Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oikeasti hoidatte hampaitanne?

Lola
28.12.2019 |

Suositetaan harjaamaan kahdesti ja lankaamaan kerran päivässä. Itse olen huono lankaaja ja poden siitä syyllisyyttä, jotenkin epäilen, että tämä on aika yleistäkin.

Yritän parantaa tapani. Innokkaat välien puhdistajat, paljastakaa miten olette tehneet siitä tavan?

Voi myös kertoa minkälaista hammastahnaa käyttää?

Miten oikeasti hoidatte hampaitanne?

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tota hammaslangn haistelua, ei kyllä haissu millekään...

Vierailija
42/52 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin pesu ja lankaus ja suuvedellä purskutus. Xylitolpurkkaa ruoan jälkeen. Iltaisin en aina jaksa pestä :( Reikiä ei ole tullut yli 10 vuoteen ja hammaskiveä ollut 2 kertaa elämässä.

N50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/52 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, melkeen 40 % lankaa kerran päivässä. Olisin luullu et vähempi. Nyt tuli laiska olo, pakko munkin on alkaa, vastasin sillon kun muistan..

Vierailija
44/52 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on hyvät hammaslangat. Sellainen vihreä rulla ahtaille hammasväleille ja oranssi leveämmille väleille :)

Vierailija
45/52 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä pesen hampaat en käytä hammaslankaa

Vierailija
46/52 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaan hampaani kahdesti päivässä ja käytän välillä suuvettäkin. Syön arkisin lounaan jälkeen ksylitolipurkkaa. En käytä hammaslankaa koska hampaani ovat niin tiukasti kiinni toisissaan ettei niiden väliin saa tungettua mitään lankaa. 

Vierailija
47/52 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat harjaan aamuin illoin ja kerran päivässä illalla lankaan sellaisella plackers-lankaimella, hammasväliharjat ei minun hampaiden väliin mahdu. Niin ja harja on sähköharja.

Vierailija
48/52 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat vaan sinnikkäästi lankaamista joka päivä, niin siitä tulee tapa. Itse lankaan joka ilta, hampaat pesen aamuin illoin. Purkkaa syön lähes joka aterian jälkeen. Hammaslääkärillä käyn kerran kahdessa vuodessa.

Aina näin ei ole tosiaan ollut, aiemmin pesin hampaani kerran päivässä, lankaa käytin satunnaisesti. Hammaslääkärissä en yhdessä elämäni vaiheessa käynyt kahdeksaan vuoteen, kunnes hammassäryn takia oli pakko. Sen jälkeen paransin tapani.

Vierailija
49/52 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

poden siitä syyllisyyttä, jotenkin epäilen, että tämä on aika yleistäkin.

Yritän parantaa tapani. Innokkaat välien puhdistajat, paljastakaa miten olette tehneet siitä tavan?

Suuhygienisti täällä. Kiva, että yrität jo parantaa tapojasi, yrittäminenkin on jo iso askel. Itse tein lankaamisesta tavan, kun pelottava suuhygienisti minut siihen pelotteli ollessani 12.  Käytti aivan väärää metodia, mutta tehosi auktoriteettinä minuun. Sen jälkeen siitä tuli tapa. 

Hammastahnan valinta riippuu omasta suun tilanteestasi. Lisätiedoilla osaan ohjeistaa lisää aiheesta.

Hyvää uuttavuotta!

Vierailija
50/52 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

poden siitä syyllisyyttä, jotenkin epäilen, että tämä on aika yleistäkin.

Suuhygienisti täällä. Kiva, että yrität jo parantaa tapojasi, yrittäminenkin on jo iso askel. Itse tein lankaamisesta tavan, kun pelottava suuhygienisti minut siihen pelotteli ollessani 12.  Käytti aivan väärää metodia, mutta tehosi auktoriteettinä minuun. Sen jälkeen siitä tuli tapa. 

Hammastahnan valinta riippuu omasta suun tilanteestasi. Lisätiedoilla osaan ohjeistaa lisää aiheesta.

Hyvää uuttavuotta!

Jäipäs lainausmerkit matkasta muutaman uudenvuoden kunniaksi otetun viinilasillisen jälkeen.. Ap:ta lainasin muutaman ensimmäisen lauseen :D

Vierailija
51/52 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen hampaat kerran päivässä ja lankaan kerran vuodessa.

Hammaslääkärillä käyn kun tulee ongelmia, viimeksi viisaudenhampaiden poistossa 2014.

Pitäisi varmaan varata aika tarkastukseen.

Silloin 2014 oli tarkastus ja röntgenkuvaus eikä hammaskiviongelmaa ollut tai siitä ei ainakaan mainittu.

Näillä mennään. Olen jo kohta 50 eikä elämäni aikana ole ollut teilläkään. Vain nuo viisaudenhampaat eikä niitäkään enää ole.

Vierailija
52/52 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Parodentax maistuu ihan kamalalta, meinaa laatta lentää kun sillä pesee takahampaita. Oli pakko vaihtaa pois. Pesen 2x päivässä sähköhammasharjalla, lisäksi xylitolia. Purentakiskot teetin öitä varten koska narskutan hampaita. Lankaa ja tikkuja silloin kun muistaa ja jaksaa, ahtaat hammasvälit ei houkuta niitä käyttämään ja ikenet vuotaa herkästi.

Toinen asia tulee tästä mieleen; mun hammaslääkäri joka on ihan ok mulle on tosi töykeä hammashoitajalleen, välillä tunnen myötähäpeää kun istun siinä välissä. Onkohan tämä kuinkakin tavallista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme