Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko häätanssi olla hidas kappale, jonka tahdissa hääpari tanssii "hitaita"?

Vierailija
29.12.2019 |

Olen kolmekymppinen nainen, enkä silti ole vieraillut eläessäni kuin yksissä häissä. Niissä oli kyllä häävalssi, mutta se ei vaan tunnu omalta vaihtoehdolta.

Minulla olisi mielessä meille yhteinen tärkeä hidas kappale, jonka tahdissa ei luonnollisestikaan valssata. Haluaisin "tanssia" eli käytännössä hitaasti pyöriä tämän kappaleen tahdissa.

Onko paikalla muita, jotka ovat valinneet häävalssin sijasta häätanssin? :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Vierailija
2/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin taitaa olla jopa yleisempää tanssia hidas kuin valssi. Ja vaikka kukaan ei olisi tanssinut hidasta tanssia häätanssina, sinä voit niin tehdä. Sinun ja miehesi häät, te päätätte mitä tanssitaan. Tanssikaa vaikka heviä, jos se on teidän juttunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen kysymys. Miksi häissä ei voisi tanssia juuri sitä kappaletta, jonka itse haluaa?

Vierailija
4/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humppaa sen olla pitää!

Vierailija
5/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös hidasta jonka tahdissa liikehditään nopsaan ja päin vastoin  ja kaikkea siltä väliltä. Tai voitte maata flyygelin kannella ja nytkyttää tahdissa tai epätahdissa.

Vierailija
6/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Omissa häissään voi vaikka tanssia sambaa tai olla tanssimatta jos siltä tuntuu.

Vierailija
7/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätanssi voi olla juuri sellainen kuin hääpari itse haluaa. Häävalssinkaan ei tarvitse olla perinteinen kotimainen vaan maailma on valsseja pullollaan. Vanhemmat sukulaiset luulivat meidän tanssineen väärän kappaleen tahtiin, kun eivät edes valssiksi tunnistaneet. Niin iskostuneet ovat Akselin ja Elinan häävalssit sun muut osan tajuntaan, että eivät osaa muuta valssiksi edes tulkita.

Vierailija
8/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssitaidottomien valinta. Noloa.

Vierailija
9/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tanssia ihan mitä huvittaa tai olla vaikka tanssimatta. Yksi mun serkku ja nykyinen vaimonsa vetäisivät hääpolkan. (Harrastavat lavatansseja)

Vierailija
10/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Hidas kappale se siis on!

Vielä yksi kysymys: liittyvätkö vieraat häätanssiin ennen kuin kappale loppuu? Ainakin elokuvissa mielestäni liittyvät. Vai tanssiiko hääpari kappaleen kokonaan kahdestaan? Niissä häissä, joissa olin, oli häävalssi sellainen performanssi ettei kukaan uskaltautunut lavalle, vaikka näin olisi ollut tarkoituskin! :D

Vierailija
11/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi? Parissa häissä joissa olen ollut on häätanssina ollut muu kuin valssi, mutta ovat silti tanssineet "paritanssin tyyliin" eli sellaisella perinteisellä tanssiotteella.

Parempi tanssia omalla tyylillä kuin yrittää valssata sitä osaamatta. Eli jos valssin kuitenkin valitsee kannattaa sitä myös treenata tai ottaa vaikka pari tanssituntia.

Vierailija
12/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä valitaan "häähitaat" kun ei osata tanssia valssia tai mitään muutakaan.

Vierailija
13/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä yksi kysymys: liittyvätkö vieraat häätanssiin ennen kuin kappale loppuu? Ainakin elokuvissa mielestäni liittyvät. Vai tanssiiko hääpari kappaleen kokonaan kahdestaan? Niissä häissä, joissa olin, oli häävalssi sellainen performanssi ettei kukaan uskaltautunut lavalle, vaikka näin olisi ollut tarkoituskin! :D

Yleensä ensimmäisen tanssin tanssii hääpari kahdestaan alusta loppuun. Seuraavissa sitten muut liittyvät mukaan, jos on enemmän tanssimusiikkia ohjelmassa. Tämäkin toki asia, jonka hääpari voi itse päättää. Ei mitään yleispätevää ohjetta. 

Vierailija
14/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa annetaan parin yleensä tanssia koko tanssi, ei kannata apinoida tapoja jenkkikeffoista.

Vierailija
15/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää vieraita tanssimaan mukana jos niin haluat.

"Rakkaus on lumivalkoinen" on usein hätänäsi, tosin aivan epäsopiva. Ei ole ajateltu laulun sanomaa.

Vierailija
16/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei näytä alakoulun limudiskohitailta. Eli jotain koreografiaa saisi olla.

Vierailija
17/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä valitaan "häähitaat" kun ei osata tanssia valssia tai mitään muutakaan.

Tästä tanssitaidottomuudesta: itse tanssisin vaikka cha cha cha:n jos mies veisi, mutta miehelleni ei valssi ole luonnollinen valinta. Osaa valssia (kuka ei osaa?), mutta ei viihdy niissä askelissa.

Ap

Vierailija
18/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti hääpari tanssinut yksin tai puolivälin jälkeen vanhemmat liittyneet tanssiin (keskenään, toisena sitten vanhempien kanssa tanssit jos ne haluaa), joskus kaasot ja bestmanit (omien kumppaniensa kanssa).

Mutta tämänkin voitte tehdä tyylillänne, sopikaa vaikka kaason tai bestmanin kanssa mitä haluatte ja he sitten ohjaavat tapahtumien kulkua.

Vierailija
19/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit pyytää vieraita tanssimaan mukana jos niin haluat.

"Rakkaus on lumivalkoinen" on usein hätänäsi, tosin aivan epäsopiva. Ei ole ajateltu laulun sanomaa.

Autoc iski, hätänäsi = häätanssi :D

Vierailija
20/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei näytä alakoulun limudiskohitailta. Eli jotain koreografiaa saisi olla.

Tällaisia koreografioita voisi yrittää löytää YouTubesta... Kiitos vinkistä! 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi