Onko normaalia että äidille täytyy näyttää todiste kuukautisista, ennen kun saa luvan ottaa siteitä?
Minulla ei ole vielä alkanut vaikka olen 12v, mutta 11v siskolla alkoi. Äiti vaatii aina nähdä todisteen ettei siteitä tuhlata turhaan. Sisko joutuu siis näyttämään että on verta vessapaperissa ennen kun saa luvan ottaa siteitä. Minua inhottaa ajatus että joudun varmaan tekemään samoin kun kuukautiseni alkavat. Yritän siksi pitää itseni mahdollisimman laihana mutta ei sitä voi loputtomiinkaan viivyttää. Sisko sanoi myös että häntä hävettää näyttää äidille se verinen paperi. Kysyn tällä sivulla koska täällä on aikuisia.
Kommentit (21)
Ei kuulosta normaalilta äidin käytös
Ei ole normaalia. Jospa puhuisitte molemmat jollekin toiselle läheiselle ihmiselle tai koulun terkkarille asiasta.
Ei ole normaalia. Kyseessä on vallankäyttö ja toisen yksityisyyden loukkaaminen. Olisiko sinulla jotain turvallista aikuista (isä, mummo, täti tai vaikka opettaja), jolle voisit puhua tästä?
Ei se normaalia ole. Kukaan ei huvikseen käytä siteitä eikä niitä tuhlaa. Jos teillä toimitaan yllä kuvatulla tavalla on melko varmaa että äidilläsi on muitakin epätavallisia toimintatapoja joita voi olla vaikea hahmottaa perheessä. Olet tottunut juuri siihen elämään mikä teillä on, ja siksi on vaikea tietää mikä on normaalia ja miten muissa perheissä toimitaan.
Jos tuo on edes totta, niin äiti kuulostaa henkisesti väkivaltaiselta teitä kohtaan.
Mutta se on niin oudon kuuloinen juttu, että kukaan äiti tekisi noin, että epäilen aloitusta keksityksi.
Mutta jos se on totta, niin puhu siitä jollekin luotettavalle aikuiselle, isälle tai tädille vaikka koulun terveydenhoitajalle.
Äitisi toimii väärin. Kuukautiset on yksityisasia. Minulla on kaksi tytärtä enkä todellakaan halua nähdä tuollaista. Siteitä on aina vessassa saatavilla kaikille, jotka niitä tarvitsevat.
Ei ole normaalia. Siteet on meillä yhteiskäytössä äidillä ja tyttärillä ja minä äitinä pidän huolta että niitä on aina kylppärin korivaunussa. En stalkkaa tyttöjen menkkoja.
Ei normaalia. Voit mennä ostamaan siteitä myös itse tai pyytää niitä koulun terkkarilta.
Ei ole normaalia. Puhu koulusi terveydenhoitalle asiasta. Onko muuten kotiasiat kunnossa. Mietityttääkö muut asiat?
Ei ole normaalia eikä hyväksyttävää vaan alistamista ja nöyryyttämistä.
Ei todellakaan ole normaalia. Normaalia on se, että äiti varmistaa, että tyttärellä on riittävästi kuukautissuojia saatavilla. Eikä asiasta tarvitse edes kysyä, riittää, kun säännöllisesti ostaa uusia ja toimittaa saataville (itsehän kysyn kyllä omalta teiniltäni tarvittaessa, tai teini pyytää ostamaan).
Vierailija kirjoitti:
0/5, parempia provoja kiitos.
Tässä voi olla kyseessä nyt lapsen hätä.
Epäilen itsekin provoksi ja miten joku ei usko, että joku, jolla on kuukautiset tarvitsee siteitä joka kuukausi?
Jos ei ole provo, niin kerro koulun kuraattorille, psykologille ja terkkarille. Tuo käytös ei ole normaalia vaan voi olla merkki jostain sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5, parempia provoja kiitos.
Tässä voi olla kyseessä nyt lapsen hätä.
Voi toki olla, mutta vaikuttaa vaan siltä, ettei ole.
Siteitä voi ostaa kaupasta myös itse ja varmasti kouluterveydenhoitajaltakin saa. Ihan pimeältä kuulostaa tuollainen menkkojen kyttääminen. Ja eiköhän aikuinen nainen jo tiedä, että suurinpiirtein joka kuukausi ne menkat tulee, niin en voi ymmärtää tuollaista tarkastelua siitäkään näkökulmasta. Tuskin on ylläri, että ne toistuvat tietyn väliajoin. Ja sunkin täytyy heti lopettaa tuollainen haitallinen painonhallinta kuukautisten viivästämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen itsekin provoksi ja miten joku ei usko, että joku, jolla on kuukautiset tarvitsee siteitä joka kuukausi?
Meillä narsisti-kusip ää isäpuoli säännösteli siteitä ja niitä sai päivässä kolme kpl, lopun aikaa joutui olemaan vessapaperin varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä narsisti-kusip ää isäpuoli säännösteli siteitä ja niitä sai päivässä kolme kpl, lopun aikaa joutui olemaan vessapaperin varassa.
Kieltämättä tuntuu oudolta, että mies kehtaa sanoa paljonko niitä tarvitaan, olisit kysynyt onko trans kun on noin paljon tietoa.
Enpä ole ikinä kuullut, että kukaan tekisi noin. Kuka muka ottaisi siteitä turhaan?