Minkä kokoisia teidän alle kolmekiloisena syntyneet poikavauvat ovat nykyään?
Mua harmittaa kun useissa paikoissa voivotellaan lapsen pientä painoa. Yksi jopa sanoi, että ” sun lapsesi ei tule pärjäämään yhtä hyvin kuin isommat ” ” eikö sua harmita, kun lapsi on joskus luokan pienin” lapsi syntyi alle kolmekiloisena ja on nyt muutaman kuukauden. Nuo sanat harmittavat. Kokoajan lastani vertaillaan isompana syntyneisiin :(
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
194 cm, ei koskaan luokan pienin.
Meillä poika 190 cm :)
Kuka tuollaista paskaa voivottelee? Itse painoin 2,7 kiloa ja sairaalaassa kehuttiin jänteväksi. Aina säälittää kun kuulee kuinka jotkut syntyvät jopa 5 kiloisina. Ei käy mammaakaan kateeksi.
Häh. En ymmärrä.
Poika 16v. Nyt noin 170cm pitkä. Syntymäpaino 2900g, 45cm pituutta.
Poika 15v. Pituutta arviolta sama 170. Syntymäpaino 2500g, pituus 45.
Poika 11v. 143cm pitkä. Syntyessään 2800g.
Poika 7v. 130cm nyt, syntyessään 2700g.
Olen itse 158cm. Kukaan ei ole koskaan lasten ollessa isompia edes maininnut, että olisivat jotenkin pieniä. Ruumiinrakenteeltaan ovat urheilullisia enemmän kuin hoikkia.
Älä välitä. Minäkin kuuntelin tuota. Lapsi on nyt päiväkodissa ja pisimmästä päästä. Ei ole mitään syytä olla huolissaan. Ja tiedätkö mitä? Kukaan ei voi määrittää, mikä on ” paras koko” sellaista ei ole. Unohda tuollaiset asiat.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuollaista paskaa voivottelee? Itse painoin 2,7 kiloa ja sairaalaassa kehuttiin jänteväksi. Aina säälittää kun kuulee kuinka jotkut syntyvät jopa 5 kiloisina. Ei käy mammaakaan kateeksi.
En minäkään ole ajatellut sen olevan ongelma. Oon vaan saanut ulkopuolisilta ihmisiltä kritiikkiä niin paljon, että tuntuu, että riittää. En ymmärrä mikä tarve joillakin ihmisillä on arvostella jatkuvasti.
Ap
Ihanaa kuulla tällaisiä positiivisia kokemuksia kasvusta välillä :)
Ap
Poika painoin2890 kg, oli täysiaikainen. Nyt 20-vuotias 185 cm. Opiskelee yliopistossa IT teknologiaa.
No mä oon itse painanut 4 kg ja oon nyt 150 cm nainen. Tuo syntymäpaino ei välttämättä kerro yhtään mitään. Mun äidille aina voivoteltiin kun oon ollut niin iso. Ainahan on jotain mistä voi narista. Älä nyt hyvä ihminen välitä moisista kommenteista.
Mun poika syntyi pienikokoisena raskausviikkoihin nähden ja mietin että jääkö hän pieneksi, mutta nyt on jo ala-asteella luokkansa pisimmästä päästä eli eipä tuolla ollut vaikutusta.
Poika 3050g ja 47cm oli syntyessään, nyt jäntevä ja keskikokoinen 3-vuotias, ei pelkoa että jäisi jalkoihin.
Kun minulle voivoteltiin vauvani pientä kokoa, niin sanoin ” Olen erittäin ylpeä lapsestani ” siihen loppui voivottelu. Tiedätkö, että joillakin on tarkoitus tuottaa toiselle kurja mieli. Kun et mene siihen kehään mukaan, niin he ymmärtävät , että eivät voi lannistaa. Ja tosiaan, en ymmärrä, miksi sillä hirveästi olisi merkitystä, jos vauva kasvaa kuitenkin, kuten itsellä kasvoi pois. Miten se on multa pois jos vauvani on ollut pienempi kuin toiset vauvat.
Lapseni on nyt aikuinen ja melkein 2metriä
Kiitos teille ihanille vastanneille. Tuli todella hyvä mieli, kun luki näitä ja että ei se mene aina niin kuin minua on peloteltu. Oikein hyvää Uutta Vuotta teille kaikille! ❤️
Meidän kuopus oli 2900gr ja 47 senttiä. Nyt parikymppisenä mittaa on 184 cm ja 70 kiloa. Oli pienempänä erittäin ketterä pienen kokonsa vuoksi, sitten alakoulun yläluokilla sai toiset kiinni ja monista meni ohitsekin. Koskaan pienuudesta ei ollut haittaa. Esim, lätkässä pärjäsi erinomaisesti juuri tuon ketteryyden vuoksi.
Pää pystyyn vain, ja jätä omaan arvoonsa toisten kommentit. Pääasia, että lapsesi ja sinä voitte hyvin!
Minun poikani syntyi raskausviikolla 42 mitoin 1740g/39cm. Nyt 21-vuotiaana hän on 145cm/38kg. Kukaan ei tiedä, että miksi hän on niin pieni varsinkin kun me vanhemmat, sisarukset ja sukulaiset olemme kaikki pitkiä, minäkin naisena 188cm pitkä. Muuten hän kyllä on täysin normaali eikä ole edes vajaaälyinen kuten moni luulee hänen olevan.
Eihän tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa minkä mittainen tulee. Mun esikoinen oli syntyessään 2800 g (51 cm) ja jotenkin synnärillä itse pelästyin pienuutta ja kommentoin kätilöllekin. Mutta kätilö sanoi että on oikein terhakan ja hyvinvoivan oloinen, ei ole mitään huolta siitä että on vähän vähemmän vararavintoa kuin jollain muilla. Luotin kätilöön, hänhän niitä vauvoja on paljon nähnyt, enkä enää murehtinut asiaa.
Mutta tuota pelottelua tosiaan kuulin ihmisiltä että jäisi pysyvästi pieneksi, "sääli kun poika vielä"... Meidän lapset on jo aikuisia ja tuo poika on 178-senttinen, saman mittainen kuin isänsä. Ihan ok mitta, vaikka täällä jotkut uliseekin elämänsä olevan pilalla kun ovat "vain" tuon mittaisia eli keskimittaisia suomalaisia miehiä. Tytär syntyi 2 vuotta myöhemmin ja painoin kilon poikaa enemmän. Tytär on minun mittaiseni eli 160 cm.
Ei alle 5-kiloa syntyessään painavasta pojasta mitään tule!
Vierailija kirjoitti:
Ei alle 5-kiloa syntyessään painavasta pojasta mitään tule!
Ota lääkkeesi & opettele kirjoittamaan suomea!
194 cm, ei koskaan luokan pienin.