Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaupan puolukkahillot on liian imeliä kaikki!?

Andymccouys
29.12.2019 |

vain äiti osasi tehdä oikeanlaista puolukkahilloa, joka säilyi monta vuotta jääkaapissa pilaantumatta jos ei olllut syöty, nykyään ei saa kaupasta kuin imeliä hilloja, puollukkahillo ei ole mitään mansikkahilloa hyvänen aika! mihin tämä millenniaalinen sukupolvi on kasvamassa? eikä takuulla osata erottaa luonnossa puolukkaa pihlajanmarjasta!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse sopiva.

Puolukkasurvosta saa helposti.

Vierailija
2/28 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pakastepuolukoita ja keitä itse hillosi. Voit tehdä niistä myös puolukkasurvosta. Miksi valitat asiasta, jolle voit helposti tehdä jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea on sekoittaa kaupan puolukkahilloon puolukkasurvosta, jos et halua keittää omaa hilloa. Näin tulee hieman kirpeämpää hilloa. Toinen vaihtoehto on syödä survosta sellaisenaan ja lisätä maun mukaan sokeria.

Vierailija
4/28 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan valmishillot on yleensä ylimakeita. Sama valmisleivonnaiset.

Vierailija
5/28 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pätee muihinkin tuotteisiin. Mehut liian sokerisia, jogurteissa järkyttävä määrä sokeria. Söisin mielelläni suklaavanukasta, joka maistuisi tummalta suklaalta, ei ällömakealta. Ei auta kuin tehdä kaikki itse, jos ei halua yliannostusta sokerista. Huoh.

Vierailija
6/28 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joulua etsin kaupoista joulupipareita, joissa ei olisi palmuöljyä. Ei löytynyt! Oli pakko tehdä taikinasta lähtien itse.

Vierailija
7/28 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkahilloa on maailman helpoin tehdä mikrossa juuri sopiva annos aina kun tarvitsee! Puolukat pakkasesta ja oman maun mukaan makeutusta kippoon, hetkeksi mikroon ja jäähdytys. Ei siihen muuta tarvita, kun puolukoissa on luonnostaan hyydytysainetta, joka tekee siitä hillomaista ihan ilman mitään lisäaineita.

Vierailija
8/28 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen tuotteet ovat järestään kuraa, ellei löydy jonkin pienen tuottajan käsityöläistuotteita. Joka paikkaan tungetaan sokeria tai palmuöljyä: kekseihin, jäätelöön, kakkuihin ym. Olen alkanut tekemään kaikki itse alusta lähtien, mutta siihen menee kauheasti aikaa. :(

Vierailija
9/28 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pätee muihinkin tuotteisiin. Mehut liian sokerisia, jogurteissa järkyttävä määrä sokeria. Söisin mielelläni suklaavanukasta, joka maistuisi tummalta suklaalta, ei ällömakealta. Ei auta kuin tehdä kaikki itse, jos ei halua yliannostusta sokerista. Huoh.

Miten teet vanukkaan? Mä laitan perunajauhoja, mutta se maistuu läpi ja tulee pahaa.

Vierailija
10/28 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sokeri on halpaa ja puolukka kallista. Arvata saattaa, kumpaa lisätään enemmän.

Helsingissäkin moni ravintola on korvannut silakka-annoksissaan puolukan sillä yököttävällä puolukkahillolla.

Vierailija
11/28 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ SAA VALITTAA, OVAT AIVAN LIIAN MAKEITA, PUOLUKKA EI MAISTU YHTÄÄN, VAIN SOKERI, KYLLÄ SE SÄILYY VÄHEMMÄLLÄKIN SOKERILLA, MUUTAMA PUOLUKKA JOUKOSSA JA KILO SOKERIA, EPÄTERVEELLISTÄKIN.

Vierailija
12/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ KAIKKI OVAT ÄLLÖN MAKEITA, LEIVONNAISET, HILLOT JA NYKYÄÄN MYÖS SUKLAA, EI PYSTY SYÖMÄÄN NÄISTÄ MITÄÄN ENÄÄ, ITSE LEIVON VAIN PIENELLÄ SOKERIMÄÄRÄLLÄ. JA SITTEN VALITETAAN KUN LAPSETKIN OVAT LIHAVIA NYKYÄÄN, EI OLLUT LIHAVIA LAPSIA 60 LUVULLA YHTÄÄN MEIDÄN KOULUSSA, EIKÄ MUUALLAKAAN., EI SAANUT KAUPASTA SILLOIN KAIKKEA ROSKAA, EIKÄ OLLUT RAHAAKAAN KÄYTETTÄVISSÄ, VIIKKORAHASTA PUHUMATTAKAAN.

Vierailija
13/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä äitisi teki puolukkasurvosta, ei hilloa? Niin meillä ainakin. Puolukkasurvoshan säilyy ilman mitään lisäaineita, kunhan ei ole makeutettua (meillä otettiin aina pieni määrä tarjolle ruoan kanssa ja sekoitettiin siihen siinä vaiheessa sokeri). 

Vierailija
14/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teet vanukkaan? Mä laitan perunajauhoja, mutta se maistuu läpi ja tulee pahaa.

Perunajauho maistuu vain raakana, kypsennettynä ei pitäisi kyllä tulla mitään makua läpi. 

Vierailija
15/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on puolukkasurvos eikä hillo, joka säilyy noin. 

Vierailija
16/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milleniaalinen sukupolvi ei hirveesti oo kasvamassa mihinkään (muuta kuin vyötärönympärykseltä), kun ollaan jo keski-ikäisiä.

Vaikea kuvitella, että keltään menis puolukat ja pihlajanmarjat sekaisin. 

Vierailija
17/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusta, kun kaupasta saa puolukoita ja voi tehdä ihan juuri sellaista hilloa kuin itse haluaa.

Vierailija
18/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme valitusta, kun kaupasta saa puolukoita ja voi tehdä ihan juuri sellaista hilloa kuin itse haluaa.

Leipäjonosta saa vääränlaista.

Vierailija
19/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilloissa on yleensä 35 prosenttia marjaa ja loput sokeria ym, lisuketta.

Kyllä sen on pakko olla makeaa tuolla reseptillä.

Lukekaa joskus ainesluetteloa.

Ostin kerran kun oli jossain alennuskorissa ja silloin päätin etten huoli ilmaiseksikaan.

Vierailija
20/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukat ja hyytelösokeri kattilaan ja saa mieleistään kun kokeilee mikä olisi itselle maistuvinta.