Kuinka pitkään saattohoitokodissa yleensä ollaan?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Siellä ollaan niin kauan, kun kuolee.
Joo sen jo päättelin 😊 Mutta siis viikko, kuukausi, vuosi..??
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Jotkut käyvät kuukausien ajan siellä välillä ja ovat välillä omassa kodissaan.
Ne, jotka ovat jo huonommassa kunnossa, eivätkä enää pääse kotiin, menehtyvät yleensä parissa viikossa.
Kaikki tiedossa olevat tapaukset n.10 lähipiiristäni, niin elinaikaa on ollut jäljellä 1-6pv.
Faijalla meni saattohoitopäätöksestä 5kk kuolemaan. Asui jo valmiiksi hoivakodissa joten ei muuttanut saattohoitokotiin erikseen.
Kunnes lähdetään viimeiselle matkalle.
Isäni meni sunnuntaina kun emme enää pystyneet kotona pitämään kipuja kurissa. Kuoli torstaiaamuna.
Terhokodissa ollaan keskimäärin kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Terhokodissa ollaan keskimäärin kaksi viikkoa.
Kiitos!
Mun mummo oli saattohoitokodissa kuukauden.
Aika riippuu siitä, kuinka kauan loppuvaihe kestää alkaen siitä, kun ei enää tule toimeen kotona. Se voi mennä muutamassa tunnissa mutta voi kestää useampia viikkojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä nyt ollaan niin uteliaita ja hymyileviä että. Muista että itsekin kuolet, ehkä Janitaa aiemmin, kukaan ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mummo oli saattohoitokodissa kuukauden.
Aika riippuu siitä, kuinka kauan loppuvaihe kestää alkaen siitä, kun ei enää tule toimeen kotona. Se voi mennä muutamassa tunnissa mutta voi kestää useampia viikkojakin.
Jopa kuukausia joskus, koska ei ihmisen elinaikaa voi ennustaa aina kovinkaan tarkasti. Ja sinne siirtymisestä päätöksen tekee lääkäri, silloin kuin mistään hoidosta ei ole apua enää.
Kotona voi myös olla saattohoidossa, jos pärjää kipujen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä nyt ollaan niin uteliaita ja hymyileviä että. Muista että itsekin kuolet, ehkä Janitaa aiemmin, kukaan ei tiedä.
Mikäs sua risoo? 😳
Ja kuka on Janita?
Mun tuttu oli Terhokodissa 3 vuotta. MS-tauti.