Uskaltaisikohan 23 vuotta vanhalla autolla lähteä ajelemaan melkein 300km:n päähän?
Auto ihan ok kunnossa ja toimii. Juuri korjattu jarrut ja käsijarru. Suhteellisen pieni kulutus on autossa ja ihan ok ajettava. Vakionopeuden säädintä ei ole. Ilmastointi ei toimi, mutta kyllä puhallus alkaa jossakin kohtaa autoa viilentämään kun vain laittaa säädöt oikein.
Huvittaisi mennä käymään eräässä luontokohteessa kun ei muuhun ole nyt varaa kesälomalla. Aamulla jos lähtisi ajamaan niin ei ole vielä niin kuumakaan, jos nyt edes tulee mitään kovin lämpimiä ilmoja. Matkalla voisi pysähtyä välillä koska tykkään kuvata maisemia.
Isälläni olisi paljon uudempi auto, mutta en jaksa sitä urputusta mikä siitä seuraa, jos kysyn autoa lainaan. Isällä ikävä tyyli urputtaa aina jostakin ja en vain näin yli 40-vuotiaana jaksa tuollaista.
Kommentit (20)
Mulla on vähän vanhempi auto ja kävin muutama viikko sitten reilun 500 km päässä. Ei se iästä ole kiinni jos auto toimii
Ai 300 km ja auto vuosimallia 2002??? TIETYSTI USKALLAT! Hölmö kysymys.
Jo on kysymys. Eihän 300 km ole mikään matka. Eikä se auton ikä ratkaise vaan kunto.
Jos huollettu kohtuu tunnollisesti, eiku kovaa ajoa vaan. 😁 Käytiin just hesadishussa, 500km sivu, no props. Auto yli 20-vuotias huollettu japsi.
Tietysti uskaltaa. On paljon varmempi kuin ihan uusi juuri liikkeestä ajettu auto. Jos se ei ole edellisen 100 000 km matkalla jättänyt tielle, niin tuskin se jättää myöskään juuri noiden 300 km matkalla. Ihan uudessa autossa voi olla vielä jokin pieni asennusvirhe, jota ei ole vielä huomattu. Tästä on siis kokemusta.
Ei sieltä nyt voi hajota ehkä kuin moottoritilasta muovi ja kumiosia tms jos jotain akuuttia tulis. Jos siis muuten on kunnossa.
Kesällä lähtisin ilman muuta, talvella en. Tiepalvelun numero varuilksi kännykkään. Kivaa reissua!
Mullakin on 2002 vuosimallin kosla ja lähtisin tolla kyllä tuollaisen reissun tekemään.
Vanhemman ikäluokan autoilla on mukavampi ajaa. Ei ole niitä raivostuttavia piipittäviä kaista- , nopeusvahteja ja muita tutkia mitä ainakin uusimmissa alkaa olla jo liiaksi asti. Mun mielestä ajotuntumakin on parempi vähintään 20 vuotta vanhoissa autoissa. Kovaa ajoa vaan ap.
Mulla on 27 vuotta vanha auto ja uskallan lähtee sillä pitemmälle kuin ihan uudella autolla. Jos se hajoo sen korjaaminen ei vie konkurssiin, pitemmälläkään.
M47
Mitä?
Tietysti uskaltaa. Kävin juuri Treelta Kainuussa 23 v vanhalla Skodalla.
Itse ajoin 30 vuotta vanhalla lexuksella pk-seudulta vuokattiin 600km eikä mitään ongelmaa.
Huomenna lähdemme 36v vanhalla matkailuautolla reissuun, ei pelota.
Mun pitää työssä käydä joka päivä vanhemmalla autolla 160 kilometriä joka päivä.
Meillä ajetaan jatkuvasti tuon ikäisillä autoilla periaatteella "niin pitkään kuin kulkee". Muutamaa harvaa poikkeusta lukuun ottamatta on päästy ajamalla perille.
Itse ajoin Pohjois-Norjaan Etelä-Suomesta ja takaisin, kilometrejä tuli reissulla yli 3000 km. Ei ongelmia 20-vuotiaan auton kanssa, tankata toki piti välillä.
Et taida olla kauhean kokenut kuski, jos luulet että auto jotenkin leviää 300 km matkalla jos se ei ole uusi?
EI kun tien päälle vaan.