Kohta 2020 ja edelleen ehkäisy-asia on 90% naisen vastuulla
Kävimme miehen kanssa eilen keskustelua ehkäisystä. Olemme olleet 10 vuotta naimisissa ja ehkäisseet tähän asti tuurilla. Eli keskeyttämällä. Kaksi toivottua lasta on, jotka saivat alkunsa ensi yrittämällä. Oletan siis olevani helposti raskautuva.
Kaiken tämän ajan olen kuitenkin joutunut stressaamaan raskautumista oikeastaan joka kuukausi. Se on pahin pelkoni, enkä missään nimessä halua enää lisää lapsia. Hormonaalista ehkäisyä olen kokeillut ja en ikinä halua sitä enää käyttää. Mieheni taas ei halua tehdä sterilisaatiota, koska pelkää että muutamme mielemme lapsiasian suhteen. Kondomin käyttö nyt on mitä on....
Miten voi olla mahdollista että 2020 edelleen ehkäisy tarkoittaa 90% naisen kropan täyttämistä hormooneilla. Miehet ei ikinä suostuisi syömään ylimääräisiä hornooneja !! Naisen on vain pakko, koska itsehän he joutuvat kärsimään abortista tai raskaudesta+synnytyksestä.
Kommentit (28)
Jos hormoniehkäisy ei sovi niin miten olisi kuparikierukka? Itse ainakin olen tykännyt tästä.
Koko ajan on miehille kehitteillä uusia menetelmiä. Ja sitä paitsi ap, naiselle on myös hormoniton vaihtoehto ollut iät ja ajat, kuparikierukka meinaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin on lasten tekokin, silti vaan sukelletaan kohti sukupuuttoa.
Mitä höpiset? Ihmisiähän on tällä hetkellä enemmän kuin koskaan ennen ihmiskunnan historiassa. Sukupuutto uhkaa ihan muita lajeja.
Hyvä niin, en luottaisi yhteenkään mieheen ehkäisyasiassa.
Voi nyyh nyyh.
Jos olisit elänyt 100 vuotta aikaisemmin, olisi nyt n. 10 lapsen katras pyörimässä jaloissa etkä ehtisi turhautua tällaisten turhien murheiden kanssa.
Mutta milloinpa sitä ihminen tyytyväinen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan on miehille kehitteillä uusia menetelmiä. Ja sitä paitsi ap, naiselle on myös hormoniton vaihtoehto ollut iät ja ajat, kuparikierukka meinaan.
No mutta kyllähän toi kuparikierukkakin on naisen sisälle laitettava ja siitä saa kaupanpäälle taas haittavaikutuksia riesaksi.
Ps. Minulla erittäin kivuliaat ja runsaat kuukautiset, joten tätä ehkäisyä ei minulle suositeltu
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta kyllähän toi kuparikierukkakin on naisen sisälle laitettava ja siitä saa kaupanpäälle taas haittavaikutuksia riesaksi.
Ps. Minulla erittäin kivuliaat ja runsaat kuukautiset, joten tätä ehkäisyä ei minulle suositeltu
Ap
Juu, ihan laitetaan naisen sisälle. Onpa kauheaa. Törkkäät sinä joka päivä muutenkin itsesi sisälle suun kautta kaikenlaista. PS. Myös kuukautiskipuihin on olemassa lääkkeitä. Mutta jatka sinä vain valittamista, kun et muuta osaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi ehkäistä kun ei voi tulla edes raskaaksi? Nainen ehkäisee jos ei halua vauvoja, jos kelpaa sekä kulli, että siittiöt eikä edes ehkäisy kiinnosta niin naistahan silloin kiinnostaa äitiys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi ehkäistä kun ei voi tulla edes raskaaksi? Nainen ehkäisee jos ei halua vauvoja, jos kelpaa sekä kulli, että siittiöt eikä edes ehkäisy kiinnosta niin naistahan silloin kiinnostaa äitiys.
Eipä sitten kannata alkaa itkemään elareista
Heti kun miehillä on luotettavat e-pillerit, niin uskoisin miesten niitä ihan mielellään käyttävän. Minä ainakin käyttäisin ilman mutinoita.
Vierailija kirjoitti:
Jep, se ois kuitenkin meikäläinen joka raskautuu jos vahinko käy joten itse mieluummin hoidan kun annan vastuun miehelle. Eikä ole kyse luottamuspulasta vaan musta olis myös outoa jos olisin mies ja mun pitäis huolehtia ettei nainen tuu raskaaksi. Se vaan ois outoa
Minä niin ymmärrän sinua ap. Teininä söin muutaman vuoden pillereitä ja mielialat heittelehtivät ihan hulluna, samoin halut katosivat sekä painoa alkoi kerääntymään. Ei enää hormonaalista ehkäisyä minulle! Mieheni kanssa meillä oli sama metodi käytössä kuin teillä ja välillä kondomi. Saimme suunnitellusti kaksi lasta. Jossain vaiheessa yritin saada miestä vasektomiaan kun jatkuva jännittäminen, stressaaminen ja varmojen päivien vahtaaminen alkoi kypsyttämään ihan todella. Mies oli sinänsä ihan avoin ajatukselle, mutta siirsi ja siirsi sanoista tekoihin siirtymistä.
Ja niinpä meille tuli sitten vielä vahinko lapsi kymmenen vuotta kuopuksen jälkeen....
Erosimme joitakin vuosia sitten ja minulla on ollut tässä muutamia suhteita, joissa kaikissa miehet ovat tehneet vasektomian. Ai ihanaa sitä nautintoa kun ei tarvitse enää jännittää! Sitä voi olla niin vapautunut sängyssä kun ne pienetkin alitajunnassa nakertavat ’mitä jos’ ajatukset ovat poissa.
Nyt minulla on uusi suhde alkamassa, ja ilmeisen vakava, mutta nyt ehkäisy on tullut yhtäkkiä tähän alkuhuumaan... Minullekaan ei sovi kuparikierukka, kaikissa hormooni ehkäisyssä on sellaiset mahdolliset sivuvaikutukset, että en itseni tuntien oikein millään uskaltaisi ottaa riskiä. Mies on kyllä aikaisemminkin miettinyt sterilisaatiota, mutta tuntuisi hullulta että hän tekisi sen nyt suhteemme ollessa vasta ihan alussa. Molemmat inhoamme kondomeja. Olen nyt harkitsemassa sellaista laitetta, joka näyttäisi henkilökohtaisen kiertoni varmat päivät. Mutta siihenkin menee useampi kuukausi ennenkuin se toimii, ja sittenkin se on aikamoista säätöä....
Olen 45 ja vaikka vaihdevuodet alkavat luultavasti joidenkin vuosien päästä, niin juuri nyt minulla on edelleenkin mahdollisuus tulla raskaaksi. Jotenkin ärsyttää tämä ihan tajuttomasti, juuri kun olin päässyt huolettoman seksin makuun...
Se ehkäisee, joka ei lasta halua. Jos kumpikaan ei halua, ehkäisee se joka voi tulla raskaaksi. Niin helppoa se on.
Minä kieltäydyin hormoneista ym 5 vuoden ehkäisyn jälkeen ja sanoin miehelle että nyt on sun vuoro huolehtia ehkäisystä. Kondomi on hyvä ratkaisu, kannattaa kokeilla eri merkkejä ja ostaa ne alan liikkeestä - ovat nykyisin ok, monella on huonoja kokemuksia vuosikymmenten takaa. Musta on parempi kuin mennä keskeytetyllä tms. Ei ole mennyt rikki enkä raskautunut ja mieskin on tyytyväinen, ei valita kun "ei voi vedellä paljaalla yhyy". Älä nyt ap suostu elämään raskauspelossa, kortsukauppaan mars (tai tilaa netistä)!
Vierailija kirjoitti:
Se ehkäisee, joka ei lasta halua. Jos kumpikaan ei halua, ehkäisee se joka voi tulla raskaaksi. Niin helppoa se on.
Just. Ja ottaa myös kaikki riskit kontolleen. Vasektomia on ehkäisynä todella luotettava, ei haittavaikutuksia ja operaationa riskittömämpi kuin naisen sterilisaatio. En kertakaikkiaan ymmärrä miksei se ole suositumpi menetelmä (sen jälkeen kun lapset on tehty, tai ollaan varmoja ettei lapsia haluta).
13
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ensimmäinen kerta, kun törmään toiseen, joka ajattelee näin. Minun kroppani, minun vastuuni, minun päätökseni. En ikinä antaisi (olisi antanut) viimeistä sanaa näin isossa asiassa kenellekään toiselle.
Älä valita siellä! Todistat vain, että valittaminen ja nalkuttaminen se vasta onkin 99% naisten vastuulla.
Nainen luottaisitko, jos mies sanoisi syövänsä pillereitä minkä ansiosta hänen siittiöt eivät voi naista hedelmöittää?
Kävimme miehen kanssa eilen keskustelua ehkäisystä. Olemme olleet 10 vuotta naimisissa ja ehkäisseet tähän asti tuurilla. Eli keskeyttämällä. Kaksi toivottua lasta on, jotka saivat alkunsa ensi yrittämällä. Oletan siis olevani helposti raskautuva.
Kaiken tämän ajan olen kuitenkin joutunut stressaamaan raskautumista oikeastaan joka kuukausi. Se on pahin pelkoni, enkä missään nimessä halua enää lisää lapsia. Hormonaalista ehkäisyä olen kokeillut ja en ikinä halua sitä enää käyttää. Mieheni taas ei halua tehdä sterilisaatiota, koska pelkää että muutamme mielemme lapsiasian suhteen. Kondomin käyttö nyt on mitä on....
Miten voi olla mahdollista että 2020 edelleen ehkäisy tarkoittaa 90% naisen kropan täyttämistä hormooneilla. Miehet ei ikinä suostuisi syömään ylimääräisiä hornooneja !! Naisen on vain pakko, koska itsehän he joutuvat kärsimään abortista tai raskaudesta+synnytyksestä.
Et sitten ap ole varmaan yhtään kilpaurheilijamiestä nähnyt, varsinkaan voimailulajien harrastajaa.
Niin on lasten tekokin, silti vaan sukelletaan kohti sukupuuttoa.