Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka sanoa hääkutsussa nätisti, että juhlat eivät sovellu lapsille?

Vierailija
31.12.2019 |

Juuri noin niin kuin otsikossa, niinkö? Vai onko vielä nätimpää ilmausta, ideoita?

Kommentit (643)

Vierailija
181/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku aina loukkaantuu, mutta minä olen sitä mieltä, että sellaisista ihmisistä ei tarvitse välittää joiden mielestä toisen ihmisen hääjuhlan pitäisi pyöriä heidän napansa ympärillä.

Juuri näin ja sama toisinpäin. Kurjaa kun ilmoitamme ettemme tule niin alkaa saakelinmoinen vinkuna, miksi ette tule, tulisitte nyt.

Emme tule, emmekä ole velvollisia perustelemaan. Meille häät on perhejuhla, emme jätä lapsia kotiin. Sinä saat juhlia miten haluat, ja me voimm tehdä jotain kivaa sillä ajalla kun osallistuisimme tylsiin häihisi. Ps. Emme lähetä lahjakaan.

Tämä.

No minusta on kyllä erittäin hyvä, että ihmiset jotka haluaisivat päättää muiden juhlista ("meille häät on perhejuhla" - niin, omat häänne, muiden juhlat ovat sellaiset millaisiksi ne järjestetään) tai pitävät meidän juhlia jo valmiiksi tylsinä jättävät tulematta. Häät tulee lähes poikkeuksetta ihan hemmetin kalliiksi, ei sinne tarvitse ketään nenännyrpistelijöitä patsastelemaan.

Jos sinulle on jokin ongelma järjestää häät, älä niitä järjestä. Minä taas olen ilomielin tulematta ja tuhlaamatta sinun takiasi aikaani ja rahaani. Win-ein

Miksi minulle olisi ongelma järjestää häät? Minä ymmärrän täysin, jos et sinä halua jonkun tuttusi häihin mennä, minä en vaan ymmärrä tuota vihamielistä asennetta. Mitä varten sinä edes pidät yhteyttä ihmisiin, jotka ovat sinusta saakelin vinkujia ja juhlatkin ovat tylsät? Eikös elämä olisi helpompaa ilman ihmisiä joista ajattelet noin negatiivisesti.

Sinähän tuossa valitat miten kalliiksi häiden järjästäminen tulee? No älä järjestä niin ei tule kalliiksi.

Olen eri, mutta eikö kaikilla ole joku määrä vieraita, jonka suurin piirtein haluaa kutsua? Tai minkä kokoiset häät haluaa pitää? Saako ihminen pitää häät vain jos hän pystyy pitämään vierasmäärän rajattomana?

Jos ihminen haluaa rennosti istua iltaa kavereiden kanssa niin miksi hän ylipäätään haluaa järjestää ne häät? Häitä ei ole pakko järjestää ollenkaan. Lähinä tämä järjestäjien selittely on omituista.

Koska hän haluaa juhlia naimisiinmenoa rennosti kavereiden kanssa? Mikä tässä nyt on vaikeaa? Se, että avioliiton kunniaksi järjestettyjä juhlia tavataan kutsua termillä "häät" silloinkin, kun ne eivät istu sinun käsitykseesi perinnejuhlista?

-eri

Vierailija
182/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyllä on ihme tyyppejä liikkeellä. Ei kaikkien häät ole siellä pikkukylän seurakuntatalolla tai jumppasalissa, mihin on askarreltu kämäisiä tiimarikoristeita ja ruoka on perusbulkkia ja sitten vedetään viinaa. Jotkut häät voivat esim. olla hienoissa ravintoloissa, joissa ruoka on erittäin laadukasta ja morsiuspari toivoisi että jokainen vieras saisi siitä nauttia - eikä esim. huolehtia lapsista samalla. Mutta ei, kun ne omat ekat ja tokat, kolmannet ja neljännet häät vietetään suomityyliin turpean morsiamen tatskoja katsellessa ja sitten juodaan perskännit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku tai jotkut tahalleen yrittää ärsyttää älyvapailla kommenteillaan  :D  Perhejuhla ja perhejuhla, mikä hiton perhejuhla häät on? Se on juhla jonka järjestäjä päättää minkälaiset ne pippalot on, perheineen tai ilman, isot tai pienet.

Nämä samat yksilöllisyytensä ja minuutensa kadottaneet äiteet varmaan rehaa ne tenavat töihinkin kun perhe on yksikkö eikä minnekään voi mennä ilman lapsia. Mielenkiintoista ajatella jotta mitäs sitten kun nuo kersansa kasvavat aikuisiksi, mitä se elämä sitten on? Kun ei ole ketään kenessä roikkua ja riippua. Tai no, tiedän mä toki semmosia äitee ihmisiä jotka on takertuneet sen aikuisenkin lapsensa paidan helmaan kiinni ja sekaantuu niiden elämään jatkuvasti.

Kyllähän tässä on miljoona kertaa sanottu ettei niitä häitä ole pakko järjestää. Varsinkaan jos ei ole varaa siihen. Mikä ihmeen pakkomielle näillä jankkareilla on häistä?

Mutta jos haluaa järjestää häät ja nimenomaan lapsettomat häät?

Vierailija
184/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että haluaa pitää edulliset häät, on toisinaan eri asia kuin se, ettei ole varaa järjestää häitä. Argumentit selvästi loppuneet.

Haluan nimenomaan järjestää illanistujaiset. Sitä ennen vain kipaistaan kirkossa. Ei mitään pompöösiä kyläjuhlaa. Mikä oli ongelma? Täällä kysytään neuvoja hyvin monenlaisiin tilanteisiin ja aina on joku rölli vinkumassa. Menkää takaisin pesäänne ja antakaa täysjärkisten keskustella rauhassa.

Selkeästi tuo "edullisuus " ilmaisee ettei ole varaa. Useampaan kertaan on kerrottu että naimisiin voi mennä hyvin edullisesti ja "häitä" ei ole pakko järjestää ollenkaan. Luuleko nämä morsmaikut , että ihmisiä kiinnostaa vähääkään heidän häänsä?

Vierailija
185/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on ihmisiä jotka jankkaavat että häät ovat perhejuhla? Ihan kuin hääparin olisi pakko kutsua jonkun lain mukaan kaikki sukulaiset. Tietääkseni sellaista lakia ei ole ja hääpari on vapaa järjestämään häänsä oman makunsa mukaan. Jos ei ole väleissä sukunsa kanssa niin häät voi pitää vaikka kaveriporukalla. Tai hiljaiset vihkiäiset todistajien läsnäollessa ilman mitään vieraita ja juhlia.

Täällä av:lla näkee paljon kommentteja mistä huokuu kuinka kaikki halutaan tasapäistää, puhutaan sitten häistä, lastenhoidosta tai mistä vaan. Kaikki asiat kaikille ihmisille saman kaavan mukaan, poikkeuksia ei sallita!

Yksilöllisyys ja valinnanvapaus kunniaan! Eläkäämme kaikki oman näköistä elämäämme!

Vierailija
186/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3 pientä lasta ja me olemme joko isä tai äiti tai me 5. Ei me voida lapsia jättää vaatekomeroon ja lähtee kahdestaan mihinkään. Jos kutsussa lukee isän ja äidin nimi eikä erikseen ettei lapsia niin tottakai menemme kaikki 5. Jos lukee ettei lapsia niin menee isä tai äiti tai ei kukaan. Ei meillä ole hoitopaikkaa lapsille.

Ei hoitopaikkaa? Vink: MLL.

Kaikki ei halua jättää lapsiaan ventovieraalle pitkäksi aikaa, eikä kaikki lapsetkaan suhtaudu sellaiseen hyvin.

Vierailija
187/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku tai jotkut tahalleen yrittää ärsyttää älyvapailla kommenteillaan  :D  Perhejuhla ja perhejuhla, mikä hiton perhejuhla häät on? Se on juhla jonka järjestäjä päättää minkälaiset ne pippalot on, perheineen tai ilman, isot tai pienet.

Nämä samat yksilöllisyytensä ja minuutensa kadottaneet äiteet varmaan rehaa ne tenavat töihinkin kun perhe on yksikkö eikä minnekään voi mennä ilman lapsia. Mielenkiintoista ajatella jotta mitäs sitten kun nuo kersansa kasvavat aikuisiksi, mitä se elämä sitten on? Kun ei ole ketään kenessä roikkua ja riippua. Tai no, tiedän mä toki semmosia äitee ihmisiä jotka on takertuneet sen aikuisenkin lapsensa paidan helmaan kiinni ja sekaantuu niiden elämään jatkuvasti.

Kyllähän tässä on miljoona kertaa sanottu ettei niitä häitä ole pakko järjestää. Varsinkaan jos ei ole varaa siihen. Mikä ihmeen pakkomielle näillä jankkareilla on häistä?

Hä? Ooksä nyt väärässä ketjussa? Eihän tässä varallisuudesta eikä pakosta ole kyse, vaan siitä että ei halua lapsia häihinsä. Eiku joo, sä oot se yksi ärsyttäjäyrittäjä, ärsyttäisit edes kunnolla etkä alentuisi jollekin 5 vuotiaan tasolle.

Vierailija
188/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle häät tarkoittaa massiivista sukujen yhteistä juhlaa, joihin pitäisi kutsua ainakin 200 vierasta ettei kukaan kaveri, sukulainen, työkaveri, naapuri tai entinen luokkakaveri loukkaannu. Budjetti pitäisi olla rajaton, juomat järjestäjien piikkiin ja lahjaksi pitäisi kelpuuttaa vaikka ne Pentikin kynttilät. Ruokaa pitäisi olla sen kymmentä sorttia, ettei siitäkään mieltään kukaan pahoita. Ohjelmaa täytyy olla sekä aikuisille että lapsille.

Oikeasti ihmiset. Hääjuhlia järjestäessä on tasan tarkkaan mahdotonta miellyttää joka ikistä ihmistä. Eikä se ole tarkoituskaan. Häät ovat ennen kaikkea hääparin juhla, ei sukulaisten, kavereiden tai muiden.

Vierailija
189/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluukin, että miksi haluaa? Se ei ole tarpeellista.

Vierailija
190/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini ilmaisi näin: "Juhlimme aikuisten kesken." Minusta tyyli oli selkeä ja ystävällinen.

Vierailija
191/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku aina loukkaantuu, mutta minä olen sitä mieltä, että sellaisista ihmisistä ei tarvitse välittää joiden mielestä toisen ihmisen hääjuhlan pitäisi pyöriä heidän napansa ympärillä.

Juuri näin ja sama toisinpäin. Kurjaa kun ilmoitamme ettemme tule niin alkaa saakelinmoinen vinkuna, miksi ette tule, tulisitte nyt.

Emme tule, emmekä ole velvollisia perustelemaan. Meille häät on perhejuhla, emme jätä lapsia kotiin. Sinä saat juhlia miten haluat, ja me voimm tehdä jotain kivaa sillä ajalla kun osallistuisimme tylsiin häihisi. Ps. Emme lähetä lahjakaan.

Tämä.

No minusta on kyllä erittäin hyvä, että ihmiset jotka haluaisivat päättää muiden juhlista ("meille häät on perhejuhla" - niin, omat häänne, muiden juhlat ovat sellaiset millaisiksi ne järjestetään) tai pitävät meidän juhlia jo valmiiksi tylsinä jättävät tulematta. Häät tulee lähes poikkeuksetta ihan hemmetin kalliiksi, ei sinne tarvitse ketään nenännyrpistelijöitä patsastelemaan.

Jos sinulle on jokin ongelma järjestää häät, älä niitä järjestä. Minä taas olen ilomielin tulematta ja tuhlaamatta sinun takiasi aikaani ja rahaani. Win-ein

Miksi minulle olisi ongelma järjestää häät? Minä ymmärrän täysin, jos et sinä halua jonkun tuttusi häihin mennä, minä en vaan ymmärrä tuota vihamielistä asennetta. Mitä varten sinä edes pidät yhteyttä ihmisiin, jotka ovat sinusta saakelin vinkujia ja juhlatkin ovat tylsät? Eikös elämä olisi helpompaa ilman ihmisiä joista ajattelet noin negatiivisesti.

Sinähän tuossa valitat miten kalliiksi häiden järjästäminen tulee? No älä järjestä niin ei tule kalliiksi.

Olen eri, mutta eikö kaikilla ole joku määrä vieraita, jonka suurin piirtein haluaa kutsua? Tai minkä kokoiset häät haluaa pitää? Saako ihminen pitää häät vain jos hän pystyy pitämään vierasmäärän rajattomana?

Jos ihminen haluaa rennosti istua iltaa kavereiden kanssa niin miksi hän ylipäätään haluaa järjestää ne häät? Häitä ei ole pakko järjestää ollenkaan. Lähinä tämä järjestäjien selittely on omituista.

Miksi itse halusit pitää häät, eikö lastenkutsuja voinut järjestää ilman naimisiinmenoa?

Vierailija
192/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että haluaa pitää edulliset häät, on toisinaan eri asia kuin se, ettei ole varaa järjestää häitä. Argumentit selvästi loppuneet.

Haluan nimenomaan järjestää illanistujaiset. Sitä ennen vain kipaistaan kirkossa. Ei mitään pompöösiä kyläjuhlaa. Mikä oli ongelma? Täällä kysytään neuvoja hyvin monenlaisiin tilanteisiin ja aina on joku rölli vinkumassa. Menkää takaisin pesäänne ja antakaa täysjärkisten keskustella rauhassa.

Selkeästi tuo "edullisuus " ilmaisee ettei ole varaa. Useampaan kertaan on kerrottu että naimisiin voi mennä hyvin edullisesti ja "häitä" ei ole pakko järjestää ollenkaan. Luuleko nämä morsmaikut , että ihmisiä kiinnostaa vähääkään heidän häänsä?

Miksi ihmiset eivät saisi järjestää haluamansa kaltaisia juhlia? Jos haluaa pienet juhlat nikn sitten haluaa.

Miksi jankkaat asiasta monta kommenttia peräkkäin, etkö oikeasti ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
193/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluukin, että miksi haluaa? Se ei ole tarpeellista.

Miksi ei haluaisi? Mikä sinä olet määrittelemään, mikä on tarpeellista ja mikä ei?

Vierailija
194/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalle häät tarkoittaa massiivista sukujen yhteistä juhlaa, joihin pitäisi kutsua ainakin 200 vierasta ettei kukaan kaveri, sukulainen, työkaveri, naapuri tai entinen luokkakaveri loukkaannu. Budjetti pitäisi olla rajaton, juomat järjestäjien piikkiin ja lahjaksi pitäisi kelpuuttaa vaikka ne Pentikin kynttilät. Ruokaa pitäisi olla sen kymmentä sorttia, ettei siitäkään mieltään kukaan pahoita. Ohjelmaa täytyy olla sekä aikuisille että lapsille.

Oikeasti ihmiset. Hääjuhlia järjestäessä on tasan tarkkaan mahdotonta miellyttää joka ikistä ihmistä. Eikä se ole tarkoituskaan. Häät ovat ennen kaikkea hääparin juhla, ei sukulaisten, kavereiden tai muiden.

Höpöhöpö. Häät järjestetään yksinomaan perheen ja suvun takia. Miksi muuten vaivautua?

Vierailija
195/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä juhlissa vois olla aina se ns virallinen osuus ja ruokailut ja kahvit kaikille. Sitten illemmalla vois pitää jatkot vain tietyn porukan kesken. Kauhean kurjaa jos tietyt ryhmät jätetään kutsumatta. Mulla on esim vanhoja sukulaisia, jotka ei jaksa kun max muutaman tunnin olla juhlissa, samaten kuin pieniä lapsia. On myös liikuntarajoitteisia sekä muilla tavoin rajoittuneita ihmisiä. Haluaisin silti kutsua nämäkin juhliin. Toisaalta voihan se olla että jotkut ihmiset ovat siinä asemassa että heidän kaikki sukulaisensa ja tuttavansa ovat terveitä ja jaksavia ja jaksavat myös juhlia yötä myöten..

Tajuatko, kuinka paljon juhlapaikka, ruokailut ja tarjoilut "kaikille" maksaa?

Se ei ole kutsuttujen ongelma. Älä järjestä juhlia, jpihin sinulla ei ole varaa.

Ei kukaan ole järjestämässä juhlia, joihin ei ole varaa. Lapset jätetään kutsumatta.

No silloinhan järjestät juhlat joihin sinulla ei ole varaa. Ääliökö olet?

Kutsun tasan heidät, jotka haluan, ja järjestän tasan sellaista ohjelmaa, kuin haluan. Mistä keksit tuon väärän oletuksen, että ei olisi varaa?

Nimittely ei ole sivistynyttä käytöstä. Toivottavasti et käyttäydy noin huonosti niissä häissä, joihin sinut ehkä kutsutaan.

Vierailija
196/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä juhlissa vois olla aina se ns virallinen osuus ja ruokailut ja kahvit kaikille. Sitten illemmalla vois pitää jatkot vain tietyn porukan kesken. Kauhean kurjaa jos tietyt ryhmät jätetään kutsumatta. Mulla on esim vanhoja sukulaisia, jotka ei jaksa kun max muutaman tunnin olla juhlissa, samaten kuin pieniä lapsia. On myös liikuntarajoitteisia sekä muilla tavoin rajoittuneita ihmisiä. Haluaisin silti kutsua nämäkin juhliin. Toisaalta voihan se olla että jotkut ihmiset ovat siinä asemassa että heidän kaikki sukulaisensa ja tuttavansa ovat terveitä ja jaksavia ja jaksavat myös juhlia yötä myöten..

Tajuatko, kuinka paljon juhlapaikka, ruokailut ja tarjoilut "kaikille" maksaa?

Se ei ole kutsuttujen ongelma. Älä järjestä juhlia, jpihin sinulla ei ole varaa.

Ei kukaan ole järjestämässä juhlia, joihin ei ole varaa. Lapset jätetään kutsumatta.

No silloinhan järjestät juhlat joihin sinulla ei ole varaa. Ääliökö olet?

Oletko synnyttänyt aivosikin lasten mukana?  -eri

?? Ei minulla ole lapsia. Enkä ole järjestänyt juhlia jpita minulla ei ole varaa järjestää.

Eihän tuokaan ole, jolle kommentoit.

Vierailija
197/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, tässä ketjussa on jo monta sivua ollut yksi jankkaaja joka ei selvästi pääse yli ajatuksesta että ihmisillä on juhlien suhteen erilaisia toiveita ja mieltymyksiä.

Lopeta jo, rupeaa aika puuduttavaksi käymään kun tunget samaa asiaa joka kommenttiin.

Mitä et ole nyt ymmärtänyt?

Vierailija
198/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kutsuun, että häiden ”teema”, kuten teidä alkonarkki-wt-elämän teema noin muutenkin on päihteiden käyttö ja siitä seuraavat rajattomat ja pidäkkeettömät seksuaaliset teot.

Vierailija
199/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kukaan ei halua osallistua häihin, mutta osallistuu sosiaalisesta pakosta. Mutta vain, jos lapsetkin kutsutaan. En nyt ihan hahmota logiikkaa, mutta olenkin lapseton.

Vierailija
200/643 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Häät järjestetään yksinomaan perheen ja suvun takia. Miksi muuten vaivautua?

Jankuti jankuti, sä pysyt edelleen siellä 5 vuotiaan tasolla.