Mistä naisten järjetön veden juominen on peräisin?
Vaimo mainitsi etten juo tarpeeksi vettä ja työpaikallakin naiset lipittävät vettä vähän väliä ja ravaavat vessassa. Kohtuus kaikessa!
Kommentit (85)
Moni sekoittaa näläntunteen janoon. Tekee mieli pupeltaa jotain, vaikka todellisuudessa pitäisi juoda. Kun juo riittävästi (ja vesi on kaloritonta), pupellushalu jää pois.
Mulla on hyvin harvoin selkeä jano. Pitää syödä jotain tosi suolaista, jotta tulee jano. Saatan illalla huomata, että en ole koko päivän aikana juonut kuin kaksi mukillista kahvia. Sen sijaan on tullut pupellettua pitkin päivää jotain. Kun otin tavaksi juoda vettä aina, kun nk "teki mieli syödä jotain", vesi veikin mieliteon pois. Tajusin siis itsekin, että olen syönyt janooni, kun oikeasti olisi pitänyt juoda janoon.
Vierailija kirjoitti:
Juon vettä munuaisteni vuoksi, lääkärin neuvosta.
Ymmärrän, että ylilääkärinä tai mahdollisesti professorina haluat kumota syöpälääkärin ohjeen.
Ah tätä näsäviisauden määrää. Ihan normaalina kaduntallaajana voin melko luotettavasti todeta ettei kovinkaan monella vedenkittaajalla ole samaa syytä.
Näet kyllä suoraan eron rumien/lihavien ja kauniiden/hyväkuntoisten tavoista juoda=)
Kannattaa kokeilla toki
Jos olet lapsena ruma, vika voi olla vanhempiesi.
Jos olet aikuisena ruma, syytä itseäsi.
Oisit juonut riittävästi vettä:)
Vierailija kirjoitti:
Ai vaihteeksi tällainen vaimotrolli naiselta. Voisitko jo lopettaa? Oikeasti 😴
Suomalainen hanavesi ei ole mikään feministinen juttu mitä tämä ketju haluaa olettaa JA SITÄ ON HELPPO IGNOROIDA ILMAN TUOLLAISIA PASKOJA KOMMENTTEJA!!!!!!!!........KIERTOKULKU PARANEE KUIN ANNAMME HANAVEDELLE KAIKILLE VAIKKA OTSIKOSSA LUKEE KIUSAUKSENA NAINEN. TUO NAINEN SANA TULI OTSIKKOON MENTAALISESTA MIELIAIVOSTA.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta se on perceestä; rouva varautuu koko ajan ihme piilopulloilla (oikeasti vettä). Ihan oikeasti on mahdollista nauttia riittävästi vettä aterioilla, ei ole pakko koko ajan miettiä vedensaantiaan.
Jos niissä piilopulloissa olisikin viinaa, niin kaikki olisi hyvin, mutta kun se on oikeasti vettä.
Itse asiassa juuri aterioiden yhteydessä ei pitäisi juoda paljoa vettä. Vatsahapot laimenee eikä se ole hyvä asia ruuansulatuksen kannalta.
Olen 45min spinning-tunnilla ainoa jolla ei ole vesipulloa mukana. Milloin 45 minuutin keskiraskaasta liikunnasta tuli suoritus jota ei pääse läpi ilman että juo litran vettä?
Fakta: noin lyhytkestoisen liikunnan aikana ei tarvi juoda. Itse asiassa liialla vedenjuonnilla on negatiivisia vaikutuksia suorituskykyyn
Ja terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Okei, no mikä olisi sitten sovelias määrä nauttia vettä per päivä? Sopiiko 5dl? Vai saako juoda litran? Mikä on se määrä mikä ei aiheuta ihmetystä? Itse juon suunnilleen 2l vettä päivässä. En mitenkään tarkkaan mittaa. Minä ainakin kokeilen erilaisia asioita jotka ovat hyväksi terveydelle ja kokonaisvaltaiselle hyvinvoinnilleni. Olen vuosien saatossa huomannut että kun pitää nesteytyksestä sopivasti huolta, niin olokin on parempi. Mutta tottakai olisi parempi vaan olla juomatta vettä koska se on noloa naisten vouhotusta, tietenkin.
Ja kesät saa kärsiä ilman alkoholiakin krapulasta, kun ei kehtaa juoda tarpeeksi vettä, kun se on niin järjetöntä.
Näissäkin saa omaa järkeä käyttää, jos usein särkee päähän, ei jaksa keskittyä, "nälkä" on vähän väliä, niin kyllä sitä vettä varmaan kannattaa kokeilla vähän useammin juoda kuin puoli lasia ruualla..
Tämä pohjautuu akkainlehtien levittämään urbaaniin legendaan, jonka mukaan vettä täytyy juoda 2-3 litraa päivässä, vaikkei edes olisi jano. Ihan sama, kuinka monta asiantuntijaa yrittää todistaa miten turhaa tämä on, siihen vaan uskotaan kuin jumalan sanaan, koska jossain hiton Cosmossa on näin kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45min spinning-tunnilla ainoa jolla ei ole vesipulloa mukana. Milloin 45 minuutin keskiraskaasta liikunnasta tuli suoritus jota ei pääse läpi ilman että juo litran vettä?
Fakta: noin lyhytkestoisen liikunnan aikana ei tarvi juoda. Itse asiassa liialla vedenjuonnilla on negatiivisia vaikutuksia suorituskykyyn
Ja terveyteen.
Ei toki tarvitse. On erittäin mukava tunne yrittää keskittyä treeniin, kun kieli liimaantuu kitalakeen ja nielaiseminen sattuu.
Mulla on 45min hölkkälenkilläkin pieni pullo vyössä kiinni, sillä juoksu menee perseelleen, kun joutuu pysähtelemään nieleskelemään räkää ja kuolaa, että saa hengen kulkemaan.
Halusta pysyä ikinuorena. Nesteytys on tärkeää, mutta ei se ajan kulumista pysäytä. Kaikki ikääntyvät. Naiset vain kärsivät ikääntymisestä enemmän, koska nuorekkuus on niin tärkeä statussymboli heille. Sitten vedetään överiksi kaikessa, jonka toivotaan hidastavan vanhenemisprosessia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ravintoterapeutti selitti näin: ylimääräinen vedenjuonti huuhtelee suoloja elimistöstä. Sen takia minulla oli suolaisen nälkä iltaisin ja puputin kaikki illat, kun join vettä 2-3 litraa työpäivän aikana ruokajuomien lisäksi.
Vähensin vedenjuontia, nyt juon ruokajuomana, treeneissä ja työpäivän aikana enää litran. Iltaisin ei enää tee mieli sipsiä eikä mässyä samalla tavalla kuin ennen ja olen laihtunut muutaman kilon.
Millaiset treenit sulla oikein on jos ei treeneihin yksin mene edes litraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä pitää juoda 2-3litraa päivässä.
Tänään join reilu 4litraa vettä suurinpiirtein. Mitä ihmisiä oikein vaivaa?....vesi on hyvästä!Jos ihmisen on tarkoitus juoda noin paljon vettä, olisimme syntyneet jonkilainen vesisäiliö mukanamme.
Minä olen täysin terve yli 60 v ja juon vettä silloin, kun janottaa.
Jos ihmisten olis tarkoitus pitää vaatteita, ihmiset syntyisi vaatteet päällä.
Ps. Jos mä joisin vain silloin kun janottaa, olisin jo kuollut kuivumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon vettä munuaisteni vuoksi, lääkärin neuvosta.
Ymmärrän, että ylilääkärinä tai mahdollisesti professorina haluat kumota syöpälääkärin ohjeen.
Ah tätä näsäviisauden määrää. Ihan normaalina kaduntallaajana voin melko luotettavasti todeta ettei kovinkaan monella vedenkittaajalla ole samaa syytä.
Anteeksi mutta et kovin normaalilta vaikuta 😅 Hienoa kuitenkin, että osaat ylistää itseäsi näsäviisastelutaitojesi osalta! 👍 Taito se on sekin.
Meihin on suunniteltu luonnollinen toiminto, joka ilmoittaa sitten jos olemme nesteen tarpeessa. Kaikki väkisin lipittäminen on ihan hölmöä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja terveyteen.Ei toki tarvitse. On erittäin mukava tunne yrittää keskittyä treeniin, kun kieli liimaantuu kitalakeen ja nielaiseminen sattuu.
Mulla on 45min hölkkälenkilläkin pieni pullo vyössä kiinni, sillä juoksu menee perseelleen, kun joutuu pysähtelemään nieleskelemään räkää ja kuolaa, että saa hengen kulkemaan.
Ai miten niin tykkäät liioitella ja luoda suurta draamaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä pitää juoda 2-3litraa päivässä.
Tänään join reilu 4litraa vettä suurinpiirtein. Mitä ihmisiä oikein vaivaa?....vesi on hyvästä!Jos ihmisen on tarkoitus juoda noin paljon vettä, olisimme syntyneet jonkilainen vesisäiliö mukanamme.
Minä olen täysin terve yli 60 v ja juon vettä silloin, kun janottaa.
Hmmm.. Ihmisellä menee ruokaakin päivässä se pari kiloa henkeä kohti, miksi meillä ei ole ruokasäiliötä mukana tuolla logiikalla? Itse juon silloin kun janottaa ja siitä kertyy se 2-3 litraa ilman kummempaa yrittämistä.
Vedenjuonnille ei ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä. Pitää juoda kun janottaa, mutta ei neuroottisesti tai jonkin kaavan mukaan. Pullosta juomalla saa myös huiman määrän BPA:ta, joka aiheuttaa mm. rintasyöpää ja vaikka mitä hormonaalisia ongelmia, sitten ihmetellään kun syöpätilastot vain pahenevat. Business is about to fool the idiots.
Ai vaihteeksi tällainen vaimotrolli naiselta. Voisitko jo lopettaa? Oikeasti 😴