Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienipalkkaiset, miten paljon teillä menee palkasta vuokraan?

Lähihoitaja
30.12.2019 |

Tässä pohdin, kuinka paljon minulla olisi mahdollista maksaa pienestä palkastani (2000 — verot ym.) vuokaraa, ja kuinka paljon pitää jäädä muuhun kuin asumiseen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee 2/3 tuloista vuokraan, ankeaa on!

Vierailija
2/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa voi jo hakea asumistukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vuokra on liian korkea, niin varmaan saa tukia. Nykyään tuntuu olevan vaikea löytää pienellä vuokralla yksiötäkään.

Äitini etsii yksiötä tai kaksiota ja on eläkkeellä. Katselin meidän läheltä ja sieltähän löytyi 33 neliötä yli 1200e. Taitaa olla tyhjillään aika kauan.

Vierailija
4/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, että menee 36 % tuloista.

Vierailija
5/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty voi hakea, mutta mitään ei tipu, puoliso on hyvätuloinen.

Tiedän, kytkintä pitäisi nostaa....

Vierailija
6/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet menee

Vierailija
7/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 900e ja talolaina 300e. En ole ikinä maksanut vuokraa.

Vierailija
8/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty voi hakea, mutta mitään ei tipu, puoliso on hyvätuloinen.

Tiedän, kytkintä pitäisi nostaa....

Jos puoliso on hyvätuloinen, niin mikä.ihme on ongelma? Se että että ette ole perhe vaan kaksi erikseen olevaa, jotka asuu yhdessä? Mikä helskatti on ettei puolisot voi elää symbioosissa?

Minulla menee vuokraa arviolta 40% tuloista. Vaikka minulla on halvahko asunto.

Vierailija
9/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin nettotuloista.

Vierailija
10/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies juuri aloitti työt ja ei saa palkkaa edes sen verran mitä vuokramme on (600e) jos saa vain ne tunnit, jotka on varmaksi luvattu sopimuksessa.

Vierailija
11/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vuokran suuruus liity mitenkään palkkaan ?!?!

Vierailija
12/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vajaa kolmasosa.

Vierailija
13/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netto 900e ja talolaina 300e. En ole ikinä maksanut vuokraa.

Epistä, mä en saa asp-lainaa edes 2000 netolla ja 15000 säästöillä... 

Vierailija
14/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella? Eihän sillä ole mitään tekemistä asumistuen kanssa että kuinka suuri osuus palkasta menee vuokraan. Jos on vaikka bruttopalkka 2000, käteen jää 1500 ja vuokra on tonnin, niin et saa asumistukea.

Vierailija
15/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 66%. Palkka 1300e netto ja vuokra 870e.

Onneksi palkka ei ole ainoa tulo kuitenkaan...

T. 2 lapsen yh

Vierailija
16/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vuokra on liian korkea, niin varmaan saa tukia. Nykyään tuntuu olevan vaikea löytää pienellä vuokralla yksiötäkään.

Äitini etsii yksiötä tai kaksiota ja on eläkkeellä. Katselin meidän läheltä ja sieltähän löytyi 33 neliötä yli 1200e. Taitaa olla tyhjillään aika kauan.

Missä tynnyrissä te elätte? Asumistuessa on enimmäisrajat asumistuloille ja se minkä verran vuokra on siitä yli jätetään vain huomioimatta, eli kallis vuokra ei nosta senttiäkään asumistuen määrää.

Esimerkiksi Turussa yksin asuvan hyväksyttävä asumismeno on 396€, kaikki mitä vuokra menee tuosta yli, jätetään huomiotta. Perusomavastuu lasketaan tulojen mukaan ja erotuksesta saa 80% asumistukena. Jos brottulot on noin 1950€ tai enemmän, niin asumistukea ei saa.

Vierailija
17/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkka noin 1400 ja vuokra 460 e.

Vierailija
18/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene yhtään rahaa vuokraan. Asun omassa talossa. Palkkaa ei ole tänä vuonna tullut vielä euroakaan.

Vierailija
19/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 1300 ja vuokraan menee 620. Ei asumistukea eli aika ankeeta kyllä. Ja lähihoitaja olen.

Vierailija
20/32 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netto 1300 ja vuokraan menee 620. Ei asumistukea eli aika ankeeta kyllä. Ja lähihoitaja olen.

NIin eihän tuossa kovin paljon eroa ole siihen ,että olisi vaan työtön ja saisi tukina kaiken. Eräs tuttu on työtön ja on ylpeä siitä, kuinka voi urheilla ja vietää vapaa-aikaa ja hoitaa itseään kaiket päivät kun itse raadan raskasta työtä ja saan paikkani kipeäksi ja silti vain noin 200e enemmän kuussa. No sekin menee kyllä oikeastaan liikennekuluihin, sähkölaskuun ja apteekkiin, jotka työtön ystäväni saa kaikki ilmaiseksi.

Eli onko tässä edes enää järkeä, jos palkkoja ei nosteta? Kuitenkin haluaisin auttaa muita, mutta työn tahtikin on jo ihan epäinhimillinen ja arvostelua tulee päivittäin, työilmapiiri huono, kun ei ehditä tekemään kunnolla. Työkaveritkin väsyneenä ilkeitä toisilleen.

t. lähihoitaja, joka luuli auttavansa muita kutsumusammatissaan ja saavan siitä tyydytystä. Sen sijaan päälleni syljetään, huoritellaan, kiukutellaan ja valitetaan koko ajan kuinka mitään ei tehdä ajoissa/ kunnolla.  Jos luonto antaisi periksi ja ajattelisin vaan itseäni niin työttömänä olisi helpompaa. Sama raha jäisi tekemättä mitään ja voisi pitää kroppaansa kunnossa lenkkeilemällä ja kotona treenaamalla kuten tämä työtön ystäväni tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä