Mitä matkoja olette varanneet jo ensi vuodelle?
Itse olen lähdössä tammikuussa Miamiin ja maaliskuun lopulla olisi reissu Englantiin. Syksyn reissua en ole vielä päättänyt.
Kommentit (63)
Olemme mieheni kanssa niin kyllästyneitä matkailuun - globalisaation takia maat varsinkin Euroopassa alkavat muistuttaa toisiaan yhä enemmän.
Rasittavan ulkomaan lennon jälkeen mietimme usein kohteessa parin päivän päästä, että miksi edes tulimme?
Paras hetki onkin se, kun suuntaamme pirssillä kohti kotia - ja ulkomaan matka on taas lusittu. =D
Nyt juuri päätimme, että ulkomaan matkailu sa jäädä ja aloitamme kotimaan matkailun.
Siksikin, koska muutimme tänne Lohjan seudulle, joka on meille vielä ihan tuntematonta. Ja luinkin, että varsinkin kesällä esim. lähellä oleva Fiskari on oikein mahtava taiteilijakylä, joka on monien muiden kotimaan kohteiden lisäksi ihan ehdoton tutustumiskohde.
Vierailija kirjoitti:
Mies on poliisikouluttaja Belgradissa. Eli varmaan sinne ja takaisin enemmän kuin laki sallii. Mutta on meille kesälle varattu reissu Singaporeen. Että niillä sitten ellei tässä muuta keksitä.
Belgrad on ihana. Olen käynyt kaksi kertaa.
Huhtikuu Israel, heinäkuu Unkari ja Portugali ja ensi jouluna johonkin lämpimään.
Tullut reissattua aika reippaasti varsinkin viimeiset kolme vuotta. Jokaisessa paikassa alkaa olla liikaa turisteja, jopa off season. Vaellusreiteillä kävellään jonossa jne. Ja palvelukokemukset ovat harvoin positiivisia. Varsinkin yksin matkaava saa ravintoloissa monesti tylyä palvelua, jos edes pääsee sisälle asti.
En tiedä haluanko enää tulevaisuudessa pahemmin matkustaa. Maksimissaan käyn moikkaamassa kavereitani, joita asuu ympäri maailmaa.
Hesari ja muukin media voisi kirjoittaa hieman rehellisemmin matkailusta. Ei niissä upeissa kohteissa todellakaan yksin olla, vaan jonotetaan selfienottovuoroa :p
Viroon tammikuussa, kanarialle helmikuussa, viroon huhtikuussa ja viroon heinäkuussa. :-)
New Yorkiin helmikuussa. Syksyllä Euroopan kiertue.
Suomi Tammikuun lopulla. En ole käynyt kotona yli 1,5 vuoteen.
Kesäkuussa Kööpenhaminaan ja Pietariin jalkapallon perässä
Vierailija kirjoitti:
Olemme mieheni kanssa niin kyllästyneitä matkailuun - globalisaation takia maat varsinkin Euroopassa alkavat muistuttaa toisiaan yhä enemmän.
Rasittavan ulkomaan lennon jälkeen mietimme usein kohteessa parin päivän päästä, että miksi edes tulimme?
Paras hetki onkin se, kun suuntaamme pirssillä kohti kotia - ja ulkomaan matka on taas lusittu. =D
Nyt juuri päätimme, että ulkomaan matkailu sa jäädä ja aloitamme kotimaan matkailun.
Siksikin, koska muutimme tänne Lohjan seudulle, joka on meille vielä ihan tuntematonta. Ja luinkin, että varsinkin kesällä esim. lähellä oleva Fiskari on oikein mahtava taiteilijakylä, joka on monien muiden kotimaan kohteiden lisäksi ihan ehdoton tutustumiskohde.
Se on Fiskars.
Erikousta ellei lomalla viihdy lainkaan. Oli se kohde mikä tahansa.
Miten sitten siellä Fiskarsissa viihtyy?
Huh ei ihme että ilmasto pilaantuu kun tätä tahtia matkustetaan!
Maaliskuussa Peruun. Syksyllä Kroatiaan.
Vierailija kirjoitti:
Viroon tammikuussa, kanarialle helmikuussa, viroon huhtikuussa ja viroon heinäkuussa. :-)
Minne Virossa ja mitä? Etsin ideoita.
Itse tykkään hyvästä ruuasta. Matkoilla on monesti vaikea löytää kunnollista ruokaa. Liian suolaista ja epäterveellistä tai muuten vaan huonoa mättöä riittää. Tripadvisorkin antaa välillä ihan surkeita vinkkejä. Taitaa olla maksettuja mainoksia tai sitten ihmisillä on vaan oikeasti huono maku!
Matkaillessa olen huomannut, että Suomi onkin tosi hyvä ja nätti maa. Ihan jo Helsingin seudulla riittää luontoa, nähtävää ja laadukkaita ravintoloita
Oon varannut jo viime kesänä hiihtoloma reissun helmikuulle silloin mennään pariksi viikoksi Gran Canarialla ja eilen varasin maaliskuuksi lennot pitkäksi viikonlopuksi Tukholmaan. Sen pidemmälle en ole vielä ehtinyt suunnittelemaan.
Talvilomalla Dubai ja arabiemiraatit. Kesällä New York, Detroit ja Orlando. Hirvittää ihan veetusti millä kaikki saa maksuun.
Meillä Suomen Puolustusvoimissa on suunniteltu juhannusjuhlia Uralilla kunhan Putin kuolee. Monet r.yssät ovat ihan mukana, sillä ehdolla että Venäjä saa liittyä Suomeen.
Maaliskuussa Chicagoon. Syksyllä joku rantaloma. Kesällä Stokikseen ja Tallinnaan. Ehkäpä lisäksi joku pitkä viikonloppu Euroopassa.
Teen 50% työtä, mies ei tällä hetkellä ole palkkatöissä vaan elää sijoittamalla joten yleensä päätetään lomat 2-4 viikkoa etukäteen. Parin viikon päästä lähdetään Malediiveille sukeltamaan, loppuvuonna varmaan toinen kaukomatka ja sitten pitäis käydä kavereiden kanssa New Yorkissa ja käyn katsomassa ystävääni Briteissä.
Olen lapseton ihminen, joten aika paljon saan matkustaa ennenkuin olen lähelläkään niiden ihmisten päästöjä jotka ovat hankkineet 2-3 lasta.
Pysykää kotonanne älkääkä pilatko ilmastoa turhilla lennoilla.