Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oikeasti hoidatte hampaitanne?

Lola
28.12.2019 |

Suositetaan harjaamaan kahdesti ja lankaamaan kerran päivässä. Itse olen huono lankaaja ja poden siitä syyllisyyttä, jotenkin epäilen, että tämä on aika yleistäkin.

Yritän parantaa tapani. Innokkaat välien puhdistajat, paljastakaa miten olette tehneet siitä tavan?

Voi myös kertoa minkälaista hammastahnaa käyttää?

Miten oikeasti hoidatte hampaitanne?

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaan hampaita mutta ainakaan hammaslankaa en käytä kun näin yhden kauhuelokuvan jossa sitä käytettiin...

Mutta mulla on sellainen jolla puhdistetaan joka muistuttaa vähän ripsikampaa mutta en usein sitä käytä enkä halua sillä läheltä ikeniä puhdistaa kun ikenet vuotaa muutenkin

Hammaskiven puhdistamisesta joskus sanottiin mutta en sen jälkeen kuulunut enää siihen hammashoitolaan ja seuraava hammaslääkäri ei sanonut mitään hammaskiven puhdistamisesta ja silloin aikaisemmin sen olisi kuulunut olla ilmaista mutta nyt siitä sitten pitäisi maksaa enkä myöskään tiedä puhdistaako suuhygienisti tai sitten hammaslääkäri ja kuinka läheltä ikeniä kun jos osuu ikeniin niin alkaa taas verenvuoto ja sitten tukehdun omaan vereeni...

Vierailija
22/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankaaminen on ihan yhtä helppoa ja jopa nopeampaa kuin harjaaminen, ette ehkä ole tutustunut alla olevaan jos pidätte lankaamista työläänä?

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…

Sitä minäkin ihmettelen jos joku sanoo "ettei oppinut lankaamaan", tai se on liian vaikeaa kaksin käsin, liian työlästä jne.

Ei kai kukaan nyt enää pelkkää lankaa käytä kun tuollaiset vaihdettavalla lankapäillä varustetut varret olleet jo vuosia/vuosikymmeniä saatavilla?

No eikös niistä vaihtopäistä tuu aika paljon turhaa muoviroskaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasväliharjaa käytän noin kolme kertaa viikossa tai useammin tarpeen vaatiessa. 

Vierailija
24/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa langata ja pesen vain iltaisin 🙈

Lapsenkin hampaat pestään vain iltaisin 🙊 hyi minua. Mutta ku ei jaksa.

Ja hyi, varmaan kiva kanssaihmisistä, kun tulet hönkimään haisevalla aamuhengityksellä viereen. Edes lapselle kannattaisi opettaa hampaiden aamupesu: Voi vaikuttaa muuten sosiaalisiin suhteisiin koulussa. Muistan itse koulukaverit, joiden henki haisi, yööök!

Vierailija
25/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankaan ja pesen kerran vuorokaudessa, aamulla. Hammastahna Biorepair. Hammaslääkäri kehuu aina hampaita ja sanoo, että parin, kolmen vuoden tarkastusväli riittää. Yksi reikä paikattu.

Vierailija
26/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankaaminen on ihan yhtä helppoa ja jopa nopeampaa kuin harjaaminen, ette ehkä ole tutustunut alla olevaan jos pidätte lankaamista työläänä?

Sitä minäkin ihmettelen jos joku sanoo "ettei oppinut lankaamaan", tai se on liian vaikeaa kaksin käsin, liian työlästä jne.

Ei kai kukaan nyt enää pelkkää lankaa käytä kun tuollaiset vaihdettavalla lankapäillä varustetut varret olleet jo vuosia/vuosikymmeniä saatavilla?

Et osta mitään muovipakkauksia? Joo, voi tulla muoviroskaa mutta tuleehan sitä väistämättä elämässä. Käytän sitä samaa monta päivää.

Vierailija
27/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne kertakäyttöisiä ole vaan sama lankapää kestää ainakin 2 viikkoa, ne huuhdellaan käytön jälkeen.

Tai jos pidät sitä paljona että edustavat ehkä 0,00001% muoviroskistani niin kai se sitten on paljon....

Vierailija
28/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 2xpäivä, joskus 3. Lankaimella päivittäin 1-2 yleensä pesun yhteydessä. Olen tottunut että hammasvälit on puhtaat, tuntuu pahalle jos ruokaa on hampaiden väliin jäänyt.

Vierailija
29/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

~Meri~ kirjoitti:

Harjaan hampaita mutta ainakaan hammaslankaa en käytä kun näin yhden kauhuelokuvan jossa sitä käytettiin...

Mutta mulla on sellainen jolla puhdistetaan joka muistuttaa vähän ripsikampaa mutta en usein sitä käytä enkä halua sillä läheltä ikeniä puhdistaa kun ikenet vuotaa muutenkin

Hammaskiven puhdistamisesta joskus sanottiin mutta en sen jälkeen kuulunut enää siihen hammashoitolaan ja seuraava hammaslääkäri ei sanonut mitään hammaskiven puhdistamisesta ja silloin aikaisemmin sen olisi kuulunut olla ilmaista mutta nyt siitä sitten pitäisi maksaa enkä myöskään tiedä puhdistaako suuhygienisti tai sitten hammaslääkäri ja kuinka läheltä ikeniä kun jos osuu ikeniin niin alkaa taas verenvuoto ja sitten tukehdun omaan vereeni...

Se verenvuoto johtuu tulehduksesta ja korjautuisi nimenomaan sillä, että alkaisit lankaamaan hammasvälejä päivittäin.

Vierailija
30/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa langata ja pesen vain iltaisin 🙈

Lapsenkin hampaat pestään vain iltaisin 🙊 hyi minua. Mutta ku ei jaksa.

No hyi todellakin. "Et jaksa" edes lapsesi terveydestä huolehtia? 

Vierailija
31/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän oral b hammasharjaa. Puhdistaa välitkin. Mainoksessa sanottiin! Lankaan joka toinenpvä tai millo muistan :)

Osaa. Hampaiden teikiintyminen ja ikenien hyvinvointi ei liity toisiinsa. Vaikka hampaat ei reikiinny jos et harjaa. Nii silti voi hampaat tippua

Vierailija
32/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaan kahdesti päivässä.  

Lankaan kerran päivässä, joskus jää pari päivää väliin ja kyllä sen silloin heti huomaa. Kun lankaa säännöllisesti, henki ei haise eikä kerry hammaskiveä.

Hammaslääkärin mukaan ikenet ovat loistokunnossa. N48

Vierailija
33/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään muulla ole sitä ongelmaa, että hammaslanka ei mahdu hammasväleihin? Jos sen sinne saa väkisin runnottua, sitä ei saa enää millään pois.

Vierailija
34/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kysyit neuvoa hammasvälien puhdistamisen saamiseksi mukaan päivän rutiineihin.

Opettelin itse hammasvälien puhdistamisen vasta aikuisiällä. Törkkään kumisen "hammastikun" jokaisen hammasvälin läpi iltaisin hampaidenpesun yhteydessä. Menee yhteensä muutama sekunti kaikkien hammasvälien läpikäyntiin. Hammasvälit pysyvät puhtaana ja ilmaantuvat, jolloin hapettomissa oloissa viihtyville bakteereille ei jää elinsijaa.

Suuhygienisti sanoo, ettei omahoidossani ole lainkaan parantamisen varaa.

Vierailija
35/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aamuin illoin. Lankaan kerran päivässä. Käytän myös hammasväliharjaa ja hammastikkua. Kerran vuodessa käyn poistatuttamassa hammaskivet ja minulle tehdään soodapuhdistus. 

Vierailija
36/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään muulla ole sitä ongelmaa, että hammaslanka ei mahdu hammasväleihin? Jos sen sinne saa väkisin runnottua, sitä ei saa enää millään pois.

kyllä on, ahtaat hammasvälit syynä. Oral-B Satin Tape (ei siis Floss vaan Tape) on ollut hyvä hammaslanka, mutta sitä on viime aikoina ollut vaikea löytää. Se on litteä muovityyppinen nauha, joka on liukas ja menee hyvin kapeisiin väleihin. Se ei myöskään rispaannu kuten tavalliset kuitulangat.

Vierailija
37/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen 2xpäivä, joskus 3. Lankaimella päivittäin 1-2 yleensä pesun yhteydessä. Olen tottunut että hammasvälit on puhtaat, tuntuu pahalle jos ruokaa on hampaiden väliin jäänyt.

Lankaamisen tarkoitus on estää plakkia kertymästä hampaisiin, eikä poistaa ruuantähteitä.

Vierailija
38/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro! Se on kato meijän kauneiden ja myös itseään kunnioittavien rumien ihmisten salaisuus! *PePsoDent Hymy* :D

Vierailija
39/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on todella ahtaat hammasvälit niin lankaaminen on todella epämiellyttävää ja vaikeaa, ei mahdu XS-hammaslanka, ei lankain jne.

Vierailija
40/52 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kysyit neuvoa hammasvälien puhdistamisen saamiseksi mukaan päivän rutiineihin.

Opettelin itse hammasvälien puhdistamisen vasta aikuisiällä. Törkkään kumisen "hammastikun" jokaisen hammasvälin läpi iltaisin hampaidenpesun yhteydessä. Menee yhteensä muutama sekunti kaikkien hammasvälien läpikäyntiin. Hammasvälit pysyvät puhtaana ja ilmaantuvat, jolloin hapettomissa oloissa viihtyville bakteereille ei jää elinsijaa.

Suuhygienisti sanoo, ettei omahoidossani ole lainkaan parantamisen varaa.

Minulla on niin ahtaat välit, että lanka on vaan aiona vaihtoehto.. Pitää kai vain ryhdistäytyä ja päättä, että tuo illan hampaidenpesu on se, mihin sen liitän.

Osa on täällä puhunu näistä vaihdettavista päistä, minulla se ei toiminut, pää irtoaa tiukoissa väleissä. Olen ostanut pieniä muovisia lankaimia, jotka heitetään pois kokonaisuudessaan muutaman käytön jälkeen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi