Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tarvitsee autolla ajaessa silmälasit.

Vierailija
02.01.2020 |

Mies tarvitsee autolla ajaessa silmälasit ja vaatii minua maksamaan puolet niiden hinnasta, koska hänen mielestä se kuuluu auton kustannuksiin. Suostuisitko tähän?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii se niitä muutenkin, koska on likinäköinen. Mutta ilmeisesti niin nössö ja turhamainen että ei kehtaa käyttää.

0/5

Vierailija
2/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Ei se ole auton kustannus vaan miehen kustannus. Auto liikkuu kyllä ilman silmälasejakin, mutta mies ei näe ajaa ilman silmälaseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
4/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsaversillä lasit on alkaen 10 euroa, joten ihan vittuillakseni voisin antaa sille 5 euroa.

Vierailija
5/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies itse sanoi että Kela maksaa niistä puolet (sen hänen osuuden) ja minun pitäisi maksaa loput. Ei ole mun mielestä kohtuullista.

T. Ap

Vierailija
6/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla, ap, edes ole miestä.

Vierailija
7/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvin voisi olla.

T. Ap

Vierailija
8/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies itse sanoi että Kela maksaa niistä puolet (sen hänen osuuden) ja minun pitäisi maksaa loput. Ei ole mun mielestä kohtuullista.

T. Ap

Millä ihmeellä Kela maksaa niistä puolet?

Tiedän toimeentulotuen maksusitoumuksen silmälaseihin, mutta kyllä se kattaa optikkokäynnin, tarvittaessa silmälääkärikäynnin (silmän kuvantamisesta voi hakea jälkikäteen korvausta mutta pitää maksaa heti paikan päällä) ja perussilmälasit ja valikoida saa kehyksetkin itse (rajattu valikoima). Ei niistä mitään puolia korvata vaan ihan kokonaan. Jos haluaa laseihin kova- tms pinnoitteita, niin ne pitää maksaa itse. Ne on ihan fiksu ottaa, sillä Kela korvaa ne halpislasit vain kolmen (vai oliko peräti viiden?!) vuoden välein. En tiedä kestääkö peruslasit kuinka hyvin naarmuuntumattomina enkä kuvauksesi perusteella saanut mielikuvaa, että miehesi kohtelisi tavaroitaankaan kovin hyvin.

Vierailija
9/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Hitto vie, minäkin haluan lasit, jotka Kela maksaa puoliksi. Tai edes osittain.

nimim. rillipää vuodesta 1988 lähtien

Vierailija
10/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kela maksaa niistä puolet jos terveyskeskuslääkäri kirjoittaa lähetteen Kelan hyväksymällä optikolle.

Vierailija
11/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvin voisi olla.

T. Ap

Haha, mieletön vastaus, kiitos tästä! :D Oli sitten ap itse tai joku muu...

Vierailija
12/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kela maksaa niistä puolet jos terveyskeskuslääkäri kirjoittaa lähetteen Kelan hyväksymällä optikolle.

Just. Kuka oikesti jaksaa yrittää varata kiireetöntä aikaa terveyskeskuslääkärille sitä varten, että saisi lähetteen optikolle... Ehkä maksan vain itse tästä eteenkin päin rillini, saan ainakin uudet lasit päähän nopeammin kuin edes sitä lääkäriaikaa.

Vierailija
13/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Just. Kuka oikesti jaksaa yrittää varata kiireetöntä aikaa terveyskeskuslääkärille sitä varten, että saisi lähetteen optikolle... Ehkä maksan vain itse tästä eteenkin päin rillini, saan ainakin uudet lasit päähän nopeammin kuin edes sitä lääkäriaikaa.

Kyllä se kannattaa vähän nähdä vaivaa asian eteen. Mä sain terveyskeskuksesta lähetteen ja menin tutun optikolle luo ja valitsin 1200 euroa maksaneet lasit joista tehtiin lasku jossa se Kelan maksama "puolikas" oli reilusti suurempi kuin se itselle jäävä osuus. Sen lisäksi sain kaupan päälle miehelle Raybanit joiden lähtöhinta oli 499 euroa. Omaa rahaa kului alle 200 euroa.

Vierailija
14/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kyllä se kannattaa vähän nähdä vaivaa asian eteen. Mä sain terveyskeskuksesta lähetteen ja menin tutun optikolle luo ja valitsin 1200 euroa maksaneet lasit joista tehtiin lasku jossa se Kelan maksama "puolikas" oli reilusti suurempi kuin se itselle jäävä osuus. Sen lisäksi sain kaupan päälle miehelle Raybanit joiden lähtöhinta oli 499 euroa. Omaa rahaa kului alle 200 euroa.

Tuota varten ensin vaan pitäisi yrittää saada varattua se aika, joka menee melko varmasti monen kuukauden päähän. Ei jaksa, kun tietää saavansa uudet lasit parhaimmillaan viikossa.

Vierailija
15/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Niin ja noi kylkiäis-Raybanit saisi kyllä, vaikka maksaisi omalla rahalla, jos sellainen tarjous sattuu optikolla olemaan. Se ei liity mitenkään siihen, että Kela maksoi rilleistäsi osan.

Vierailija
16/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos terveyskeskuslääkäri toteaa että ihminen tarvitsee näönkorjausta/vahvemmat lasit, maksaako Kela oikeasti niistä puolet. Uskomaton juttu, mulla ollut huono näkö 30 vuotta ja lasien uusiminen maksaa aina vähintään 400€ - ne ovat aina päässäni joten panostan sopiviin kehyksiin. Nuo 400€ ovat Specsaver -laatua eli jos menen sellaisesta optikkoliikkeestä hakemaan jossa on laadukkaammat tuotteet (näön heikkenemisen takia lasini pitää uusia 1-2 vuoden välein eli mulla on ollut liki 15 lasit) ne kyllä kestävät ne kehykset pari vuotta hyvinä. Specsaversin tuotteet vuodessa nuhjuisia vaikka olen lasien kanssa hyvin tarkka ja huollan oikein. Olisipa kiva jos jostain saisi pienituloisena näihin apua kun velkaa en voi ottaa.

Vierailija
17/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei maksa 1200 euron laseja.

Ei kenellekään.

Kelan kustantamiin silmälaseihin on tietyt kriteerit.

Tiedoksi kaikille.

Vierailija
18/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet myös menevät terveyskeskukseen ja feikkaavat lasien tarpeen ja tilaavat netistä mahdollisimman kalliit lasit joista Kela maksaa puolet jonka jälkeen he palauttavat lasit ja saavat koko summan esim. Paypalin kautta takaisin omalle tililleen. Luin tästä Vartiotorni lehdestä joka jopa epäsuorasti kehotti näin tekemään.

Vierailija
19/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Nyt tämä provo kyllä vielä huononi. Ei kela maksa ihmisten silmälaseja, ei edes puoliksi.

Vierailija
20/38 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet myös menevät terveyskeskukseen ja feikkaavat lasien tarpeen ja tilaavat netistä mahdollisimman kalliit lasit joista Kela maksaa puolet jonka jälkeen he palauttavat lasit ja saavat koko summan esim. Paypalin kautta takaisin omalle tililleen. Luin tästä Vartiotorni lehdestä joka jopa epäsuorasti kehotti näin tekemään.

Höpö höpö. Toimeentulotuessa voi saada rahat silmälaseihin, mutta korvaus tulee halvimpaan malliin. Yleisesti Kela ei maksele ihmisten silämälaseista yhtään mitään.