Mikä on SINULLE paras unilääke? Montako tuntia unta on riittävä yöuni? Ikäsi?
Minulle paras lääke on "piikki"pallon pyörittely jalan alla iltaisin n. 5 min./jalanpohja, tarvittaessa piikkimatto selän alle ennen nukahtamista.
9 h yössä on sopiva, 7 h:lla pärjää, muttei kovin pitkää putkea.
Terveisin N49
Kommentit (33)
Säännöllinen hikoilu ja hengästyminen. Ilman alan nukkua pidempään, koska uni ei ole tarpeeksi syvää ja virkistävää. Olen silti myös väsynyt ja syön huonosti = väsyttää lisää.
Zopinox 7,5
Melatoniini 1,9 × 4
Mirtazapin ( en muista annostani )
Nukun tunnin ja sitten herään. Näin on ollut 27 vuotta.
N49
Melkein mikä vain tsolpideemi 20mg. Nukun n. 11h vuorokaudessa ja silloin olen parhaimmillani.
Xanoria tulee käytettyä vaikkei varsinainen unilääke olekaan. Otan illalla 1-2 x 0,5mg ja jos herään keskellä yötä, niin sitten otan vielä yhden. Panadol tuntuu myös tehostavan vaikutusta.
Mirtazapinia olen kokeillut samoin kuin Ketipinoria mutta niistä en tykännyt. Ketipinor on kyllä erittäin tehokas lääke jos ei muilla keinoin saa nukuttua.
Sairaalassa ollessani joskus pari viikkoa putkeen annettiin pyydettäessä Tenoxia ja se oli tosi hyvä kyllä.
Imovane 7,5 mg silloin tällöin käytettynä. Vaikean elämäntilanteen takia aloin kärsimään unettomuudesta. Herätys klo 4.45 ja auton rattiin 50 min työmatkalle alkoi käymään raskaaksi kun ei saanut nukutuksi. Nyt vähän parempi Imovanen ansiosta.
ketipinor 25mg x 2
nukun 6-12 tuntia, riippuen päivästä.
ihanne ehkä 9 tuntia.
Hampun kannalla, indica. Kakkosena melatoniini. Kaikesta muusta jää tokkura. 8 tuntia riittää. N40
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei rentouta niin kuin hyvä seksi. Sen jälkeen nukun aina hyvin.
N42
Sama homma, mies vaan ei anna.
Vierailija kirjoitti:
Melkein mikä vain tsolpideemi 20mg. Nukun n. 11h vuorokaudessa ja silloin olen parhaimmillani.
Ai niin se ikä! 35v
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni käyttää lääkkeitä...
Otsikossa kysyttiin sanalla ”unilääke”, ehkäpä se ohjaa tähän ketjuun pääasiassa unilääkkeiden käyttäjiä...
Nukahtamislääke Imovane 7,5mg pilleri aina puolitettuna, otan kaksi kertaa viikossa.
Mirtatsapiini 7,5 mg, yöunta mieluusti 8 h, joskus voin nukkua jopa 10 h
N49
Stillnoct on paras. Etenkin kun tekee hyvän olon just ennen nukkumaanmenoa. Kylkeen pari 25mg ketipinoria
Mikään ei rentouta niin kuin hyvä seksi. Sen jälkeen nukun aina hyvin.
N42