Kohta 2020 ja edelleen ehkäisy-asia on 90% naisen vastuulla
Kävimme miehen kanssa eilen keskustelua ehkäisystä. Olemme olleet 10 vuotta naimisissa ja ehkäisseet tähän asti tuurilla. Eli keskeyttämällä. Kaksi toivottua lasta on, jotka saivat alkunsa ensi yrittämällä. Oletan siis olevani helposti raskautuva.
Kaiken tämän ajan olen kuitenkin joutunut stressaamaan raskautumista oikeastaan joka kuukausi. Se on pahin pelkoni, enkä missään nimessä halua enää lisää lapsia. Hormonaalista ehkäisyä olen kokeillut ja en ikinä halua sitä enää käyttää. Mieheni taas ei halua tehdä sterilisaatiota, koska pelkää että muutamme mielemme lapsiasian suhteen. Kondomin käyttö nyt on mitä on....
Miten voi olla mahdollista että 2020 edelleen ehkäisy tarkoittaa 90% naisen kropan täyttämistä hormooneilla. Miehet ei ikinä suostuisi syömään ylimääräisiä hornooneja !! Naisen on vain pakko, koska itsehän he joutuvat kärsimään abortista tai raskaudesta+synnytyksestä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ehkäisee, joka ei lasta halua. Jos kumpikaan ei halua, ehkäisee se joka voi tulla raskaaksi. Niin helppoa se on.
Just. Ja ottaa myös kaikki riskit kontolleen. Vasektomia on ehkäisynä todella luotettava, ei haittavaikutuksia ja operaationa riskittömämpi kuin naisen sterilisaatio. En kertakaikkiaan ymmärrä miksei se ole suositumpi menetelmä (sen jälkeen kun lapset on tehty, tai ollaan varmoja ettei lapsia haluta).
13
Vasektomia ei ole ehkäisy vaan leikkaus "tuhkamunaksi".
Ei kiitos.
M40v
Vierailija kirjoitti:
Heti kun miehillä on luotettavat e-pillerit, niin uskoisin miesten niitä ihan mielellään käyttävän. Minä ainakin käyttäisin ilman mutinoita.
Ihmettelen kovasti, millä mekanismilla miesten "e-pilleri" toimisi. Toivottavasti yhä harvemmat naisetkaan myrkyttävät kehoaan ja ympäristöä synteettisillä hormoninmatkijoilla.
Toisen -toivotun- lapsen jälkeen meillä on ollut ehkäisynä kondomi, ensisijaisesti miehen haluttomuuden vuoksi. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle enkä anna kenenkään ronkkia minulle kierukkaa siksi, jos miestä sattuisi haluttamaan kahdesti joulun ja juhannuksen välissä.
Jos haluihin tulee huomattava muutos niin ehkäisyasia otetaan uudelleen puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ehkäisee, joka ei lasta halua. Jos kumpikaan ei halua, ehkäisee se joka voi tulla raskaaksi. Niin helppoa se on.
Just. Ja ottaa myös kaikki riskit kontolleen. Vasektomia on ehkäisynä todella luotettava, ei haittavaikutuksia ja operaationa riskittömämpi kuin naisen sterilisaatio. En kertakaikkiaan ymmärrä miksei se ole suositumpi menetelmä (sen jälkeen kun lapset on tehty, tai ollaan varmoja ettei lapsia haluta).
13Vasektomia ei ole ehkäisy vaan leikkaus "tuhkamunaksi".
Ei kiitos.
M40v
Niin, siis mitä kuvittelet niiden naisten nielemien hormoonien tai kuparivärkkien tai sterilisaation tekevän? Nehän tekee naisen ”tuhkamunaksi”... Sehän on se koko pointti; ei enää raskauden mahdollisuutta.
Vasektomia on todella nopea toimenpide paikallispuudutuksessa (naisilla nukutuksessa), on juu paikat kipeänä/hellänä muutaman päivän tai viikon. Vasta jonkin ajan kuluttua voi olla varma, ettei siittiöitä ole spermassa, mutta sen jälkeen voi painella menemään ilman huolen häivää! Ja eroa ennen toimenpidettä ei huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13
Veitsellä leikkely nyt on kuitenkin aika äärimmäinen toimenpide verrattuna siihen, mitä muita ehkäisyratkaisuja on tarjolla. Menköön naiset itse leikkuriin, jos ei siinä kerran mitään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13Veitsellä leikkely nyt on kuitenkin aika äärimmäinen toimenpide verrattuna siihen, mitä muita ehkäisyratkaisuja on tarjolla. Menköön naiset itse leikkuriin, jos ei siinä kerran mitään ole.
Kyllä monet naiset menevätkin (useampi kuin miehet vasektomiaan) vaikka naisen sterilisaatio on hankalampi ja riskialttiimpi operaatio kuin miehillä koska naisen munanjohtimet ovat vatsaontelon sisällä ja vaatii nukutuksen operaation ajaksi. Miehen siemenjohtimet ovat helpommin saatavilla ja ne päästään nipsauttamaan paikallispuudutuksessa.
Tiedätkö yhtään millaisia sivuvaikutuksia hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa yllättävän monelle naiselle? Ei, ei kaikille, mutta on aika helvettiä koluta eri valmisteita läpi ja saada kokea koko kirjo älyttömistä mielialanvaihteluista, haluttomuudesta, turvotuksesta, aknesta hiusten lähtöön ja tähän rumban voi mennä vuosia kunnes tajuaa etteivät hormonaaliset valmisteet vain kertakaikkiaan sovi. Ja yllättävän moni, joka ei edes huomaa mitään sivuvaikutuksia, sanoo olevansa taas oma itsensä lopetettuaan hormonaalisen ehkäisyn. Ja naisille joilla on jo runsaat kuukautiset ei suositella kuparikierukkaa. Ja kyllä, joillakin on molemmat: elimistö reagoi herkästi hormooneihin ja runsaat kuukautiset.
Minä voin tulla raskaaksi, mutta miestä odottaa siinä tapauksessa loppuelämän vanhemmuus. Luulisi ehkäisyn kiinnostavan, koska itsehän en aio lapsen elämässä olla mukana jos näin kävisi. Raskausaika olisi minun osuuteni, sen jälkeen veisin käärön miehen ovelle ja jatkaisin matkaani. Oletan, että mies hyväksyy tämän järjestelyn silloin kun ei käytä ehkäisyä.