Mitä matkoja olette varanneet jo ensi vuodelle?
Itse olen lähdössä tammikuussa Miamiin ja maaliskuun lopulla olisi reissu Englantiin. Syksyn reissua en ole vielä päättänyt.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Olemme mieheni kanssa niin kyllästyneitä matkailuun - globalisaation takia maat varsinkin Euroopassa alkavat muistuttaa toisiaan yhä enemmän.
Rasittavan ulkomaan lennon jälkeen mietimme usein kohteessa parin päivän päästä, että miksi edes tulimme?
Paras hetki onkin se, kun suuntaamme pirssillä kohti kotia - ja ulkomaan matka on taas lusittu. =D
Nyt juuri päätimme, että ulkomaan matkailu sa jäädä ja aloitamme kotimaan matkailun.
Siksikin, koska muutimme tänne Lohjan seudulle, joka on meille vielä ihan tuntematonta. Ja luinkin, että varsinkin kesällä esim. lähellä oleva Fiskari on oikein mahtava taiteilijakylä, joka on monien muiden kotimaan kohteiden lisäksi ihan ehdoton tutustumiskohde.
Ihan mahtavaa, muitakin samanmielisiä! Kyllä on niin samaa huttua kaikkialla että tylsäksi käy.
Juhannusviikon perikunnan mökille.
En vielä mitään, kun toissapäivänä vasta palattiin edelliseltä matkalta. Mutta perinteisesti kevättalvella käydään jossain Euroopassa tai lähialueella pitkän viikonlopun verran, kesälomalla kaksi reissua, syksyllä yksi ja varmaan ensi joulu ollaan taas muualla kuin Suomessa. Tänä vuonna tuli käytyä yhteensä kahdeksassa eri maassa. Laskimme, että viiden vuoden parisuhteemme aikana olemme yhdessä käyneet 19 eri maassa, lisäksi molemmilla on ollut pari omaa reissua. En nauti lentämisestä, mutta se on ainoa vaihtoehto, jos Suomesta haluaa jonnekin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuussa Kööpenhaminaan ja Pietariin jalkapallon perässä
Onko Pietarissa joku iso ottelu vai menetkö pelaamaan?
Täälläkin töihin-kotiin-töihin-kotiin-matkailua, kuten viimeiset n.4-5v.
Ja kyllä, väsyttää, tympii, ahdistaa, kuristaa ja väsyttää.
Mutta kaikki rahat menee pyhään kolminaisuuteen ruokakauppa-asuntolaina-kahden lukiokulut+ sitten apteekki, vakuutus ym.laskut.
T. 43v elävä kuollut *syitä kyllä muitakin*.
Lapin reissu hiihtolomalla ja Kreikkaan kesälomalla.
Ei olla vielä varattu matkoja, ainakin varmaan indonesiaan mennään. Ja legolandiassa olisi kiva käydä, vanhempi lapsi haluaisi Espanjaan mutta varmaan mennään välillä muuhun maahan, ei vielä tiedä 😊
Kun on maailmaa 40 vuotta kiertänyt, niin ei kiinnosta pätkän vertaa. Hotelliöitä 3 vuoden edestä.
Miksi! On ihmiset poloisia, lentää nyt vielä ulkomaille. Eikö tätä kukaan kiellä edes? Järkyttävää maapallon tuhoamista.
Siskon luokse Tampereelle kesällä jos on varaa
Toistaiseksi varattu vain perinteinen pitka viikonloppu Fugeen tammi-helmikuun vaihteessa, ensi viikolla luultavasti varataan toukokuun matka Kanarialle.
Luulen, etta siina ovatkin ensi vuoden ulkomaanmatkat, ellen sitten (taas) innostu syys-lokakuun vaihteelle viela jotain "seikkailulomaa" varaamaan. Viime vuonna olin tuolloin Turkissa (vuokra-asunto, ei turistialue) sita edellisena vuonna parin viikon road trip Marokossa (yksin).
Pärnuun kesälomalla. Jouluksi suunnitteilla matka Hawaille Mauille.
Helmikuussa Kanarialle. Kesän ja syysloman reissut vasta suunnitteilla.
En mitään. Keväällä kylpyläviikonloppu (lahjakortti saatiin joululahjaksi), kesällä kotimaan matkailua ja Ruotsin tai Viron puolella voisi pyörähtää. Elättelen toivetta että v. 2021 nuorinkin osaisi uida kunnolla niin syyslomalla voisi käydä Kreikassa tai Espanjassa.
Kaukokohteita tuli koluttua ja seikkailumatkoja tehtyä ennen lapsia. Nyt arvostaa helppoutta, ja raha ja ekologinen angsti vaikuttaa nekin.
Olen vapaa matkustamaan milloin vain ja mihin vain. En siis jaksa etukäteen kauheasti suunnitella. Kahden kodin välillä lennän kuitenkin useita kertoja vuodessa, mutta bekin lennot bookaan silloin kun edullisesti pääsee. Enkä yleensä päätä paluulentoa etukäteen.
Toissapäivänä palasimme juuri Mauritiuksen ha Krugerin reissulta, joten nyt toivutaan pitkästä matkasta hetken aikaa. Ehkä lähden parin viikon päästä Espanjaan, kun miehellä on työmatka sinne.
Aloittaja ei ei ei sitä noin hoideta
Ensin matkustetaan sossuun ja sieltä kerätyn hövelin avustuksen turvin lennetään talveksi balille
Niin minä teen revi siittä
Suomen syrjäseutuja lähden kiertämään. Etsin jostain kuolevasta kylästä superhalvalla mahdollisimman paljon maata ja sisätiloja ja perustan sinne kodin löytöeläimille, tuontieläimille yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme mieheni kanssa niin kyllästyneitä matkailuun - globalisaation takia maat varsinkin Euroopassa alkavat muistuttaa toisiaan yhä enemmän.
Rasittavan ulkomaan lennon jälkeen mietimme usein kohteessa parin päivän päästä, että miksi edes tulimme?
Paras hetki onkin se, kun suuntaamme pirssillä kohti kotia - ja ulkomaan matka on taas lusittu. =D
Nyt juuri päätimme, että ulkomaan matkailu sa jäädä ja aloitamme kotimaan matkailun.
Siksikin, koska muutimme tänne Lohjan seudulle, joka on meille vielä ihan tuntematonta. Ja luinkin, että varsinkin kesällä esim. lähellä oleva Fiskari on oikein mahtava taiteilijakylä, joka on monien muiden kotimaan kohteiden lisäksi ihan ehdoton tutustumiskohde.
Ihan mahtavaa, muitakin samanmielisiä! Kyllä on niin samaa huttua kaikkialla että tylsäksi käy.
Minä en ole ikinä ymmärtänyty matkailun viehätystä, pentuna toki raahattu ties minne. Ilmeisesti joidenkin pitää rampata tarpeeksi paikan päällä, kun mielikuvitus ei riitä ymmärtämään että samaa paskaa eri paketissa se on joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Turussa ajattelin käydä.
Minä helsingissä, mutta peruin sen ja menenkin mielummin Forssaan.
Espanjaan, Almeriaan golfaamaan helmikuussa. Myöhemmin keväällä Pärnuun taas pelaamaan golfia. Ennen kotimaan golfkautta.