Voiko häätanssi olla hidas kappale, jonka tahdissa hääpari tanssii "hitaita"?
Olen kolmekymppinen nainen, enkä silti ole vieraillut eläessäni kuin yksissä häissä. Niissä oli kyllä häävalssi, mutta se ei vaan tunnu omalta vaihtoehdolta.
Minulla olisi mielessä meille yhteinen tärkeä hidas kappale, jonka tahdissa ei luonnollisestikaan valssata. Haluaisin "tanssia" eli käytännössä hitaasti pyöriä tämän kappaleen tahdissa.
Onko paikalla muita, jotka ovat valinneet häävalssin sijasta häätanssin? :)
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Tanssitaidottomien valinta. Noloa.
Ei tanssitaidottomuudessa (josta kai ei kyse ap:n kohdalla) ole mitään noloa. Itse en ikinä lukiossakaan oppinut tanssimaan, rytmitaju puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä tulee mieleen ettei pari osaa tai viitsinyt opetella valssia.
Miksi kääntää asia negatiiviseksi? Eikö voisi ajatella, että ko. kappale on parille erityisen merkityksellinen ja ovat siksi halunneet sen häätanssikseen? Niinhän se häätanssi yleensä valitaan tanssitaidosta riippumatta. Olisi aika erikoista tanssia avioparin ensimmäisenä yhteisenä tanssina joku täysin merkityksetön valssi vain siksi, että näytetään valssitaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä valitaan "häähitaat" kun ei osata tanssia valssia tai mitään muutakaan.
Tästä tanssitaidottomuudesta: itse tanssisin vaikka cha cha cha:n jos mies veisi, mutta miehelleni ei valssi ole luonnollinen valinta. Osaa valssia (kuka ei osaa?), mutta ei viihdy niissä askelissa.
Ap
Ihan ohi aiheen, mutta minä en osaa valssia. Joskus yläasteella liikkatunnilla taisi olla pari kertaa tanssia, mutta lähes kaikkien muiden tavoin lintsasin nuo tanssitunnit. Vanhoihin en lukiossa osallistunut ollenkaan. Eli aika helposti olen ollut oppimatta valssia.
N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä valitaan "häähitaat" kun ei osata tanssia valssia tai mitään muutakaan.
Tästä tanssitaidottomuudesta: itse tanssisin vaikka cha cha cha:n jos mies veisi, mutta miehelleni ei valssi ole luonnollinen valinta. Osaa valssia (kuka ei osaa?), mutta ei viihdy niissä askelissa.
Ap
Ihan ohi aiheen, mutta minä en osaa valssia. Joskus yläasteella liikkatunnilla taisi olla pari kertaa tanssia, mutta lähes kaikkien muiden tavoin lintsasin nuo tanssitunnit. Vanhoihin en lukiossa osallistunut ollenkaan. Eli aika helposti olen ollut oppimatta valssia.
N37
Ihan varmasti hyvällä viejällä sinäkin onnistuisit! Sellainen, joka on joskus valssia tanssinut, on sen myös oppinut. Mieheltä vaatii kyllä enemmän, kun siinä pitää osata viedäkin, ja hyvä viejä saa osaamattomankin tanssiparin tanssin näyttämään valssilta.
Tämä valssaaminen ei joka tapauksessa taida olla meidän juttu. Katsoin jo YouTubesta yksinkertaisen häätanssin koreografioineen ja taisi tärpärä heti sellainen, jonka mieskin jaksaa opetella!
Ap
Kieltämättä tulee mieleen ettei pari osaa tai viitsinyt opetella valssia.