Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotteko lämmintä hanavettä?

Vierailija
31.12.2019 |

Mies tarjoaa lapsille lämmintä mehua lisäämällä lämmintä hanavettä sekaan. Itse tämä tapa yököttää ja olen pyytänyt häntä lopettamaan tämän, koska itse koen ettei se ole terveellistä. Hän vain kuittailee tämän huuhaaksi ja sanoo, että hän on juonut lämmintä hanavettä koko ikänsä ja ei ole koskaan sairastunut mihinkään sen takia. Itseä ärsyttää se, että tämä on minulle tärkeä asia ja en missään nimessä halua opettaa omille lapsille miehen tapaa, mutta mies vain haukkuu minua hysteeriseksi ja että ylireagoin. Millä tavalla saisin hänet uskomaan minua?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. 

Tuo tapa pitää muuttaa. Jotkut tekevät kuulemma aamukahvinkin valuttamalla kuumaa vettä hanasta pikakahvipurujen päälle. Yök!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
4/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus juon laiskuuttani haaleaa hanavettä ja saatan huudella suun lämpimällä vedellä heti naamanpesun jälkeen.

Melko yököttävä ajatus juoda lämmintä, saati kuumaa hanavettä. :I Ei onneksi ole sitä riskiä että lämminvesivaraajassa mätänisi jotain elollista, mutta kyllähän se kuuma vesi taitaa liottaa putkista jotain kuonaa.

Vierailija
5/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt käännyttää koko miehen perheen, mutta turhaan. Ovat sitä mieltä, että tämä koskee vain vanhoja taloja joissa on vanhoja vesiputkia.

Itse saavat juoda mitä vain, mutta eivät tarjoaisi lämmintä hanavettä lapsille!

Ap

Vierailija
6/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan illalla kannuun kylmää vettä ja aamulla juon huoneenlämpöistä vettä herättääkseni vatsani eloon.

Minulla on myös kiehuvan veden hana, josta saan heti kiehuvan kuumaa, johon laitan kylmää vettä, jos kaipaan lämmintä juotavaa kuuman sijaan.

Vierailija
7/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisin mielelläni enemmän muiden mielipiteitä.

Ap

Vierailija
8/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista huoneen haaleeta voin joskus juua, kun en viitti valuttaa turhaan.

MUTTA joo tuommoinen lämmin mehu, kyllä tehdään mikron tai vedenkeittimen kautta. Jo makunsa takia, se lämmin hanavesi ei maistu yhtä hyvältä mehussa kuin kuumennettu.

Kyllä tämä kammo on jäänne jostain kasarilta, kun lämpimissä putkissa saattoi olla bakteereja. Kun yleistyi tämä yhden ulostulon hanat, niin onhan se pöpövaarakin poistunut.

Itse otan kyllä taikinoihin ja ruokaan lämmintä vettä hanasta suoraan, kotona ja töissäkin.

Vierailija
9/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä laittaisi mehun joukkoon lämmintä vettä hanasta tai käyttäisi sitä teevetenä. Mulle on ainakin iskostettu päähän, että saat ties minkä taudin. Eikä taatusti ole mikään makuelämys.

Meillä on aina jääkaapissa kannullinen vettä, joka on sopivan kylmää eikä tarvitse valutella hanasta juotavaa.

Vedenkeitin on huushollissa sen takia, että saa kuumaa vettä juomiin ja ruokaan nopsasti. Ei siis tarvitse odotella, että vesi alkaa kiehua.

Vierailija
10/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vouhkattiin siitä, kun käytettiin kupariputkia. Niistä irtosi pöpöjä lämpimän veden mukana juomaveteen.

Nykyään putkistot on jotain ihan muuta, kun ei ole varaa käyttää kuparia.

Vierailija
11/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä laittaisi mehun joukkoon lämmintä vettä hanasta tai käyttäisi sitä teevetenä. Mulle on ainakin iskostettu päähän, että saat ties minkä taudin. Eikä taatusti ole mikään makuelämys.

Meillä on aina jääkaapissa kannullinen vettä, joka on sopivan kylmää eikä tarvitse valutella hanasta juotavaa.

Vedenkeitin on huushollissa sen takia, että saa kuumaa vettä juomiin ja ruokaan nopsasti. Ei siis tarvitse odotella, että vesi alkaa kiehua.

En voi sietää seissyttä vettä. Mieluummin juon haaleeta tai jäävettä.

Vierailija
12/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan illalla kannuun kylmää vettä ja aamulla juon huoneenlämpöistä vettä herättääkseni vatsani eloon.

Minulla on myös kiehuvan veden hana, josta saan heti kiehuvan kuumaa, johon laitan kylmää vettä, jos kaipaan lämmintä juotavaa kuuman sijaan.

Mä juon aamulla jääkylmää vettä 0,5l tuopin ykkösellä. Virkistää paremmin kuin huoneenlämpöinen haalea vesi.

Vierailija
13/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä luoja. Ei,hanasta ei juoda lämmintä vettä IKINÄ!

Vierailija
14/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä täällä kirjoitellaan? Eihän lämpimän hanaveden pulma missää putkikuonassa ole vaan veden bakteeripitoisuudessa. Jos vedessä sattuu olemaan ainesta, josta lämpimässä (10-50 astetta) kehittyy ihmisille haitallisia pikku limanuljaskoja,  voi käydä huonosti. Lämpimän veden tulisi olla vähintään 60 asteista eikä sekään pelasta siltä, että huonosti eristetyt vesijohtoputket pitävät ennen hanaa olevan veden juuri sopivan haaleina bakteerien kasvulle. 

Idiootti juo lämmint hanavettä.

Toisaalta moni huuhtaisee astiat haalealla vedellä tai vielä pahempaa laskee tiskialtaaseen lämmintä vettä likaisten astioiden päälle ja sitten vaan huuhtaisee ne tunnin päästä kaappiin. Eli kasvataa paskaa lautasten pinnalle ja nostaa ne kaappin "säihkyvän puhtaina". No onneksi ne kuivuvat ja osa basilleista kuolee. Osa.

Vierailija
15/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon lämpimähköä vettä hanasta, en kauheasti tykkää kylmästä. Olen käsittänyt, että lämmin vesi irrottaa kuparia putkista. Ruuanlaittoon käytän aina kylmää vettä.

Vierailija
16/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa se miksi jotkut kuljettavat mukanaan vesipulloja, joissa on suhteellisen lämmintä vettä, sillä ei se ole kunnolla kylmää tai kunnolla kuumaa. Minä haluan nauttia juomaveden kylmänä, cokiksen ja tuoremehut jääkaappikylmänä, teen valmistettuna kiehuvasta vedestä ja kahvin tehtynä kahvinkeittimellä. Anna raanaveden virrata hetken aikaa, jotta se on sopivan kylmää.

Vierailija
17/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samantekevää, mies on viisaampi.

Vierailija
18/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimän hanaveden juomiseen liittyy ihan oikeasti vakavat riskit. Se, että joku ei sairastu, ei tarkoita etteikö niin kävisi jollekin toiselle. Hyvä muistaa myös, että eri ongelmat ei näy aina heti, vaan ne voivat tulla ongelmiksi vasta kun puolustuskyky alenee iän karttuessa.

Vierailija
19/24 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoisin miehelle että yleensä se syöpä tai jokin vähä-älyisyys tai hormonihäiriöt eivät hetkessä kehitykään.

Vierailija
20/24 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kommenteista. Riitahan tästä miehen kanssa saatiin aikaiseksi eilen, mut eipä taida muu auttaa kuin se, että varmistaa, ettei tarjoa sitä lämmintä hanavettä lapsille. Sen verran olen tästä hänelle puhunut, että tietää minun kannan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme