Teille jotka olette olleet yli 10 vuotta kumpparinne kanssa
Kommentit (33)
Mulla kävi kumpparin kanssa sillä tavalla huonosti, että hän alkoi kuristaa mua pitkän suhteen jälkeen. Olen ehkä hieman kerännyt lisää painoa, mutta onko se sitten reilua, että kuristetaan niin ettei veri kierrä...
Mikään ei voita pitkää, hyvää suhdetta, kun esim. sairastuu vakavasti tai vanhemmat kuolevat. Siinä on intohimot yms. ihan toissijaisia asioita.
Kun kumpparissa tuntuu olevan vikaa kannattaa pohtia voisiko suhdetta paikata hylkäämisen ja uuden etsimisen sijaan. Perinteinen polkupyöränpaikka toimii ihan hyvin nokialaisessa.
Kumppari petti jo viiden vuoden jälkeen. Alkoi tihkua vesi sisään jostain. Märät sukat on mielialan surma. En rakasta enää.
Nuhjuisuus kieltämättä häiritsee hiukan. Tekisi mieli vaihtaa uuteen, edustavampaan.
Meillä kesti "kuherruskuukautta" ekat puol vuotta maksimissaan. Sit kyl alko homma jo vähän toistaa itseään ja aloin kaivata vaihtelua. Oltiin kuitenkin jumpattu lähes päivittäin. Kumpparissa ei sinänsä mitään vikaa, edelleen tosi kireä. Ei oo kulahtanut. Nyt yli 10 vuotta yhdessä. Jumpataan edelleen, mut harvakseltaan, max. kerran viikossa.
Kerran on pitänyt paikata, mutta muuten ihan ok edelleen.
Ei ole kulunutta.
Pidot vaan paranee ja panot pitenee.
Mitä ihmiset sekoilee tähän ketjuun jotain parisuhdesontaa. Nyt puhutaan kumpparista ja kumppareista. Pinkit tretornit olivat pettymys, eivät kestäneet kymmentä vuotta ja enpä olisi niitä niin kauan jaksanutkaan.
Mulla itseasiassa on ollut koko aikuisiän samat nokialaiset; ne olivat jo äidilläni kun olin lapsi!! Eli n.40 v on kestäneet, en usko että nykykumpparit yltää samaan...
Nykyisten kanssa on noin 15-20 vuotta yhteistä taivalta takana myrskyineen, mutalammikoineen ja puutahatöineen. Värit tosiaan haalistuu, mutta muuten ei ole moitteen sijaa. Ylpeydellä noiden kanssa liikkuu, varsinkin kun omat arvot suosivat ympäristöystävällisyyttä ja siten pitkäaikaista sitoutumista myös yksiin kumppareihin. Nokiat<3
Minulla on useampi kumppari. Pysyvät pidempään virkeänä kun laittaa välillä pannuhuoneeseen kuivumaan ja käyttää niitä toisia sillä välin. Sen jälkeen on niin mukava työntyä sisään kun kumppari on siellä pannuhuoneessa odotellut aikansa. Vaihtelu virkistää.
;)
Itse olen ollut mieheni kanssa juuri 10 vuotta 2020 helmikuussa. Tottakai välillä on erimielisyyksiä ja riitoja joiden jälkeen miettii että mitä tässä vielä tekee, mutta itseäni on onnistanut että on löytänyt miehen joka on samalla paras ystävä! Kaikki ilot ja surut ja vänkäämiset kuuluvat suhteeseen mutta en vaihtaisi! Itse pidän juuri tärkeänä sitä että olemme todella lujat ystävät kumppanuuden ohella. :)