Kuinka sanoa hääkutsussa nätisti, että juhlat eivät sovellu lapsille?
Juuri noin niin kuin otsikossa, niinkö? Vai onko vielä nätimpää ilmausta, ideoita?
Kommentit (643)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai lapsetkin ovat tervetulleita juhlimaan!
Sitähän tässä kysyttiinkin.. eiku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku aina loukkaantuu, mutta minä olen sitä mieltä, että sellaisista ihmisistä ei tarvitse välittää joiden mielestä toisen ihmisen hääjuhlan pitäisi pyöriä heidän napansa ympärillä.
Juuri näin ja sama toisinpäin. Kurjaa kun ilmoitamme ettemme tule niin alkaa saakelinmoinen vinkuna, miksi ette tule, tulisitte nyt.
Emme tule, emmekä ole velvollisia perustelemaan. Meille häät on perhejuhla, emme jätä lapsia kotiin. Sinä saat juhlia miten haluat, ja me voimm tehdä jotain kivaa sillä ajalla kun osallistuisimme tylsiin häihisi. Ps. Emme lähetä lahjakaan.Tämä.
No minusta on kyllä erittäin hyvä, että ihmiset jotka haluaisivat päättää muiden juhlista ("meille häät on perhejuhla" - niin, omat häänne, muiden juhlat ovat sellaiset millaisiksi ne järjestetään) tai pitävät meidän juhlia jo valmiiksi tylsinä jättävät tulematta. Häät tulee lähes poikkeuksetta ihan hemmetin kalliiksi, ei sinne tarvitse ketään nenännyrpistelijöitä patsastelemaan.
Jos sinulle on jokin ongelma järjestää häät, älä niitä järjestä. Minä taas olen ilomielin tulematta ja tuhlaamatta sinun takiasi aikaani ja rahaani. Win-ein
Miksi minulle olisi ongelma järjestää häät? Minä ymmärrän täysin, jos et sinä halua jonkun tuttusi häihin mennä, minä en vaan ymmärrä tuota vihamielistä asennetta. Mitä varten sinä edes pidät yhteyttä ihmisiin, jotka ovat sinusta saakelin vinkujia ja juhlatkin ovat tylsät? Eikös elämä olisi helpompaa ilman ihmisiä joista ajattelet noin negatiivisesti.
Sinähän tuossa valitat miten kalliiksi häiden järjästäminen tulee? No älä järjestä niin ei tule kalliiksi.
Olen eri, mutta eikö kaikilla ole joku määrä vieraita, jonka suurin piirtein haluaa kutsua? Tai minkä kokoiset häät haluaa pitää? Saako ihminen pitää häät vain jos hän pystyy pitämään vierasmäärän rajattomana?
Jos ihminen haluaa rennosti istua iltaa kavereiden kanssa niin miksi hän ylipäätään haluaa järjestää ne häät? Häitä ei ole pakko järjestää ollenkaan. Lähinä tämä järjestäjien selittely on omituista.
Koska hän haluaa juhlia naimisiinmenoa rennosti kavereiden kanssa? Mikä tässä nyt on vaikeaa? Se, että avioliiton kunniaksi järjestettyjä juhlia tavataan kutsua termillä "häät" silloinkin, kun ne eivät istu sinun käsitykseesi perinnejuhlista?
-eri
Tässähän näköjään on kysymys siitä, että termi "häät" on aikaisemmin vakiintunut perhe/sukujuhlaksi. Eli jos haluaa järjestää tästä poikkeavat "häät" niin on aika selvää, että joutuu joko selittelemään tai kestämään potentiaalisten vieraiden ihmettelyä. Sen kanssa pitää juhlan järjestäjän vain keskenään selvitä. Näköjään se on vähän vaikeaa.
Vieraille se vaikuttaa vaikeaa olevan, järjestäjä kyllä tietää mitä tahtoo - tai ei tahdo, niitä lapsia häihinsä.
Osoitatte kutsut pariskunnille nimellä ja sinkuille avec. Ilman sanaa perheineen. Sivistyneiden pitäisi ymmärtää tästä.
Sivistymättömämmille voi kirjoittaa vaikka, että juhlistamme avioliittoamme aikuisten kesken.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat kutsuun että ”Juhlat ovat tarkoitettu ensisijaisesti vain aikuisille” . Eiköhän se tuosta selviä jokaiselle kutsun saaneelle että lapset jätetään kotiin ilman että kukaan pahoittaa mieltänsä. Onnea tulevaan hääjuhlaan🥂🍾🙂
Jos juhlat ovat ensisijaisesti jollekin viiteryhmälle, kaikki eivät tajua jättää lapsukaisia kotiin.
Ensisijaisuus kannattaa jättä kutsusta pois.
K18 on ihan hyvä perusniitti, mutta sanailisin itse jotakin muka nättiä:
- Juhlitaan aikuisessa seurassa
- Aikuinen tilaisuus
- Aikuisjuhlatilaisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInua ja siskoani ei koskaan otettu mukaan häihin lapsina vaikka meidät oli perheenä kutsuttu, sehän olisi ollut ihan kamalaa meille lapsille kun ei mitään tekemistä, rasittavaa kirkossa istumista ja sitten hirveä hälinä syödessä ja koko homma kestää tuntikausia. Eihän lapset mistään naimisiin menosta mitään tajua! Vahemmat menivät aina kaksin ja säälivät niitä tuttujen tai muiden sukulaisten lapsia jotka oli sinne raahattu tylsistymään.
Monet vanhemmat kuulemma ottivat vain lapsensa mukaan sinne esitelläkseen heitä ja yrittivät viedä lapsillaan koko shown mikä oli kuulemma mautonta, koska vihkipäivä kuuluu vihkiparille. Kysyivät missä me ollaan, ja vanhemmat sanoivat ettei tämä ole mikään sukukokous tai serkkupäivät, että tavataan niissä sitten myöhemmin kun tulee ristiäisiä ja synttäreitä kuitenkin.
Meidät tyttäret otettiin mukaan häihin vasta kun olimme teinejä eli 14 ja 15 ikäiset.
Ja tällä järjestelyllä ihmiset eivätnykyään edes serkkujaan tunne. Ei ristiäisiin ja muihin juhliin ole tapana kutsua mitään isoa porukkaa. Ehkä kummit ja isovanhemmat.
Ristiäiset ovat perhejuhla. Onpas junttia olla kutsumatta lapsia.
Lapsille on järjestetty ammattitaitoinen hoitaja juhlien ajaksi, joten vanhemmat tulkaa häihin kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pöyristyttävää. Eihän ne lapsetkaan opi tarpeeksi elämästä, jos ne aina sysätään sivuun. Lapsen kanssa voi poistua hyvissä ajoin, ennen 'aikuismaisia' temmellyksiä.
Tajuatko yhtään paljonko esim. ruokailut häissä maksaa? Kuka haluaa tinkiä muusta vierasmäärästä ja omien ystävien määrästä, jotta sinä voit tulla juhliin viisihenkisen perheesi kanssa opettamaan lapsille elämää ja pöytätapoja? Tai jos tilat kuitenkin sallivat isomman porukan, kuka silti haluaa kustantaa ravintolaruokailun sinulle ja opetuslapsillesi ja katsoa sitten kun poistutte juuri kun juhlat varsinaisesti ovat alkamassa?
Kerro mitä iloa tai lisäarvoa teidän seurueesta on hääparille?
Jos tekee itse, ruokailut ovat edulliset. Eikä jonkun nuorisoseurantalon vuokraaminen niin paljoa maksa.
Kaikki eivät halua pitää junttihäitä nuorisotalolla, jossa syödään itse tehtyä kalasoppaa ja juodaan virosta tuotua lapparia suoraan tölkistä. Varsinkaan vain sen takia, että sitten voi kutsua liudan räkänokkia, ettei niiden vanhemmat pahastu.
Jos haluaa panostaa puitteisiin myös lapsivieraan hinta per mukula kasvaa huomattavasti.Eli taas päästään siihen, ettei varat riitä juhlien järjestämiseen.
Hohhoijaa. Rahat riittää juhlien järjestämiseen, rahat eivät vaan riitä rajattoman suurten ja kalliiden häiden järjestämiseen. Et ehkä tiennyt, mutta on itseasiassa hyvin harvinaista päästä järjestämään juhlia ilmaan minkäänlaista ylärajaa budjetille. Useimmat parit joutuvat tinkimään jostain. Joku tinkii sitten niistä lapsivieraista.
= varat eivät riitä. No niin, tuli kyllä moneen kertaan selväksi.
Väärin. On ihan hyvin varaa järjestää toivomamme kaltaiset juhlat. 80 henkilöä, laadukas pitopalvelu, ei lapsia. Ei olisi ollut varaa järjestää vaikka 300 hengen sukuhäitä, mutta se ei ollut meillä tavoitekaan, joten en ymmärrä miten se tähän edes liittyy. Ei olisi ollut varaa järjestää sellaisia juhlia joita emme järjestä - entä sitten? Ei ole varaa 400 neliön kartanoonkaan, mutta ei me silti kadulla asuta. Vähän samalta kuulostaa tuo logiikka, ettei häitä saisi järjestää lainkaan jos ei sitä ole mahdollista tehdä kokonaan ilman budjettia.
Ymmärrättehän myös perheyksikkömammat olla loukkaantumatta, kun ystävänne eivät saavu riemusta kiljuen kantamaan lahjoja lastenne ristiäisiin ja synttäreille.
Ei lapsia häihin, kiitos.
Minusta tuo olisi ihan selvä toive kutsussa.
Ei lapsia häihin, kiitos -lause on työni puolesta erittäin vahvasti kannatettava ajatus.
Joko lapsi tippuu mereen ja joku bestman hyppää perään tai lapsi tajumattomuuttaan vetää pöytäliinasta hääkakun nurin, sotkee kermavaahdolla kaiken -korostan KAIKEN- ja syö pihan pensaasta myrkkymarjoja joten hälytetään ambulanssi.
-
Asiat poimittu eri häistä, joissa lasten myötä tunnelma ei ainakaan kohonnut.
-
On joulu, vappu ja juhannus.
Nauttikaa niistä lasten kanssa, älkää häistä.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan hääpari ei kitise jälkeenpäin siitä, etteivät perheelliset päässeet. Meillä ei ollut varaa opiskelijoina palkata MLL:n hoitajaa riittävän moneksi tunniksi, emmekä näin ollen päässeet tuttavapariskunnan lapsettomiin häihin. Kun tapasimme myöhemmin häiden jälkeen, morsian kertoi miten muut olivat kyllä saaneet lapsenvahdit järjestettyä (totta kai, heillä mummot ja vaarit, meillä ei), eikä hän tuntunut uskovan meitä.
Lisäkitkaa toi tietysti sekin, että tiesin lapsettoman teeman jo aiemmin, enkä välittänyt osallistua ts. maksaa osaa polttareista, kun en pääsisi häihinkään. Meidän odotettiin maksavan morsiolle myös hääpäivää varten kasvohoitoja, toimivan makuutuomarina ja muuta. Koin itselleni aika epämielekkäänä mahdollistaa toisten juhlia pääsemättä itse edes kahville sinne, koska mulla sattui olemaan lapsia.
Tämä!
Kutsuja kutsukoon ketä tahtoo haluamillaan rajoituksilla ja tyytyy siihen, että syystä tai kolmannesta jokin rajoitus estää kutsutun saapumisen. Osallistumattomuudesta marmattaminen on typerää, varsinkin, jos se on itse aiheutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi järjestää häitä jos ihan perusasiatkin ovat täysin hakusessa?
Sinulle se ehkä on elämän perusasia, että koko maailma pyörii sinun lastesi ympärillä, mutta katsos kun muiden ihmisten näkökulmasta näin ei ole.
Sama koskee näitä morsmaikkuja. Ketään ei jotkut wt häät kiinnosta. Älä vaivaudu kutsumaan. Win-win
Aika hiton montaa ihmistä ainakin meidän häät kiinnosti ja hauskaa oli. Sinun kaltaisiasi kitkeriä murjottajia en toki kutsunut. Siltä varalta, että olet livenä onnistunut feikkaamaan mukavaa ja normaalia ja joku erehtyy sinut juhliinsa kutsumaan, niin niihin kutsuihin voi myös vastata "ei kiitos".
Vieraat katspivat velvollisuudekseen osallistua. Toki siitä voit iloita.
Kyllä, ihan velvollisuudesta iso osa porukasta jäi pikkutunneille ja osa yöksikin. :D
Ihan totta, te paljastatte näillä "kenelläkään ei ole koskaan juhlissa kivaa" -jankkauksillanne enemmän itsestänne kuin yhdestäkään juhlien järjestäjästä. Minä kun olen ollut lähes poikkeuksetta juhlissa joissa on ollut hauskaa ihmisten kanssa joilla on myös ollut hauskaa. Ihmettelen, miksi sinun kaltaisesi edes käyvät sosiaalisissa tapahtumissa jos kaikki on aina niin kurjaa ja tylsää ja hirveää.
Nimenomaan se sosiaalinen konventio pakottaa. Eikä haluta pahoittaa kutsujan mieltä eikä aiheuttaa spekulaatioita muiden keskuudessa.
No, otan osaa. Elämää ehkä helpottaisi jos opettelisi sanomaan "ei". Ei kuitenkaan pidä yleistää tuota omaa juhlainhoa muihin ihmisiin. Me ollaan sen verran monet juhlat suunnilleen samalla porukalla juhlittu, että tiedetään ettei meidän piireissä sinne mennä velvollisuudentunnosta vaan ihan muista syistä.
Aaa - sisäpiiri-suski ilmoittautui! Meidän tiivis kaveripiiri, meidän insidejutut, meidän uniikit huippuhauskat hääleikit, joiden aikana vaivaantuvat häävieraat luistelevat vessaan, ulos, narikkaan ja baariin, kun ei niitä kerta kaikkiaan KESTÄ.
Niin, ei sinun niihinkään häihin ole mikään pakko mennä? En ymmärrä miten aikuinen ihminen ei voi kieltäytyä kutsusta, jos ei tykkää hääjuhlista. Meillä ei ainakaan ihan oikeasti katso pahalla perhe, kaverit, suku - ei kukaan. Jos meidän häihin pitää tulla jonkun "sosiaalisen paineen" takia pilaamaan päivänsä, niin se "sosiaalinen paine" on kyllä ihan omassa päässä.
Sen kun tietäiskin ennalta, onko hääparilla oma pikkuinsidesisäpiiri tekemässä juhlista juhlijoiden näköiset. Siitäkin voisi laittaa lauseen kutsuun!
Mikä sinua oikeasti riepoo? Nyt pitää halveksia jo sitäkin, että jotkut ihmiset tykkäävät viettää vapaa-aikaa yhdessä ja - iik - kutsuvat toisiaan ihan juhliinkin. Ketäs te sitten sinne omiin häihinne kutsutte, satunnaisia vastaatulijoita vai? Ihme porukkaa.
Miksette sitten - iik - juhli ihan keskenänne sen sisäpiirin kanssa?
Mistäs sinä tiedät kenen kanssa me juhlittiin? En minä mistään "sisäpiiristä" ole edes puhunut, sen sinä keksit ihan itse katsottuasi muutaman jenkkiteinileffan liikaa. Ihan tavallisista kavereista on kyse. Ihan oikeasti en nyt ymmärrä mikä sinun ongelmasi on. Se, että joillain ihmisillä on ystäviä ja ystävien kanssa juhlissa hauskaa? Kun kaikilla pitäisi olla yhtä tylsää kuin sinulla?
Itse haluaisin myös aikanaan lapsettomat häät, jotta saisimme panostettua parhaalla mahdollisella tavalla haluttuun, laadukkaaseen menuun intiimissä juhlatilassa.
Haluamme myös mahdollistaa lähimpien ystävien viettävän aikaa aikuisten kesken, kerrankin! Yleensä lapset on menossa mukana, mutta häiden aikana toivomme että kaikilla mahdollisuus keskittyä keskusteluun ja tunnelmasta nauttimiseen pitkälle yöhön, ilman jatkuvia keskeytyksiä.
Yleisellä tasolla puhuen, jos oikeasti haluaa osallistua häihin, ei luulisi olevan mahdoton tehtävä sopia ennakkoon lastenhoidosta yhdeksi illaksi. Etenkin kun kutsut yleensä tulevat kuukausia ennakkoon :)
Vierailija kirjoitti:
Lapsille on järjestetty ammattitaitoinen hoitaja juhlien ajaksi, joten vanhemmat tulkaa häihin kahdestaan.
Lue: vanhemmat saa vetää pikalärvit ja lähteä v-neena viimeistää klo 21 kaiken hauskan alkaessa pois.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin myös aikanaan lapsettomat häät, jotta saisimme panostettua parhaalla mahdollisella tavalla haluttuun, laadukkaaseen menuun intiimissä juhlatilassa.
Haluamme myös mahdollistaa lähimpien ystävien viettävän aikaa aikuisten kesken, kerrankin! Yleensä lapset on menossa mukana, mutta häiden aikana toivomme että kaikilla mahdollisuus keskittyä keskusteluun ja tunnelmasta nauttimiseen pitkälle yöhön, ilman jatkuvia keskeytyksiä.
Yleisellä tasolla puhuen, jos oikeasti haluaa osallistua häihin, ei luulisi olevan mahdoton tehtävä sopia ennakkoon lastenhoidosta yhdeksi illaksi. Etenkin kun kutsut yleensä tulevat kuukausia ennakkoon :)
Amen.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on vaan se, kun nämä valittajat eivät halua sinne koko häihin, kun häissä on heistä tylsää ja kamalaa. Silti nämä eivät osaa sanoa ei. Lapsikiellon mukana heille tarjoiltaisiin kieltäytymistekosyy oikein kultavadilla, mutta siitäkin pitää valittaa. Joillekin ihmisille ei kertakaikkiaan mikään kelpaa.
Sinuna toivoisin vaan, ettei sinun kaveripiiriisi ole eksynyt tällaisia hapannaamoja.
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän ärsyttää ihmisten asenne lapsia kohtaan. Ensinnäkin jos lapsi häiritsee juhlia, on vika minun mielestäni vanhemmissa, ei lapsessa. Järkevä vanhempi vie itkevän lapsen pois kirkosta. Mä väittäisin omien lasten kasvatuskokemuksella, että yli 4 vuotiaat osaavat istua hiljaa kirkossa, ja sitä vanhemmista lapsista tuskin on mitään erityistä haittaa hääjuhlassa.
Mä luulen kuitenkin, että monella morsiamella lasten kutsumatta jättämisessä on kyse ensisijassa rahasta. Häät ovat kallis investointi ja pitopalvelu maksaa. Jättämällä lapset pois, saadaan pienennettyä päälukua ja lisättyä lahjojen määrää, kun kutsutaan vain aikuiset. Köyhää, mutta sellaista se elämä monella on.
Tämä.
Näin se taitaa apn tapauksessakin olla. Alle kouluikäisten kanssa voi olla säätöä enemmän, mutta kouluikäiset pärjäävät ihan mainiosti häät, hautajaiset ja muut kinkerit. Teini-ikäiset ja vanhemmat lapset taas viihtyvät erinomaisen hyvin, etenkin ikäistensä seurassa. Vähän hassua olisi esim ajatella, että perheen 18-vuotias tyttö saa osallistua, mutta 16-vuotias veli ei.
Kovasti puhuttu lasten aiheuttamasta häiriöstä, mutta se ei tosiaan koske kuin aivan pieniä lapsia. Jos minulla olisi vaikkapa 14- ja 12-vuotiaat lapset ja häät olisivat jossain yöpymistä vaativan etäisyyden päässä, emme varmaan osallistuisi vain aikuisten häihin.
Ei ole ihme, että syntyvyys Suomessa senkun laskee laskemistaan, kun häihin , ravintoloihin ja hotelleihin ei lapsia haluta.Lapset häiritsee joka paikassa nykyisin.
Lapset pois, kakkukahvit pois.
Alkoholipitoista/ alkoholitonta juotavaa heti alkuodottelun ja -patsastelun aikana.
Rento tunnelma alusta saakka, kun patsastelu jää minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi järjestää häitä jos ihan perusasiatkin ovat täysin hakusessa?
Sinulle se ehkä on elämän perusasia, että koko maailma pyörii sinun lastesi ympärillä, mutta katsos kun muiden ihmisten näkökulmasta näin ei ole.
Sama koskee näitä morsmaikkuja. Ketään ei jotkut wt häät kiinnosta. Älä vaivaudu kutsumaan. Win-win
Aika hiton montaa ihmistä ainakin meidän häät kiinnosti ja hauskaa oli. Sinun kaltaisiasi kitkeriä murjottajia en toki kutsunut. Siltä varalta, että olet livenä onnistunut feikkaamaan mukavaa ja normaalia ja joku erehtyy sinut juhliinsa kutsumaan, niin niihin kutsuihin voi myös vastata "ei kiitos".
Vieraat katspivat velvollisuudekseen osallistua. Toki siitä voit iloita.
Kyllä, ihan velvollisuudesta iso osa porukasta jäi pikkutunneille ja osa yöksikin. :D
Ihan totta, te paljastatte näillä "kenelläkään ei ole koskaan juhlissa kivaa" -jankkauksillanne enemmän itsestänne kuin yhdestäkään juhlien järjestäjästä. Minä kun olen ollut lähes poikkeuksetta juhlissa joissa on ollut hauskaa ihmisten kanssa joilla on myös ollut hauskaa. Ihmettelen, miksi sinun kaltaisesi edes käyvät sosiaalisissa tapahtumissa jos kaikki on aina niin kurjaa ja tylsää ja hirveää.
Nimenomaan se sosiaalinen konventio pakottaa. Eikä haluta pahoittaa kutsujan mieltä eikä aiheuttaa spekulaatioita muiden keskuudessa.
No, otan osaa. Elämää ehkä helpottaisi jos opettelisi sanomaan "ei". Ei kuitenkaan pidä yleistää tuota omaa juhlainhoa muihin ihmisiin. Me ollaan sen verran monet juhlat suunnilleen samalla porukalla juhlittu, että tiedetään ettei meidän piireissä sinne mennä velvollisuudentunnosta vaan ihan muista syistä.
Aaa - sisäpiiri-suski ilmoittautui! Meidän tiivis kaveripiiri, meidän insidejutut, meidän uniikit huippuhauskat hääleikit, joiden aikana vaivaantuvat häävieraat luistelevat vessaan, ulos, narikkaan ja baariin, kun ei niitä kerta kaikkiaan KESTÄ.
Niin, ei sinun niihinkään häihin ole mikään pakko mennä? En ymmärrä miten aikuinen ihminen ei voi kieltäytyä kutsusta, jos ei tykkää hääjuhlista. Meillä ei ainakaan ihan oikeasti katso pahalla perhe, kaverit, suku - ei kukaan. Jos meidän häihin pitää tulla jonkun "sosiaalisen paineen" takia pilaamaan päivänsä, niin se "sosiaalinen paine" on kyllä ihan omassa päässä.
Sen kun tietäiskin ennalta, onko hääparilla oma pikkuinsidesisäpiiri tekemässä juhlista juhlijoiden näköiset. Siitäkin voisi laittaa lauseen kutsuun!
Mikä sinua oikeasti riepoo? Nyt pitää halveksia jo sitäkin, että jotkut ihmiset tykkäävät viettää vapaa-aikaa yhdessä ja - iik - kutsuvat toisiaan ihan juhliinkin. Ketäs te sitten sinne omiin häihinne kutsutte, satunnaisia vastaatulijoita vai? Ihme porukkaa.
Mistäs sinä tiedät kenen kanssa me juhlittiin? En minä mistään "sisäpiiristä" ole edes puhunut, sen sinä keksit ihan itse katsottuasi muutaman jenkkiteinileffan liikaa. Ihan tavallisista kavereista on kyse. Ihan oikeasti en nyt ymmärrä mikä sinun ongelmasi on. Se, että joillain ihmisillä on ystäviä ja ystävien kanssa juhlissa hauskaa? Kun kaikilla pitäisi olla yhtä tylsää kuin sinulla?
Sulta jäi vissiin huomaamatta se sisäpiirin järjestämä insidevitsiohjelmakohta. Häissä on siis se tilanne, että on hääpari ja heidän muutama kaverinsa, jotka järjestää insideläppäohjalmaa koko tilaisuuden ajan, sukulaiset sun muut paikalla olleet eivät sitä ymmärrä ja tuntevat itsensä täysin turhiksi ja ulkopuolisiksi. Tällaiset häät ovat varsin ikäviä niille "muille". Jos siis halutaan pitää tietyn kohderyhmän kekkerit, niin kannattaa miettiä se niin, että teema kantaa läpi tilaisuuden.