Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain apteekista lääkkeitä ja olen hämmästynyt

Vierailija
01.01.2020 |

1.5v Vertillä on kikkelitulehdus ja kotona huomasin että saimme apteekista silmätippoja. Mies meni lääkäriin lapsen kanssa. Apteekki on kiinni - jonotan tk:n puhelimella. En voi käsittää...hirveä riita kotona.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh??

Vierailija
2/16 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Samat antibiootti tipat käy alapäähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikea hoito. Tippa sisältää antibioottia ja käytetään myös esim. esinahan tulehduksen hoitoon yleisesti. Siihen tarvitaan paikallinen hoito, joten liuos tippana järkevä. T.farmaseutti

Vierailija
4/16 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pösilö

Vierailija
5/16 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan oikein meni. Ne tipat toki laitetaan alapäähän, ei silmiin.

Vierailija
6/16 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku se mies... Vertille ois pitäny antaa 14 pv täys antibioottikuuri. Mortille myös varoiks.

Vierailija
7/16 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan perussettiä. Ei vaan oo tehty erikseen esinahanalustippoja, silmätippoja laitetaan mm. vuotaviin . putkitettuihin korviin yhtä lailla. 

Vierailija
8/16 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkikö siellä apteekissa on?

Vierailija
9/16 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain olkapääkipuun mielialalääkettä. Vähän olin hölmönä apteekissa, mutta farmaseutti selitti, että se nostaa kipukynnystä.

Vierailija
10/16 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissäkin vikaa, kun ei ole ohjeistanut kunnolla. Kyllä lääkärin pitää selittää ymmärrettävästi lääkkeen käyttö.

Ei olisi tapauksessa tullut väärinkäsitystä. Myös apteekissa pitää selittää yhtälailla lääkkeen käyttö.

Vierailija
11/16 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resptissä pitää lukea, mihin sairauteen lääke on.

Ja se reseptin ohje eli mihin sairauteen lääkettä käytetään pitää liimata lääkepurkkiin.

Nyt on lääkäri mokannut, mistäs se farmaseutti tietää, mihin lääke on määrätty, jos sitä ei reseptissä lue.

Lääkärin virhe, ei farmaseutin.

Vierailija
12/16 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirakin sai puremahaavan hoitoon silmätippoja. Laitettiin siis haavaan, ei silmiin 😁

Vierailija
13/16 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain olkapääkipuun mielialalääkettä. Vähän olin hölmönä apteekissa, mutta farmaseutti selitti, että se nostaa kipukynnystä.

Oliko se lääke Triptyl? Sitä käytetään koska sen sanotaan nostavan kipukynnystä ja mulle ensin yks lääkäri kirjoitti sitä mutta kun se lääke ei oikeastaan kipulääke vaan se nostaa kipukynnystä mutta ei tehoa heti kipuihin ja mä tarvitsin juuri sellaisen joka on kipulääke joka tehoaa heti ja onneksi eri lääkäri kirjoittikin sen mulle ja varsinkin kun mä en olisi edes saanut sitä ottaa eikä se auttanut kipuihin ja sain haittavaikutuksetkin mutta aika montaa muutakin lääkettä määrätään johonkin mihin ei tavallaan tarkoitettu

Vierailija
14/16 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se lääke Triptyl? Sitä käytetään koska sen sanotaan nostavan kipukynnystä ja mulle ensin yks lääkäri kirjoitti sitä mutta kun se lääke ei oikeastaan kipulääke vaan se nostaa kipukynnystä mutta ei tehoa heti kipuihin ja mä tarvitsin juuri sellaisen joka on kipulääke joka tehoaa heti ja onneksi eri lääkäri kirjoittikin sen mulle ja varsinkin kun mä en olisi edes saanut sitä ottaa eikä se auttanut kipuihin ja sain haittavaikutuksetkin mutta aika montaa muutakin lääkettä määrätään johonkin mihin ei tavallaan tarkoitettu

76 sanaa lauseessa on aika hyvin, jos oikein laskin

Vierailija
15/16 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni meilläkin pojan korviin silmätippoja putkituksen jälkeen. Tosin lääkäri kyllä ohjeisti ja niin ohjeisti farmaseuttikin. Eli onkohan mies kuunnellut?

Vierailija
16/16 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkävirkehullu vastaa aina näihin lääkeketjuihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme