Hyvää iltaa täältä Kaliforniasta!
Istun parvekkeella huopiin kääriytyneenä. 12 astetta vaan lämmintä näin klo 10. Viiniä naukkailen ja ihailen tähtiä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
https://www.gaudeamus.fi/kaliforniakutsuu/
Tuo oli se kirja, mistä mainitsin.
Tämä oli mielenkiintoinen kirja, joskin välillä vähän provosoiva.
Mutta paljon erilaisia kokemuksia Kaliforniassa ( ja Suomessakin) elämisestä.
Alapeukuttajalla huono aamu vai ennätystäkö haet? Perustele joskus miksi laittaa peukalon alas hän
Finglish kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Howdy vaan täältä Kalifornian Los Angelesista i have little bit lost touch of suomen kieli kun täällä on koko elämä ollut for the last 15 years. Terveiset kaikille entisille Oulun Lyseolaisille
Mistä mahtaa johtua, että toiset unohtavat äidinkielensä niin helposti? Minun vaimoni ei ole unohtanut yli 20 vuodessa. Lontoon merimieskirkolla törmäsin joskus vanhaan, koko ikänsä Yhdysvalloissa asuneen miehen, joka puhui suomea suomalaisella aksentilla äitinsä peruja. Lukiossa muistan kun vaihdosta palanneilta ei mukamas meinannut suomen kieli taipua.
Itse olen asunut Englannissa 10 vuotta. Perhe sanoo, että puheeni kuulostaa nykyään hieman erilaiselta kuin Suomessa asuessani. Jotain harvoin käytettyjä suomen sanoja unohtelen, mutta jos vierailen Suomessa pidemmän aikaa niin puheenkulku normalisoituu nopeasti. Suomen kielikin kehittyy koko ajan ja kaikki uudemmat sanat ja slangisanat tuntuu joskus vierailta.
öyk öyk kännäävälle maanpetturille