Kulmakarvojen merkitys
Siis olen aina ollut huono meikkaamaan. Kulmakarvat on aina ollut pahimmat. Joko paksut, mustat piirretyt tai ohuet piirretyt ja mustat.
Aikansa sain niistä kuunnella vihjailua että ovat aika rumat kunnes tajusin alkaa kunnolla opetella kulmien laittoa.
Jälkeenpäin katsottuna näytin ihan pelleltä, ihan hirveitä meikki sotkuja. Hävettää. Ja olin kuvitellut olevani kaunis niillä meikeillä. Olin aina kaveri porukan hauska ja kiva tyyppi, mutta en todellakaan mikään halutuin miesten mielestä.
Nyt olen jotain 2-3kk osannut/tajunnut tehdä luonnolliset kulmat, oikeastaan vaan nypin, värjään ja kulmakynällä ihan hiukan kohennan ulkonäköä. Silmiinkään en laita niin paljoa meikkiä että näyttäisi sutulta. Ja apua mikä muutos, miehiä pörrää ympärillä ihan liikaakin, sellaisia hyvän näköisiä mistä en ennen edes uskaltanut haaveilla.
Ja siis pointti oli se että kulmakarvat ovat oikeasti todella tärkeät ulkonäön kannalta. Opetelkaa tekemään ne kunnolla. Mulla meni vuosia ennenkuin uskoin. Vieläkin näkee liikaa ihmisiä jotka ei hoida/laita kulmia ollenkaan tai piirtävät niistä hirveät.
Kommentit (33)
Samaa mieltä. Muutenkin miehet useimmiten tykkää naisista joilla on meikkiä, mutta jotka eivät näytä hirveän laitetuilta (vaikka oikeasti olisivatkin) Tietenkään pelkkien miesten takia ei kannata meikata. Mutta tämmöinen twin peaks tyyppinen meikki näyttää yleensä kenellä tahansa hyvältä eikä ole yliampuva:
Olen neljäkymmentä vuotta pärjännyt kulmakarvojeni kanssa värjäämällä ja nyppimällä niitä. Miksi pitäisi meikata niitä vielä lisäksi? Mielestäni ihan hyvät näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on silmälasit, niin ei vaikuta oikeesti kauheesti.
Vaikka ois silmälasit niin on sillä silti väliä tekeekö luonnollisen kauniit kulmat vai piirtääkö mustat viivat vai eikö tee mitään.
Eli kun puhut luonnollisesta, niin et oikeasti tarkoita luonnollista, eli sitä mikä on jo olemassa. Sinulle luonnollisuus tarkoittaa nypittyä, värjättyä ja kulmakynällä kohennettua.
Vierailija kirjoitti:
Olen neljäkymmentä vuotta pärjännyt kulmakarvojeni kanssa värjäämällä ja nyppimällä niitä. Miksi pitäisi meikata niitä vielä lisäksi? Mielestäni ihan hyvät näinkin.
Minä olen pärjännyt sinua kauemmin tekemättä kulmakarvoille mitään. Tulevat ne tietysti pestyksi samalla kuin naamakin.
Mulla kampaaja muotoilee samalla myös kulmakarvat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kulmakarvoille pitäisi tehdä? Minulla on luonnostaan tummat kulmakarvat
Miten tyhmä sinäkin oikein olet? Oletko aikuinen? Tiesitkö, ettei kaikilla ole luonnostaan tummia kulmakarvoja?
Sanoisitko samoin, jos sinulla olisi haaleat kulmakarvat? Jos kyllä, niin miksi edes mainitset, että sinulla on tummat? Sittenhän riittäisi, että kysyisit "mitä kulmakarvoille pitäisi tehdä?"
Vierailija kirjoitti:
tämmöinen twin peaks tyyppinen meikki näyttää yleensä kenellä tahansa hyvältä eikä ole yliampuva:
Twin Peaks -tyyppinen? :D
Kuva on joo kyseisestä sarjasta, mutta onko muka olemassa joku "Twin Peaks -meikki"?
Ketjussa vähän harhaudutaan aiheesta. Joku tosi näkyvä ja huomiota herättävä epäkohta valitettavasti on turn off monille. Vielä enemmän, jos se on ihan itse taituroitu kasvoihin. Ap kertoi, että hänelle oli jopa suoraan sanottu kumien olevan kauheat. Silloin ne herättävät huolta jopa mielenterveydestä (muistanette sen pandasilmä-meikkaajan). Ap siis ei herätä nyt miesten huomiota hienoilla kulmakarvoillaan vaan ne aiemmat kulmat veivät kaiken huomion. https://www.buzznick.com/worst-eyebrows-ever/
Mun kulmakarvat ovat sekä vaaleat että harvat. Eli mun on pakko piirtää.
Kulmaluiden tarkoitus on suojata silmää. Niillä karvoilla mitään väliä ole.
Paitsi sillä uudenvuodenlähetys miesjuontajalla oli aivan hirveet. Mutta vaaleakarvaisimmilla ei haittaa vaikka rehottais.
Joo tässä vähän osa poikkesi aiheesta. Tai takertui tiettyyn asiaan liikaa ja unohti olennaisen.
Siis tottakai jos kulmat on piirretty ihan järkyttäväksi ja meikki muutenkin ihan suttua, niin eihän se voi kiinnostaa ketään siinä mielessä... Kaikki katsonut vaan että huh tuo ei käy varmaan täysillä. Mutta en ollut tajunnut sitä vuosiin vaikka jatkuvasti siitä sain kuulla. Kunnes eräs kaunis päivä ymmärsin. Värjäsin vitivalkoiset kulmani kulmavärillä, siistin nyppimällä ylimääräiset ja vähän kohensin vain kynällä. Ja kuin taikaiskusta, yleis ilmeeni on ihan eriluokkaa ja niiiin paljon siistimpi. Tottakai se saa miehetkin kiinnostumaan kun en ole enää mikään pellen näköinen.
Itsekkin kauan väitin että minun on PAKKO piirtää koska kulmat on niin vaaleat ja harvat, mutta eipäs ne ollutkaan kuin vaaleat. Värjäys auttoi.
Ja jos joku, varsinkin useampi vihjailee sulle jostain kulmista/meikistä tms niin uskon sitä. Älä ajattele että ihan sama. Koska muut huomaa jos joku on todella törkeän näköistä, itse voi olla "sokeutunut" asialle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kulmakarvat on valmiina, ei tarvitse tehdä.
Joillain meistä kulmakarvat eivät kasva kunnolla (esim kilppariongelmat) ja ne ovat vaaleat vaikka luonnostaan tummiin hiuksiin verrattuna. Ei kaikilla ole sitä onnea että kaikki karvanvärit mätsäävät.
Sit tää keskustelu tuskin koskee sua. Enemmän meitä, joilla ilman meikkiä näyttää kuin ei olis kulmia ollenkaan. Itsellänikin on niin vaaleat, että pakko meikata ne, jos meikkaan muuten kun näyttää niin pöljältä, kun muuten on laitettu ja kulmat on niin vaaleat, että ne just ja just huomaa.