Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on SINULLE paras unilääke? Montako tuntia unta on riittävä yöuni? Ikäsi?

Vierailija
29.12.2019 |

Minulle paras lääke on "piikki"pallon pyörittely jalan alla iltaisin n. 5 min./jalanpohja, tarvittaessa piikkimatto selän alle ennen nukahtamista.

9 h yössä on sopiva, 7 h:lla pärjää, muttei kovin pitkää putkea.

Terveisin N49

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xanoria tulee käytettyä vaikkei varsinainen unilääke olekaan. Otan illalla 1-2 x 0,5mg ja jos herään keskellä yötä, niin sitten otan vielä yhden. Panadol tuntuu myös tehostavan vaikutusta.

Mirtazapinia olen kokeillut samoin kuin Ketipinoria mutta niistä en tykännyt. Ketipinor on kyllä erittäin tehokas lääke jos ei muilla keinoin saa nukuttua.

Sairaalassa ollessani joskus pari viikkoa putkeen annettiin pyydettäessä Tenoxia ja se oli tosi hyvä kyllä.

Ai niin ja ikä on 51v. Nukun yllä olevalla tavalla yleensä n. 8-9 tuntia joka on minulle sopiva määrä.

Vierailija
22/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

+/-9 tuntia.

Ikä 36 N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni käyttää lääkkeitä...

Otsikossa kysyttiin sanalla ”unilääke”, ehkäpä se ohjaa tähän ketjuun pääasiassa unilääkkeiden käyttäjiä...

No, on kai kolme henkilöä kuitenkin kertonut muuta kuin Pharmaca Fennican sisältöä.

Ketipinoria ihmettelen, koska sehän on psykoosilääke.

Onkohan ihan oikein määrätty?

Vierailija
24/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ei täällä saisi sanoa mutta itselläkin kannabis, indicapainotteinen. Olen yleensä hyvä nukkumaan ja nukahtamaan mutta menkkojen aikaan nukun huonosti, jo ihan kipujenkin takia. Silloin tulee polteltua ennen nukkumaanmenoa.

N27

Vierailija
25/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni käyttää lääkkeitä...

Otsikossa kysyttiin sanalla ”unilääke”, ehkäpä se ohjaa tähän ketjuun pääasiassa unilääkkeiden käyttäjiä...

No, on kai kolme henkilöä kuitenkin kertonut muuta kuin Pharmaca Fennican sisältöä.

Ketipinoria ihmettelen, koska sehän on psykoosilääke.

Onkohan ihan oikein määrätty?

Määrätään pieninä annoksina myös unettomuuteen. Itsellenikin määrättiin, ei vain vaikuttanut millään tavalla. 

Vierailija
26/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ei täällä saisi sanoa mutta itselläkin kannabis, indicapainotteinen. Olen yleensä hyvä nukkumaan ja nukahtamaan mutta menkkojen aikaan nukun huonosti, jo ihan kipujenkin takia. Silloin tulee polteltua ennen nukkumaanmenoa.

N27

Tanskassakin jo lääkärit määrää kannabista. Tässä vaiheessa "koeluontoisesti".

Vierailija
27/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättin Opamoxia rauhoittavaksi lääkkeeksi (myös nukkumiseen) vaikean elämäntilanteen takia.

Täysin käänteinen vaikutus.

Kun olisi pitänyt nukkua, aloin siivota astia-, liinavaate- ja vaatekaappeja, joissa pitkän masennuksen takia tietysti siivoamista oli.

Järjestelin hyllyjen paikatkin uudelleen.

Olisin imuroinut klo 02, mutta piti ajatella naapureita.

Tiskasin silti keskellä yötä.

Ompelin vuosikausia sitten irronneita nappeja takkeihin.

Vein roskia ulos klo 03.

Vierailija
28/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zopinox. Hyvin tulee uni tuolla lääkkeellä. Käytän säännöllisen epäsäännöllisesti, en ole toistaiseksi huomannut sivuvaikutuksia. Mirtazapinia olen kokeillut myös, mutta en tykkää, tekee olon paljon raskaammaksi kuin Zopinox.

Noin 10 tuntia on minulla luonnollinen unentarve, sen verran nukun viikonloppuisin. Työviikon aikana ei tahdo onnistua, jää usein alle 8 tuntia. Ikä 35 v.

Vierailija
29/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta paras lääke.

Harvoin saa arkena 6h pitempään nukuttua töiden takia. Viikonloppuisin sitten 8-9h.

Vierailija
30/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanoria minäkin käytän.

Vierailija
31/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on määrätty Xanoria allergiaan eikä nukkumiseen.

Vierailija
32/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- huone niin pimeäksi kuin mahdollista, jos ei saa niin sitten joku side silmille

- korvatulpat, tarpeeksi pienet ettei tule korvat kipeiksi mutta tarpeeksi äänieristävät

- yksin nukkuminen

- hyvä tyyny

- hyvä patja

- riittävän viileä huone ja pehmeä peitto

- stressin purkaminen päiväsaikaan, parempi vielä stressin välttely

- tulehduskipulääke jos yhtään särkee niskaa

Lääkkeitä en ole kokeillut paitsi melatoniinia, siitä ei ollut apua. Lihasrelaksantteja voisin kokeilla, lihaskireys on yksi suurimmista ongelmistani vaikka harrastan paljon liikuntaa ja käyn säännöllisesti hieronnassakin. Olen 28v ja tarvitsen n. 9-10h unta. Ehkä vähempikin riittäisi jos sen laatu olisi parempaa.

Vierailija
33/33 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 mg Mirtazapin

8 h

N  45