Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velka-autoilijat: Teaficomilta saa aina KIRJEITSE kysymällä omistajan selville --- siis sen oikean --- vaikka olisitte "salanneet" tietonne

Vierailija
02.01.2020 |

Aika yksinkertaista luulla muuta. Monta velka-auton "omistajaa" olen käräyttänyt ja tulen jatkossakin käräyttämään.
Mikko

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvi "käräytellä" ketään. Tiedän jo ennestään että suurin osa yli 10k€ maksaneista autoista on velaksi ostettu. Vaikka ne tykkää elvistellä liikenteessä sen uuden autonsa kanssa, tiedän kuitenkin itse vanhalla autolla ajelevana että minulla jää satoja euroja ylimääräistä käteen kuukaudessa kun ei tarvi kuukausieriä maksaa.

Aika harva auto uutena maksaa alle 10 tuhatta euroa. Ja mikä on sitten uusi auto? Juuri kaupasta haettu vai kaksi vuotta vanha? Jos tarvitsee auton, niin ostaa sellaisen, vaikka velaksi. Jos ei tarvitse, niin mitä sitä ostamaan edes käteisellä?

Tärkeintä, että se on tarkoituksen mukainen ja se saadaan joskus maksettua.

Vierailija
22/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tää Mikko ajattelee leasing-autoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on velaton auto?

Mutta joo, TrafiCom sanoo kyllä sivullaan näin: "Tietoihin voi sisältyä tiedonluovutusrajoitus, jolloin Traficom ei voi luovuttaa ajoneuvon tietoihin liittyviä henkilötietoja."

Mutta kun ap kerran väittää toista niin totta kai uskomme häntä.

Vierailija
24/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "Teaficomilla" ole Viron rekisterissä olevien autojen tietoja.

Vierailija
25/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt ihan hirveästi hätkähtäisi, jos joku saisi tietää suuren salaisuuteni, että ostamani auto onkin vielä hetken aikaa rahoitusyhtiön. Herranjumala, kuka voisi edes uskoa muuten, että osa-aikatyössä käyvällä opiskelijalla ei ollutkaan sukan varressa kuin alle kymppitonnin verran käteistä uudehkoon autoon kaikkine herkkuineen. 

Vierailija
26/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiat-rahaan perustuva talous ei pyöri ilman velanottajia.

Yksilötasolla on tietenkin typerää maksaa korkoa rahoittaakseen sijoituksen jonka arvonalenema on 25% vuodessa.

Vierailija
27/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos auto onkin ostettu pankkilainalla? Minkälaiseeen operaatioon ryhdyt, että saat selville nämä tapaukset? Eiks ole kauheeta, jos erehdyt luulemaan velkarahalla ostettua autoa omarahoitteiseksi?

Vierailija
28/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on velaton auto?

Mutta joo, TrafiCom sanoo kyllä sivullaan näin: "Tietoihin voi sisältyä tiedonluovutusrajoitus, jolloin Traficom ei voi luovuttaa ajoneuvon tietoihin liittyviä henkilötietoja."

Mutta kun ap kerran väittää toista niin totta kai uskomme häntä.

Ei tietoja pysty oikeasti salaamaan, viranomaisten on ne aina kirjeitse tulevaan tiedusteluun annettava.

Mikko

Vierailija
29/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Mulla on ihan pankista, nordeasta, otettu kulutusluotto. Sillä on ostettu auto. Auto on ihan kokonaan mun nimissä. Olen sen yksi ja ainoa omistaja, mulla on kaikki auton paperit omassa hallussa. Traficomillakin näkyy, että minä olen omistaja, en haltija, vaan omistaja. Silti, velka-autoilijapa hyvinkin.

Näin tein siksi, koska on nyt helpompaa reissata ympäri Eurooppaa harrastusten parissa kun ei tarvitse pyytää rahoitusyhtiön lupaa.

Vierailija
30/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksilötasolla on tietenkin typerää maksaa korkoa rahoittaakseen sijoituksen jonka arvonalenema on 25% vuodessa.

1. auto ei ole SIJOITUS.

2. autorahoitusta saa erittäin edullisesti. vielä typerämpää on tuhlata kallista omaa pääomaa rasitteeseen jonka arvonalenema on 25%. Vaihtoehtoisesti sen saman rahan voi laittaa tuottamaan. Helposti saa paremman tuoton pääomalle kuin nykyisessä tilanteessa menee lainan kuluihin. 

Vierailija
31/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko taitaa vihellellä ja hymyillä kun trollaus onnistui niin hyvin.

Vierailija
32/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte käräytellä ketään taikka mitään jos ymmärtää että (harvaa poikkeusta lukuun ottamatta)

- keskihintaiset autot ja pikkuautot, etenkin uudet, on kaikki ostettu velkarahalla

- keskihintaa arvokkaammat autot on liisareita eli rahoitusyrityksen omistamia, usein jonkun kompleksisen pikkumanagerin ajamia

Vierailija
33/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Teaficom? No mukahauskat vitsit sikseen, toihan on aina ollut noin? Omistajana näkyy rahoitusyhtiö jos on sieltä otettu rahoitus autoon.

Vierailija
34/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi se rahoitus otetaan koroton ja kuluton -tarjouksesta.

Vierailija
35/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle sinä näitä käräytät?

Moni haluaa tietää nykyään, onko joku oikeasti omistaja vai "omistaja".

Mikko

Ketkä monet? En tunne yhtään, enkä edes osaa kuvitella, ketä lisäksesi voisi pätkääkään kiinnostaa ja miksi.

Ne on ne äänet Mikon pään sisällä, jotka kuiskuttelee sille asioita.

Vierailija
36/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahoille järkevämpää sijoituskohdetta kuin auto, niin onhan se aivoköyhäilyä kyllä.

Vierailija
37/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan edes hävetä tunnustaa, että aautoni on velkarahalla ostettu. Maksan kuitenkin velkaa kerran kuussa pois ihan omalla rahallani.

Vierailija
38/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle sinä näitä käräytät?

Moni haluaa tietää nykyään, onko joku oikeasti omistaja vai "omistaja".

Mikko

Niin? Auton omistaminen eli ostaminen omaksi ei ole aina järkevää. Haluan ajaa autolla, mutta en halua laittaa autoon (tai sen remontteihin) kiinni kerralla suuria summia omaa rahaa. Vaihdan autoa muutaman vuoden välein. 

Vierailija
39/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton omistaminen on nimenomaan köyhän vaihtoehto. Pääoma ainoastaan kutistuu. Vain köyhä joutuu hankkimaan sen muutaman tonnin koslansa käteisellä :D

Vierailija
40/54 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä lääkeet sulla on jäänyt syömättä? Käräytät mistä? Yli puolet uusista autoista ostetaan rahoituksella, koska se aika kannattavaa. Omat rahat kannattaa käyttää sijoituksiin ja ostaa auto halvalla rahoituksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme