Ostaako kukaan tänä päivänä käytettyjä lastenvaatteita?
Siis ihan bodeja, housuja, paitoja jne jotka eivät ole mitään merkkikamaa? Lapselta jäänyt kauheasti vaatteita joista suurin osa saatu käytettynä. Ovat kuitenkin siistejä ja mallissaan. Eivät ole mitään kulahtaneita venahtaneita lumppuja. Hyvin menisi vielä käytössä mutta onko niitä turha yrittää myydä? Tuntuu että kaikille kelpaa vain metsola,gugguu jne. Jos meinaat että kannattaa yrittää myydä niin missä ja miten? En ole missään naamakirjassa joten ne kirppikset eivät ole vaihtoehto. Tässä lähellä on tasan yksi hyvä kirppis mutta noita on niin paljon ettei mitään järkeä alkaa yksitellen hinnoittelemaan. Mutta meneekö taas kaupaksi jos laittaa esim viisi samankokoista paitaa nippuun ja myy niin? Ideoita vastaanotetaan. Olis niistä kiva saada joku roponen lapsen säästöpossuun.
Kommentit (22)
Minä ostan, jos ovat kohtuuhintaisia ja hyväkuntoisia. Nykyisin kyllä varmasti vähemmistö ostaa, kun uusiakin saa parilla eurolla.
Niitä pienimpiä vauvanvaatteita on niin paljon liikkeellä, että ne liikkuvat vähän huonosti. Jotain bodeja sain menemään lastenvaatekirpparilla 0,50 - 1 euron hintaan, paljon jäi yli. Lahjoitin sitten Viroon. Vähän isommat eli 86/92 ja ylöspäin tuntuvat liikkuvan paremmin, kunhan ovat ehjiä ja hyväkuntoisia.
Itse laitan vähänkäytetty.fi myyntiin. Vaatii toki kuvaamisen ja hinnoittelu, mutta saapa ainakin vaatteet pois nurkista. Suurin osa on mennyt kaupaksikin.
Ei osta. Tuollaisia annetaan ainakin pääkaupunkiseudun Face-ryhmissä ilmaiseksi.
Eli vähän kiikunkaakun. Kaikkea itsekin olen myynyt mutta ensimmäistä kertaa olisin lapsen vaatteita myymässä. Siksi ei oikein ole hajua missä ja miten kannattaa myydä vai kannattaako. Edullisesti meinasin hinnoitella, myy sitten miten myy, jos myy. Harmittaa vaan jos näkee hirmu vaivan turhaan. Kirppikselläkin pöytä maksaa sen 40e/vk niin aika paljon saa myydä että edes sen saa pois. Torissa taas tuo summa säästyisi. Onkohan sellainen ihan tuhoon tuomittu idea, että tekis just vaikka toriin yhden ilmoituksen ja luettelee suurinpiirtein mitä on, kuvailee hieman yleisesti ja kuvaa vaatteita. Siitä saisi sitten kysellä tarkemmin jos haluaa. Vois tulla paikan päälle penkomaan tai postittaa jos ostaja niin haluaa. Suurimman ongelman tässä siis tekee tuo vaatemäärä.
Vierailija kirjoitti:
Eli vähän kiikunkaakun. Kaikkea itsekin olen myynyt mutta ensimmäistä kertaa olisin lapsen vaatteita myymässä. Siksi ei oikein ole hajua missä ja miten kannattaa myydä vai kannattaako. Edullisesti meinasin hinnoitella, myy sitten miten myy, jos myy. Harmittaa vaan jos näkee hirmu vaivan turhaan. Kirppikselläkin pöytä maksaa sen 40e/vk niin aika paljon saa myydä että edes sen saa pois. Torissa taas tuo summa säästyisi. Onkohan sellainen ihan tuhoon tuomittu idea, että tekis just vaikka toriin yhden ilmoituksen ja luettelee suurinpiirtein mitä on, kuvailee hieman yleisesti ja kuvaa vaatteita. Siitä saisi sitten kysellä tarkemmin jos haluaa. Vois tulla paikan päälle penkomaan tai postittaa jos ostaja niin haluaa. Suurimman ongelman tässä siis tekee tuo vaatemäärä.
Itse en laittaisi toriin. Siellä on tuhoton määrä lastenvaateilmoituksia, joten menevät todella heikosti kaupaksi. Edes ilmaiseksi en ole saanut menemään hyväkuntoisia vauvanvaatteita.
Heikosti menee perusvaatteet kaupaksi. Lahjoitukseen vaan niin pääsee helpoiten eroon.
Minä kiertelin juuri pari kirppistä, ostin syntyvälle vauvalle bodyja ja housuja tms. Suurimmaksi osaksi ostin 50 senttiä maksavia vaatekappaleita. Löysin yhden hyvän kirppiksen mistä sain ostettua tarvittavat. Joitain vuosia sitten etsiessäni esikoiselle kirppiksiltä vauvan vaatteita niitä oli kaikkialla pilvin pimein. Tykkäsin myös hänelle ostaa vauva-aikana sellaisia säkkejä vaatteita konttähintaan.
Hinnat on kirppiksellä nykyään niin korkeat että ostin tänä syksynä ja talvena vain uutena. Kirppiscollege housut maksoi eilen noin 4€ ja hupparit 7€. Mieluummin ostin uutena housuja 5.90€ ja huppareita 7€.
Olisin valmis maksamaan käytetyistä college housuista 2€, farkuista 4€ ja huppareista 3€. Hinnoittelen tuolla periaatteella itsekin
Ajattelin sisävaatteita 0.20-3e. Toppahaalari 5e. Kenkiä 1-3e. Suurimmat hinnat olisi käyttämättömille tai uudenveroisille.
ap
Minä vein kirpparille 0,20 € hinnalla per vaate, meillä oli myös paljon vaatteita jotka aivan uusia mutta ei ole ehditty edes käyttää. Hyvin ovat kelvanneet kirppiksellä. En tuo edes niitä enää kotiin, vien suoraan vaatekeräykseen ne mitkä ei mene kaupaksi.
Ajattelen kirppismyynnin olevan osa kierrätystä ja jätteenkäsittelyä. Enkä koskaan ole ajatellut sillä tienaavan tai jonkun maksavan osan lasteni vaatekuluja tai vaatteilla säilysi jälleenmyyntiarvo käytön jälkeen.
Hyvin olen päässyt vaatteista eroon, kun hinnoittelen ne mahdollisimman alas - leikki-ikäisen siistit paidat esim. 10- 40 centtiä, Kuomat 2-4€, Reiman toppahaalarit 2-5€, housut 10-50 centtiä ja osan vaatteista niputan 2-5 ryhmäksi. Ja kirppiksen loppupäivät laitan vielä 50%, eikä juuri vaatteita ole jäänyt myymättä, vaan myyn ne viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen kirppismyynnin olevan osa kierrätystä ja jätteenkäsittelyä. Enkä koskaan ole ajatellut sillä tienaavan tai jonkun maksavan osan lasteni vaatekuluja tai vaatteilla säilysi jälleenmyyntiarvo käytön jälkeen.
Hyvin olen päässyt vaatteista eroon, kun hinnoittelen ne mahdollisimman alas - leikki-ikäisen siistit paidat esim. 10- 40 centtiä, Kuomat 2-4€, Reiman toppahaalarit 2-5€, housut 10-50 centtiä ja osan vaatteista niputan 2-5 ryhmäksi. Ja kirppiksen loppupäivät laitan vielä 50%, eikä juuri vaatteita ole jäänyt myymättä, vaan myyn ne viikossa.
Kierrätystä hyvinkin, mutta tuo jätteenkäsittely vähän pisti silmään. Itse olen kaikkea muuta myynyt paljonkin torin ja kivijalkakirppiksen kautta. Mutta en todellakaan ole laittanut kiertoon mitään mikä vähänkään vaikuttaa siltä että joutaisi roskiin. Myyn ainakin omasta mielestäni hyvää kunnollista tavaraa. Miksi edes nähdä vaivaa jos myytävä tuote on loppuun kulutettu. On kyse sitten mistä tahansa.
ap
Oman kokemukseni mukaan etenkin ”merkittömät” vauvanvaatteet ja lastenvaatteet viedään käsistä kirpputorilla jos hinta on alhainen. Mikäli taas jostain merkkivaatteesta pyytää vaikka 2e niin se ei niin helposti menekään kaupaksi kuin hm:n vastaava eurolla.
Netissä kannattaa myydä merkkivaatteet. Kirpputorilla niistä ei viitsi pyytää niin paljon enkä tiedä miten menisivät kaupaksi. Itse myin aika halvalla uudenveroisia vauvojen ja taaperoiden untuvahaalareita, ne menivät heti, mutta toisaalta myin ehkä vähän liian halvalla. (Muistaakseni hinta oli 5-8e). Menivät kuitenkin siis hyvin kaupaksi kun hinta oli alhainen.
Vähänkäytetty.fitä suosittelen minäkin. Tosin ovat nostaneet myyntipalkkiota, nykyään ottavat välistä 2,90/kohde, joten mitään yksittäisiä bodeja ei enää kannata lähteä myymään. Mutta olenkin nykyään tehnyt paketteja sinne. Paketin pitää olla saman tyypin vaatetta, esim. paitapakettia, housupakettia, bodypakettia. Toisaalta mielestäni parempi onkin myydä paketeissa. Aina silloin tällöin heillä on tarjouksia, joissa myyntiin laittaminen on ilmaista. Ei se muutenkaan ole paha hinta, 6,90 e ja saa lähettää niin paljon kuin haluaa, ja ovat myynnissä puoli vuotta. Ja tähän päälle siis se myydyistä tuotteista 2,90 e/kpl.
Myyntiin laittamistani on n. 70 % mennyt kaupaksi. Mielestäni paras paikka nykyään saada tavaraa liikkumaan. Mutta täälläkin pitää olla aika halvat hinnat, että menee.
Vierailija kirjoitti:
Niitä pienimpiä vauvanvaatteita on niin paljon liikkeellä, että ne liikkuvat vähän huonosti. Jotain bodeja sain menemään lastenvaatekirpparilla 0,50 - 1 euron hintaan, paljon jäi yli. Lahjoitin sitten Viroon. Vähän isommat eli 86/92 ja ylöspäin tuntuvat liikkuvan paremmin, kunhan ovat ehjiä ja hyväkuntoisia.
Minkä kautta lahjoitit? Pitäisi itsekkin päästä eroon vanhoista mutta roskiin liian hyväkuntoisista lastenvaatteista mutta Pelastusarmeijan keräyspisteet on kadonneet tältä alueelta enkä halua tukea Punaisen ristin toimintaa.
Ne menee niin huonosti kaupaksi, että itse olen antanut ilmaiseksi kaikille joille kelpaa. En jaksa sitä myymisen vaivaa ihan pikkurahan takia.
Jos on sillain vähän käytettyjä, ettei sitä huomaa, ja hinta on n. 10% uuden hinnasta, niin joku voi ostaakin. Mutta jos niistä huomaa, että on käytetty, voi olla vaikea löytää niille ottaja, vaikka ilmaiseksi antaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kautta lahjoitit? Pitäisi itsekkin päästä eroon vanhoista mutta roskiin liian hyväkuntoisista lastenvaatteista mutta Pelastusarmeijan keräyspisteet on kadonneet tältä alueelta enkä halua tukea Punaisen ristin toimintaa.
Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin siellä Viroon toimittaa lahjoitusvaatetta ja -tavaraa Pirkko Kanerva. Hänellä on facessa sivu nimeltä "Apua Kohilaan ja lähialueille", sieltä löytyy ohjeet tavaran tuomiseen. Jos et ole facessa, voit ottaa häneen yhteyttä nroon 050 5967895.
Minä olen myynyt nimenomaan naamakirjan ja torin kautta, suunnilleen vaatekoko/20e, ulkovaatteet ja kengät erikseen. Reimatecin haalarit 20-30e, Kuomat 20 (tämä tuntuu olevan uudenveroisista liikaa pyydetty), saappaat 5e, muutaman esimerkin antaakseni millä itse olen myynyt ja mitä itse olen maksanut. Livekirpparille hinnoittelisin ulkovaatteet halvemmiksi, en tiedä miksi. Ajattelen hinnoittelu sen kautta, mitä itse maksaisin, sillä ostan vaatteita sekä uutena, että käytettynä. Kirppiksiä en kiertele, se on tuplarattailla ja kahden pienen kanssa ihan mahdotonta 😅. Samaisesta syystä en ole itse myynyt kivijalkakirppareilla mitään, en vain pääse ilman lapsia poistumaan kotoa järjestelemään kirppispöytää.