Juotteko lämmintä hanavettä?
Mies tarjoaa lapsille lämmintä mehua lisäämällä lämmintä hanavettä sekaan. Itse tämä tapa yököttää ja olen pyytänyt häntä lopettamaan tämän, koska itse koen ettei se ole terveellistä. Hän vain kuittailee tämän huuhaaksi ja sanoo, että hän on juonut lämmintä hanavettä koko ikänsä ja ei ole koskaan sairastunut mihinkään sen takia. Itseä ärsyttää se, että tämä on minulle tärkeä asia ja en missään nimessä halua opettaa omille lapsille miehen tapaa, mutta mies vain haukkuu minua hysteeriseksi ja että ylireagoin. Millä tavalla saisin hänet uskomaan minua?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä saa juoda. Sheimaa miestäsi, että diplomi-insinöörit kyllä tietävät asian, että miten hän ei tiedä?
Siskoni mies on DI, ei ole auttanut vaikka hänkin on puhunut tästä. 😂
Ap
Bakteereita on joka tapauksessa. Jos ei vedessä, niin putkistoissa. Putkissa mahdollisesti olevat bakteerisaostumat liukenevat paremmin lämpimään kuin kylmään veteen. Kemiallisen riskin lisäksi on olemassa aina mikrobiologinen riski. (Eviran asiantuntija)
Tyhmä mies jos tarjoaa hanasta lämmintä vettä lapsille. Lämpöiseen hanaveteen voi irrota vesiputkistosta pieniä määriä kuparia myös nykyaikaisissakin vesiputkistoissa.
Muovisista PEX vesiputkistoista voi sitten irrota vielä enemmän haitallisia aineita kuin kupariputkistoista.
Ei sitä saa juoda. Sheimaa miestäsi, että diplomi-insinöörit kyllä tietävät asian, että miten hän ei tiedä?