ylimääräistä käteen kuukaudessa kun ei tarvi kuukausieriä maksaa.
Aika harva auto uutena maksaa alle 10 tuhatta euroa. Ja mikä on sitten uusi auto? Juuri kaupasta haettu vai kaksi vuotta vanha? Jos tarvitsee auton, niin ostaa sellaisen, vaikka velaksi. Jos ei tarvitse, niin mitä sitä ostamaan edes käteisellä?
Tärkeintä, että se on tarkoituksen mukainen ja se saadaan joskus maksettua.
Miksi se pitäisi saada maksettua? Itse olen melkein aina vaihtanut auton siinä vaiheessa kun rahoituksen maksut on loppumassa. Kun vaihtaa auton ennen omistajuuden vaihtumista, niin se on automyyjälle hyvä asia, koska voi myydä autoa jolla on ollut vain yksi omistaja, näyttää paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelle sinä näitä käräytät?
Moni haluaa tietää nykyään, onko joku oikeasti omistaja vai "omistaja".
MikkoMiksi? Mitä sillä tiedolla tekee?
Mikko haluaa tietää, kellä on niin vakaat ja hyvät tulot ja talous tasapainossa, että saa tuosta vain rahoituspäätöksen uuden auton hankkimiseen. Toista se on niillä, joille ei mikään luotettava rahoitusyhtiö myönnä auton ostoon rahoitusta - siinä pitää sitten ottaa pikavippiä tai lainata appivanhemmilta, että saa käteisellä ostettua jonkun kälyisen romun.
Minä ostin autoni kyllä ihan itse ilman mitään vippejä. Eikä ole edes romu. Opiskelija olen ja valmistuttuani hommaan vähän uudemman menopelin.
Vierailija kirjoitti:
Velka-autoilijat ovat säälittävää köyhälistöä, hust pois tieltä.
Minä säälin kyllä enemmän sitä joka ajaa romutuskuntoisella autolla ja on vielä ylpeä siitä että ei ole velkaa.
Uuista autoista yli puolet ostetaan rahoituksella, se on normaali tapa hankkia auto.
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvi "käräytellä" ketään. Tiedän jo ennestään että suurin osa yli 10k€ maksaneista autoista on velaksi ostettu. Vaikka ne tykkää elvistellä liikenteessä sen uuden autonsa kanssa, tiedän kuitenkin itse vanhalla autolla ajelevana että minulla jää satoja euroja ylimääräistä käteen kuukaudessa kun ei tarvi kuukausieriä maksaa.
Eipä se kyllä mainittavasti näy käytettävissä olevissa varoissa että säästääkö rahat etukäteen vai jälkikäteen.
Uudella autolla ajaminen ei ole niin paljon kalliimpaa, kuin mitä vanhoilla autoilla ajavat luulee. Suurin auton kuluista on käyttökuluja, jotka on vanhassa autossa yleensä korkeammat kuin uudessa.
Kirjeitse.. kyllä sen ihan tekstarilla saa. Kuinka vanhanaikainen ap on?
Ollaanko me saatu uusi palstahullu?
Vain taloutensa huonosti suunnitteleva jättää käyttämättä 0-1% koron lainan ja maksaa käteisellä. Mutta Mikkohan on tyhmä boomeri, joten mitä muuta voi olettaa.
N30
mullakin velka-auto kun korko oli niin hyvä 1%,mutta todellinen vuosikorko 4,5%,nyt on kiva ajella, kun korkokin noin mallikas. ja onhan se sääli jos sä mikko oot vaikka luottotiedot menettänyt niin et saa lainaa etkä saa oikein vakuutuksiakaan, saako edes pakollista liikennevakuutusta.
Autoa en kyllä ikinä ostaisi käteisellä vaikka varaa on näillä koroilla. Rahat pidän paremmassa tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelle sinä näitä käräytät?
Moni haluaa tietää nykyään, onko joku oikeasti omistaja vai "omistaja".
Mikko
Ei Mikko, vain sinä.
Mikko on 💯 % oikeassa. Hyvä Mikko. Älä anna periksi!
Ei auto ole sijoituskohde, tampio. Se on käyttöhyödyke. Ei sitä kukaan sijoitusmielessä hanki. Jos on talous niin hyvissä kantimissa, että saa rahoituksen hyvään autoon, jossa 5-7 vuoden takuu vielä, on se järkevämpi valinta kuin ostaa käteisellä joku käytetty romu, jonka korjauksiin ja huoltoihin menee tuplamäärä rahaa, etenkin kuin nuo autoihin tarjolla olevat rahoitusvaihtoehdot ovat käytännössä lähes nollakorkoisia.