Mikä on SINULLE paras unilääke? Montako tuntia unta on riittävä yöuni? Ikäsi?
Minulle paras lääke on "piikki"pallon pyörittely jalan alla iltaisin n. 5 min./jalanpohja, tarvittaessa piikkimatto selän alle ennen nukahtamista.
9 h yössä on sopiva, 7 h:lla pärjää, muttei kovin pitkää putkea.
Terveisin N49
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni käyttää lääkkeitä...
Otsikossa kysyttiin sanalla ”unilääke”, ehkäpä se ohjaa tähän ketjuun pääasiassa unilääkkeiden käyttäjiä...
No, on kai kolme henkilöä kuitenkin kertonut muuta kuin Pharmaca Fennican sisältöä.
Ketipinoria ihmettelen, koska sehän on psykoosilääke.
Onkohan ihan oikein määrätty?
Tätähän ei täällä saisi sanoa mutta itselläkin kannabis, indicapainotteinen. Olen yleensä hyvä nukkumaan ja nukahtamaan mutta menkkojen aikaan nukun huonosti, jo ihan kipujenkin takia. Silloin tulee polteltua ennen nukkumaanmenoa.
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni käyttää lääkkeitä...
Otsikossa kysyttiin sanalla ”unilääke”, ehkäpä se ohjaa tähän ketjuun pääasiassa unilääkkeiden käyttäjiä...
No, on kai kolme henkilöä kuitenkin kertonut muuta kuin Pharmaca Fennican sisältöä.
Ketipinoria ihmettelen, koska sehän on psykoosilääke.
Onkohan ihan oikein määrätty?
Määrätään pieninä annoksina myös unettomuuteen. Itsellenikin määrättiin, ei vain vaikuttanut millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ei täällä saisi sanoa mutta itselläkin kannabis, indicapainotteinen. Olen yleensä hyvä nukkumaan ja nukahtamaan mutta menkkojen aikaan nukun huonosti, jo ihan kipujenkin takia. Silloin tulee polteltua ennen nukkumaanmenoa.
N27
Tanskassakin jo lääkärit määrää kannabista. Tässä vaiheessa "koeluontoisesti".
Mulle määrättin Opamoxia rauhoittavaksi lääkkeeksi (myös nukkumiseen) vaikean elämäntilanteen takia.
Täysin käänteinen vaikutus.
Kun olisi pitänyt nukkua, aloin siivota astia-, liinavaate- ja vaatekaappeja, joissa pitkän masennuksen takia tietysti siivoamista oli.
Järjestelin hyllyjen paikatkin uudelleen.
Olisin imuroinut klo 02, mutta piti ajatella naapureita.
Tiskasin silti keskellä yötä.
Ompelin vuosikausia sitten irronneita nappeja takkeihin.
Vein roskia ulos klo 03.
Zopinox. Hyvin tulee uni tuolla lääkkeellä. Käytän säännöllisen epäsäännöllisesti, en ole toistaiseksi huomannut sivuvaikutuksia. Mirtazapinia olen kokeillut myös, mutta en tykkää, tekee olon paljon raskaammaksi kuin Zopinox.
Noin 10 tuntia on minulla luonnollinen unentarve, sen verran nukun viikonloppuisin. Työviikon aikana ei tahdo onnistua, jää usein alle 8 tuntia. Ikä 35 v.
Liikunta paras lääke.
Harvoin saa arkena 6h pitempään nukuttua töiden takia. Viikonloppuisin sitten 8-9h.
Mulle on määrätty Xanoria allergiaan eikä nukkumiseen.
- huone niin pimeäksi kuin mahdollista, jos ei saa niin sitten joku side silmille
- korvatulpat, tarpeeksi pienet ettei tule korvat kipeiksi mutta tarpeeksi äänieristävät
- yksin nukkuminen
- hyvä tyyny
- hyvä patja
- riittävän viileä huone ja pehmeä peitto
- stressin purkaminen päiväsaikaan, parempi vielä stressin välttely
- tulehduskipulääke jos yhtään särkee niskaa
Lääkkeitä en ole kokeillut paitsi melatoniinia, siitä ei ollut apua. Lihasrelaksantteja voisin kokeilla, lihaskireys on yksi suurimmista ongelmistani vaikka harrastan paljon liikuntaa ja käyn säännöllisesti hieronnassakin. Olen 28v ja tarvitsen n. 9-10h unta. Ehkä vähempikin riittäisi jos sen laatu olisi parempaa.
Ai niin ja ikä on 51v. Nukun yllä olevalla tavalla yleensä n. 8-9 tuntia joka on minulle sopiva määrä.