Kulmakarvojen merkitys
Siis olen aina ollut huono meikkaamaan. Kulmakarvat on aina ollut pahimmat. Joko paksut, mustat piirretyt tai ohuet piirretyt ja mustat.
Aikansa sain niistä kuunnella vihjailua että ovat aika rumat kunnes tajusin alkaa kunnolla opetella kulmien laittoa.
Jälkeenpäin katsottuna näytin ihan pelleltä, ihan hirveitä meikki sotkuja. Hävettää. Ja olin kuvitellut olevani kaunis niillä meikeillä. Olin aina kaveri porukan hauska ja kiva tyyppi, mutta en todellakaan mikään halutuin miesten mielestä.
Nyt olen jotain 2-3kk osannut/tajunnut tehdä luonnolliset kulmat, oikeastaan vaan nypin, värjään ja kulmakynällä ihan hiukan kohennan ulkonäköä. Silmiinkään en laita niin paljoa meikkiä että näyttäisi sutulta. Ja apua mikä muutos, miehiä pörrää ympärillä ihan liikaakin, sellaisia hyvän näköisiä mistä en ennen edes uskaltanut haaveilla.
Ja siis pointti oli se että kulmakarvat ovat oikeasti todella tärkeät ulkonäön kannalta. Opetelkaa tekemään ne kunnolla. Mulla meni vuosia ennenkuin uskoin. Vieläkin näkee liikaa ihmisiä jotka ei hoida/laita kulmia ollenkaan tai piirtävät niistä hirveät.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Jos on silmälasit, niin ei vaikuta oikeesti kauheesti.
Vaikka ois silmälasit niin on sillä silti väliä tekeekö luonnollisen kauniit kulmat vai piirtääkö mustat viivat vai eikö tee mitään. Mulle on aina sanottu että kulmakarvat on kuin kasvojen kehykset ja uskoin sen vasta nyt 24vuotiaana, kun olin sen 8vuotta ainakin tehnyt ne kulmat päin p**settä + kilo meikkiä naamassa😅 silmälasejakin kun löytyy jokaiselle omanlaisensa ja kauniita.
Ap
Kulmakarvat on valmiina, ei tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Onneksi on myös mies valmiina. Ja mikäli olisi meikkaamisesta kiinni miehen "saaminen", niin saisi jäädä "saamatta".
Eti netistä mallikuva niistä entisistä ja sit vertailuks nykyiset. Kiinnostaa että miten iso muutos kyseessä :)
Täällä kans toinen, jolla kulmat aiheuttanu aina liikaa päänvaivaa. Mikään ei oo hirveämmän näköistä, kuin nätti meikkipohja, siistit silmämeikit ja BOOM kulmakarvat ku jostain toiselta planeetalta. O_O
Itsellä epäsymmetriset kulmat luonnostaan (joojoo symmetria on luonnotonta) ja oma silmä ei niitä saa millään soveliaan näköisiks. Ihan jo silmälasien sovitus on aiheuttanut haasteita, kun ei tiedä että minkä mukaan kohdistaa mitäkin. :D
Se oma muoto ja paksuus pitää vain löytää kokeilun kautta, kulmakarvojen piirtäminenkin on taitolaji jossa voi vain kehittyä.
Mitä kulmakarvoille pitäisi tehdä? Minulla on luonnostaan tummat kulmakarvat ja ainoastaan nypin niitten ympäriltä vähän ylimääräisiä karvoja pois, en tee mitään muuta. Näytän mielestäni aika hölmöltä jos lisään kulmiini hitusenkin väriä.
Kulmakarvat ovat sitä varten olemassa, että ylhäältä päin tuleva hilse, pöpöt yms jää niihin, eikä laskeudu silmiin, samaa ne ripsetkin suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kulmakarvoille pitäisi tehdä? Minulla on luonnostaan tummat kulmakarvat ja ainoastaan nypin niitten ympäriltä vähän ylimääräisiä karvoja pois, en tee mitään muuta. Näytän mielestäni aika hölmöltä jos lisään kulmiini hitusenkin väriä.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Onnekkaita ovat ne joilla on, sillä varsinkin monella suomalaisella haaleahapsella on niin vaaleat kulmakarvat, että näyttävät kuin niitä ei olisi ollenkaan. Jolloin niitä ”pitää” olla vähintään värjäämässä.
Kyllähän kulmakarvoilla on merkitystä. Vrt. esim. vanhoja ja nykyisiä kuvia Sara Siepistä ja Maisa Torpasta. Heidän vanhat viivakulmakarvansa olivat kauheat. Tosin ei niitä kulmakarvoja tarvitse ihan niin paljon värjätä kuin nämä kaksi nykyisin tekevät, mutta heille selvästi sopii paksummat kulmakarvat.
Parhaat kulmakarvat ovat suht. paksut ja vain hieman värillä tummennetut. Siis luonnollisen näköiset.
Vaikuttaa kyllä tosi paljon. Mulla on luonnostaan rumat kulmat, olen tumma, muta kulmani ovat ihmeelliset haaleat "täplät" eli harvat, mutta isot. Varhaisteininä en osannut tehdä niille oikein mitään, mutta lukiossa uskaltauduin muotoilemaan ne kulmakaarten mukaan ohuemmiksi/kapeammiksi/jonkin muotoisiksi. Ei tarvitse oikeastaan värjäillä ja meikkailla niitä koska omalla naamallani vaaleammat kulmat kuin hiukset ja ripset saavat kasvot näyttämään "raikkaammilta"/ihon heleältä. Ja siitä lähtien olen pitänyt itseäni sittenkin kauniina. Varmaan myös tuo itsevarmistuminen vaikutti siihen, että vientiä on ollut ihan tarpeeksi. :)
https://www.google.com/search?q=rumat+kulmat&client=ms-unknown&prmd=imv…
Tuossa linkki minkä tyyliset oli ennen. Tosin näytin paljon rumemmalta. Mutta kulmakarvat oli usein tuollaiset, vaihteli pituudeltaan ja paksuudeltaan myös usein.
https://images.app.goo.gl/vDDu8ZABJ11ixgVf6
Nykyään lähellä tätä. Meikattuna. Hieman eroa. 😂
Olisit heti sanonut siittiökulmiksi.
Ei kulmakarville tarvii tehdä mitään.
Sehän kiva että näin pienestä kiinni että miehiä alkaa tungokseen asti pörrätä. Älä aliarvioi lukijoitasi. Huijata voit vain itseäsi.
Mun on vaikea kuvitella arvostavani miestä joka on valinnut mut kulmakarvojen perusteella.
Onneksi mulla on hyvät kulmakarvat ihan luonnostaan. Ja ONNEKSI en höyrähtänyt niitä nyppimään piloille.
Niille ei tarvitse tehdä mitään. Ei nyppiä, ei piirtää, ei ohentaa, ei värjätä. Ei yhtään mitään.
Jos on silmälasit, niin ei vaikuta oikeesti kauheesti.